Voedsel- en Warenautoriteit
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 12-02-2013 23:17
Voedsel- en Warenautoriteit
Aldi scoorde in 2010 nog "groen" volgens de VWA, waardoor alleen steekproefgewijs inspecties volgden.
Wij zijn de netheid in de winkels echter snel achteruit gaan. Recente rapporten van de VWA staan nog niet online, maar wij vrezen dat Aldi richting code oranje/rood gaat (regulier toezicht/verscherpte controle). Wij hebben gehoord dat dit in de BV Drachten al het geval is na twee boetes. Ook in Ommen zijn bezoeken geweest van de VWA, wij weten de resultaten hiervan nog niet.
Hoe is de netheid in de andere BV's? Kunnen jullie de boel nog een beetje schoonhouden? Heeft de VWA ook buiten Drachten al boetes uitgedeeld?
Wij zijn de netheid in de winkels echter snel achteruit gaan. Recente rapporten van de VWA staan nog niet online, maar wij vrezen dat Aldi richting code oranje/rood gaat (regulier toezicht/verscherpte controle). Wij hebben gehoord dat dit in de BV Drachten al het geval is na twee boetes. Ook in Ommen zijn bezoeken geweest van de VWA, wij weten de resultaten hiervan nog niet.
Hoe is de netheid in de andere BV's? Kunnen jullie de boel nog een beetje schoonhouden? Heeft de VWA ook buiten Drachten al boetes uitgedeeld?
-
- Site Admin
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 24-07-2011 15:24
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 12-02-2013 23:17
-
- Site Admin
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 24-07-2011 15:24
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 25-09-2010 09:00
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 12-02-2013 23:17
Belachelijk!
Wat dat betreft kun je als FL dus het beste maar zorgen dat je winkel schoon is. Dat gaat trouwens het beste in een lege winkel Gewoon niet al te veel bestellen dus!
Dat je daardoor geen tijd meer hebt voor klanten en het bijvullen van de schappen is van ondergeschikt belang...
Wederom wanbeleid van Aldi: niet de middelen ter beschikking stellen aan filiaalleiders, maar wel de consequenties hiervan afschuiven op filiaalleiders. Hopelijk komt dit nu in ieder geval niet meer voor, als dat wel zo is dan weten de FL's wat ze moeten doen... Alle uren inzetten op schoonmaak, laat de rest maar lopen!
Wat dat betreft kun je als FL dus het beste maar zorgen dat je winkel schoon is. Dat gaat trouwens het beste in een lege winkel Gewoon niet al te veel bestellen dus!
Dat je daardoor geen tijd meer hebt voor klanten en het bijvullen van de schappen is van ondergeschikt belang...
Wederom wanbeleid van Aldi: niet de middelen ter beschikking stellen aan filiaalleiders, maar wel de consequenties hiervan afschuiven op filiaalleiders. Hopelijk komt dit nu in ieder geval niet meer voor, als dat wel zo is dan weten de FL's wat ze moeten doen... Alle uren inzetten op schoonmaak, laat de rest maar lopen!
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 28-10-2010 18:56
In Noord (Drachten) is best wel paniek. Zelfs onder de flessenautomaat moet nu 1 maal per week worden gedweild. De DL ligt er op de knieen bij om te zien of het allemaal wel goed schoon is.
Geniet ik trouwens wel van dat de DL op zijn knieen ligt voor inspectie. Kan hij eindelijk zelf zien wat zijn beleid en dat van zijn mede gangsters tot gevolg heeft.
Daarnaast is mijn FL niet op zijn mondje gevallen. Als de DL opdracht geeft tot het dweilen onder de flessenautomaat of andere schoonmaakwerkzaamheden. Geeft de FL hem de keus.:
1. De winkel word niet gevuld, alles blijft in het magazijn staan
2. Dweilen en schoonmaken.
De FL kiest voor het schoonmaken. Dus nu zijn de klanten de dupe, want wij als medewerkers zeggen gewoon tegen de klant. " Helaas, wij moeten schoonmaken en de vracht blijft in het magazijn totdat we daar tijd voor hebben."
Stiekum geniet ik hier wel van..... het (wan)beleid begint zich te wreken.
Geniet ik trouwens wel van dat de DL op zijn knieen ligt voor inspectie. Kan hij eindelijk zelf zien wat zijn beleid en dat van zijn mede gangsters tot gevolg heeft.
Daarnaast is mijn FL niet op zijn mondje gevallen. Als de DL opdracht geeft tot het dweilen onder de flessenautomaat of andere schoonmaakwerkzaamheden. Geeft de FL hem de keus.:
1. De winkel word niet gevuld, alles blijft in het magazijn staan
2. Dweilen en schoonmaken.
De FL kiest voor het schoonmaken. Dus nu zijn de klanten de dupe, want wij als medewerkers zeggen gewoon tegen de klant. " Helaas, wij moeten schoonmaken en de vracht blijft in het magazijn totdat we daar tijd voor hebben."
Stiekum geniet ik hier wel van..... het (wan)beleid begint zich te wreken.
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 24-09-2010 04:41
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 12-02-2013 23:17
Hé Tommy95!
Die FL van jullie is goed bezig! Wij zijn blij dat er mensen zijn die het op deze manier aanpakken! Geef maar even door dat wij trots op hem zijn!
De directie Drachten is niet blij dat kleurcode oranje is afgegeven. Maar er verandert niks.
Nou ja, dan moeten inderdaad de klanten maar de dupe worden.
De DL's in Drachten zien trouwens ook wel dat er te weinig tijd is in de filialen om al het werk af te krijgen + schoon te maken. Zij hebben eerder al een kritische brief naar de directie in Drachten gestuurd. Onder druk hebben zij deze brief echter weer moeten intrekken.
Zo gaat dat dus in Drachten. Bezuinigen op uren, als directie niet de consequenties daarvan willen dragen en kritische mensen de mond snoeren. En dan was er ook nog iets met schouderklachten...
Die FL van jullie is goed bezig! Wij zijn blij dat er mensen zijn die het op deze manier aanpakken! Geef maar even door dat wij trots op hem zijn!
De directie Drachten is niet blij dat kleurcode oranje is afgegeven. Maar er verandert niks.
Nou ja, dan moeten inderdaad de klanten maar de dupe worden.
De DL's in Drachten zien trouwens ook wel dat er te weinig tijd is in de filialen om al het werk af te krijgen + schoon te maken. Zij hebben eerder al een kritische brief naar de directie in Drachten gestuurd. Onder druk hebben zij deze brief echter weer moeten intrekken.
Zo gaat dat dus in Drachten. Bezuinigen op uren, als directie niet de consequenties daarvan willen dragen en kritische mensen de mond snoeren. En dan was er ook nog iets met schouderklachten...
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 26-08-2011 12:46
Als de klanten gaan klagen laat ze dan het hoofdkantoor maar bellen dan horen ze dat het hoe dan ook niet kan.
De winkel zuiver en gevuld en dat moeten we ook nog dezelfde service bieden als bv de Lildl waar ze met veel meer mensen op de werkvloer staan dus geen lange rijen bij de kassa, voldoende personeel om iets te vragen en de winkel is altijd zuiver en netjes.
Gek hé dat steeds meer mensen daar heen gaan.
De winkel zuiver en gevuld en dat moeten we ook nog dezelfde service bieden als bv de Lildl waar ze met veel meer mensen op de werkvloer staan dus geen lange rijen bij de kassa, voldoende personeel om iets te vragen en de winkel is altijd zuiver en netjes.
Gek hé dat steeds meer mensen daar heen gaan.