Hoe is de stemming bij chauffeurs?

Hier worden alle Polls neergezet
Plaats reactie
Gast

Hoe is de stemming bij chauffeurs?

Bericht door Gast » 01-11-2010 20:39

De meningen en discussies in dit forum zijn vooral getint op het winkelpersoneel.
Maar ik vraag me af hoe de sfeer bij de chauffeurs is.
Hoe ervaren zij de werk omstandigheden?
Is bij deze groep ook werkdruk, misstanden en/of slechte verhouding tussen leidinggevenden te vinden. Zo denk ik bijvoorbeeld aan het aanvragen van een verlofdag. Ikzelf heb reeds vele malen ervaren dat als het de leidinggevende uitkomt, dan mag ik morgen thuisblijven omdat er een chauffeur te veel ingepland staat. Maar als ik 5 weken vantevoren kenbaar maakt een verlofdag nodig te hebben stuit dat op bezwaren en is het (bij voorbaat al) onmogelijk.
gompie1969
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-10-2010 09:20

Bericht door gompie1969 » 02-11-2010 08:09

Sinds februari is het een komen gaan in Zoetermeer.Dit doordat er o.a. afspraken gemaakt zijn die niet nagekomen worden.Ook doordat er diverse chauffeurs ontslagen worden doordat ze "te langzaam"zijn.Dit allemaal te danken aan de DM!Daarentegen is de sfeer onderling tussen de chauffeurs redelijk tot goed te noemen. Ook met de 2de chef is het goed vertoeven.Als je een vrije dag wil hebben bv dan is dat altijd te regelen.
Door in deze situatie iets te ondernemen lijkt niet zo`n goed plan.Dan kun je er dus ZEKER op rekenen dat je je ontslag krijgt.Zo gaat dat nu eenmaal in Zoetermeer!
Gast

Bericht door Gast » 06-11-2010 14:59

@sjakie
Vergeet niet dat die chef van jullie ook een baas boven hem heeft staan.
dus ook hij is maar een marionet. Een (goede) chef, deelt het werk in zoals hij denkt dat het werk het beste kan slagen. Hij "bekijkt" de persoon die het werk moet doen, en weet precies wie en hoe hij met iiemand om kan gaan. Met andere woorden, durf ik geen nee te zeggen, zal ik altijd "gepakt" worden. Trek ik op correcte wijze mijn mond open, dan luisterd hij naar me, en handeld dan in de geest van! Dat maakt het verschil. En wat die chagrijnige blik van de chef betreft? Trakteer hem zo nu en dan eens op een gebakje, een cakeje of een zakje drop. Dan zal hij/zij vast en zeker wel eens een glimlach terug geven.
Roken in het rookhok is naar mijn mening niets verkeerds mee. Aangezien er wettelijke regels zijn omtrent het roken, zullen die mensen die niet zonder roken kunnen nu eenmaal niet in het restaurant gaan zitten (zonder roken) maar in het rookhok (met roken).
gompie1969
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-10-2010 09:20

Bericht door gompie1969 » 06-11-2010 16:04

Ja een klontje suiker zal goed doen.Hahaha.Helpt dit bij iedereen of moeten we dit dan zien als een groot geslijm!Nee zoiets moet uit jezelf komen en niet door anderen uit je getrokken worden.
Gast

Bericht door Gast » 06-11-2010 19:43

@sjakie, gompie en darkangel

Dat cakeje en dropje was bedoeld met een knipoog en een vleug humor.
Ik hoop dat het in eerste instantie bij jullie in ieder geval wel een glimlach heeft getoverd.
Dat jij (sjakie) alleen maar een antwoord hebt gegeven zonder daar een mening aan te koppelen, begrijp ik. Het is ook niet mijn bedoeling om kritiek op je reactie te geven.
En eerlijk gezegd, als ik die groepsvorming dan zo leest, gelardeerd met een chagrijnige chef, lijkt het me bepaald niet een geweldige sfeer geven daar bij jullie.
Met hoeveel chauffeurs werken jullie in je DC?
Gast

