Ziekte uren

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Plaats reactie
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Ziekte uren

Bericht door Gaby » 05-07-2014 22:13

Wist je dat.....


Je GEEN min-uren kunt maken wanneer je ziek bent?

Vb: ik heb een contract van 20 uur. Ik meld me ziek op vrijdag ochtend. Op dat moment heb ik 12 uur gewerkt die week en vrijdags zou ik er 8 werken. Aldi schrijft nu Z4. Met als gevolg dat ik 4 min-uren maak. (12+ z4=16)
Dit kan dus NIET! Er hoort Z 8 geschreven te worden.

Wist je ook dat....wanneer je je in een weekend ziek meld, dat je vanaf die dag ziek geschreven moet worden. ( mits je ingepland stond)
Zaterdag en voor vele ook de zondag zijn werkdagen, dus ook ziektedagen.

Kijk de presentielijst altijd na! Bij vragen kun je altijd bij ons terecht.
"FNV KADERLID ALDI"
Aldi medewerker
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-07-2014 14:58

Re: Ziekte uren

Bericht door Aldi medewerker » 06-07-2014 13:18

[quote="Gaby"]Wist je dat.....

Nooit geweten zo handig om dit soort dingen te weten. Lees cao boekje wel eens door maar zo duidelijk als het nu geschreven staat is wel erg handig .


Je GEEN min-uren kunt maken wanneer je ziek bent?

Vb: ik heb een contract van 20 uur. Ik meld me ziek op vrijdag ochtend. Op dat moment heb ik 12 uur gewerkt die week en vrijdags zou ik er 8 werken. Aldi schrijft nu Z4. Met als gevolg dat ik 4 min-uren maak. (12+ z4=16)
Dit kan dus NIET! Er hoort Z 8 geschreven te worden.

Wist je ook dat....wanneer je je in een weekend ziek meld, dat je vanaf die dag ziek geschreven moet worden. ( mits je ingepland stond)
Zaterdag en voor vele ook de zondag zijn werkdagen, dus ook ziektedagen.

Kijk de presentielijst altijd na! Bij vragen kun je altijd bij ons terecht.[/quote]
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 06-07-2014 13:38

Nooit geweten zo handig om dit soort dingen te weten. Lees cao boekje wel eens door maar zo duidelijk als het nu geschreven staat is wel erg handig .


Dit heb ik niet geschreven, maar denk dat dit van jou is Aldi Medewerker :D

Maar idd, de cao is niet altijd duidelijk, en veel mensen weten niet precies hoe het zit. We hopen op deze manier meer duidelijkheid te scheppen.
"FNV KADERLID ALDI"
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 06-07-2014 16:11

Het staat ook niet in de CAO vermeld maar het is ook nooit te sprake hoeven komen want bij geen ander bedrijf dan de Aldi kan je min uren maken als je ziek bent.
Je wordt dus dubbel gepakt en je wachtdag en uren helaas is er hier onder de medewerk(st)er veel onduidelijk over.
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 06-07-2014 17:43

Idd!

Zo weten ook veel mensen niet dat wanneer je de eerste keer ziek bent in een jaar dat je geen wachtdag hebt.
Heb je iets chronisch..en je ziek zijn houd daar verband mee, dan heb je sowieso geen wachtdag.
"FNV KADERLID ALDI"
Aldi medewerker
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-07-2014 14:58

Bericht door Aldi medewerker » 06-07-2014 20:37

[quote="Gaby"]Nooit geweten zo handig om dit soort dingen te weten. Lees cao boekje wel eens door maar zo duidelijk als het nu geschreven staat is wel erg handig .


Dit heb ik niet geschreven, maar denk dat dit van jou is Aldi Medewerker :D

Maar idd, de cao is niet altijd duidelijk, en veel mensen weten niet precies hoe het zit. We hopen op deze manier meer duidelijkheid te scheppen.[/quote]

Ja sorry dat ging even verkeerd even wennen :D maar ben blij met dit forum hopelijk kan ik ook mijn steentje bij dragen
Plaats reactie