Bericht door Gast » 15-11-2010 20:20

De sfeer in Zaandam wordt nu bepaald door bezuinigingen.
Waar kan men nog een uurtje wegsnoepen.
Ik rij alleen nog maar gecombineerde ritten (omdat ik zo snel ben) zeggen ze dan.
Dus ook elke dag 2 keer zoveel retour.
En de bekende kliek ''G5'', rijden 2 enkele ritten.
Zoezo scheve gezichten?
Rij je enkele ritten dan haal je je plantijd tenminste nog.
waarschijnlijk gaan we om 6:30 beginnen.
Dat betekend dat we vol in de file staan, en een hoop gezeik in de winkels
(wat ben je laat?).
Ik sta tegenwoordig ook al uit te pakken, want het winkelpersoneel heeft geen tijd meer om te controleren.
En als ik toch moet wachten, dan help ik maar een handje.
Zo blijft het in de winkels toch nog gezellig, en zien ze sommige chauffeurs graag komen.
ik ben overigens benieuwd wanneer de eerste chauffeur de Aldi moet verlaten.
[url=http://postimage.org/image/1qzoiui1w/][img]http://s4.postimage.org/1qzoiui1w/aldi.jpg[/img][/url]
Windkracht 9
Berichten: 8
Lid geworden op: 06-12-2010 18:47

Bericht door Windkracht 9 » 10-12-2010 19:07

Zaankanter schreef
[quote]ik ben overigens benieuwd wanneer de eerste chauffeur de Aldi moet verlaten[/quote]

Denk jij dan dat er chauffeurs moeten afvloeien?
Hoeveel filialen moeten er dagelijks aangeleverd krijgen?
En met hoeveel chauffeurs doen jullie dat dan?
Er bestaat in geval van, toch ook nog de mogelijkheid om naar een ander
district overgeplaatst te worden?

Is trouwens best ook wel leuk om te weten hoeveel filialen er in elk district verstopt zitten.
Gast

Bericht door Gast » 22-12-2010 10:45

Zaandam heeft 51 winkels te bevoorraden.
Voor de splitsing met Zoetermeer had Zaandam 71 winkels.
Ik weet dat er in Zoetermeer een tekort aan chauffeurs is, maar dat komt mede door het asobeleid van de DM aldaar.
Begin daar maar niet over je compensatie-uren of OR want dan lig je er gelijk uit.
Het personeel heeft allemaal jaarcontracten, dus personeel dumpen is een koud kunstje.
Het was mooier geweest als Zaandam een paar winkels terugkrijgt om te bevoorraden, maar ja 2 verschillende belangen.
Het januari rooster gemiddeld 7 dagen compensatie per chauffeur.
Ik weet niet precies hoeveel chauffeurs er in Zaandam rijden, ik zal ze even tellen als ik weer ga werken.
anton
Berichten: 10
Lid geworden op: 20-02-2011 14:02

Bericht door anton » 20-02-2011 14:58

Ik zit dit allemaal eens te lezen en denk: Dit komt mij bekent voor. Zelf werk ik wel in een winkel, maar tijdens het lossen spreek ik wel veel chauffeurs. En wat ik hoor is dat de meeste blij zijn dat de oude dm nu in Zoetermeer zit. Op dat niveau wordt nu eenmaal regelmatig doorgeschoven.
Wel is het jammer dat er goede chauffeurs vertrekken vanwege hun aflopende jaarcontracten.
gompie1969
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-10-2010 09:20

Bericht door gompie1969 » 20-02-2011 15:40

En met die DM daar in Zoetermeer is dus totaal niemand blij mee. Deze DM is een echte controlfreak. Altijd 2 ogen in je rug.Alsof je een nummer op je borst hebt staan. Er zou eens iemand moeten zijn die datzelfde bij hem doet en deze DM de laan uit stuurt. Moet je eens kijken hoeveel blije gezichten er dan weer tevoorschijn komen. Iedereen is bang voor deze man! En dat is geen gezond teken.
Plaats reactie