Moet dit of kan ik weigeren

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Aldi medewerker
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-07-2014 14:58

Bericht door Aldi medewerker » 10-09-2014 09:57

Druk in discussie op het werk . Zou toch niet moeten , maar probeer voor mij en mijn collega's duidelijkheid te creëren betreffende het flexibel werken.
Kan iemand mij vertellen waar ik meer kan vinden over onze rechten hierin . Men doet nogal vaag over de afspraak die er zou liggen tussen de FNV en Aldi holding over het niet kunnen verplichten van halve dagen werken .
Kan ik die afspraak ergens terug vinden of opvragen . Wie helpt???
lidl
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-02-2011 17:05

Bericht door lidl » 17-09-2014 12:00

Om arbeidstijden te veranderen, heeft de werkgever altijd toestemming nodig van de werknemer.
Gewoonterecht zijn bindende rechtsregels, welke niet in onze wet zijn vastgelegd, maar wel degelijk gelden.
Wat al eerder is opgemerkt, schrijf een brief naar Hoofd administratie en wijs deze op deze feiten.
Leuk zullen ze het niet vinden, maar jij vindt dit ook niet leuk.
hanneke.rakhorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-10-2010 19:07

Bericht door hanneke.rakhorst » 27-09-2014 15:44

goedemiddag,
Mijn fl zegt dat we er niets mee opschieten om een brief naar het Hoofdkantoor te schrijven. Hij zegt je trekt toch aan het kortste eind.
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 27-09-2014 17:01

Ken je het gezegde..... niet geschoten is altijd mis. Dat is zeker in dit geval van toepassing. Kom op neem die moeite het is voor je eiegen belang.
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 28-09-2014 09:47

Ik heb deze brief in december weg gedaan naar FL, DL hoofdpersoneelszaken en Verkoopleider (allemaal dezelfde dag) ze hebben geprobeerd dit tegen te houden en mij toch minder ingepland uiteindelijk hebben ze mij 16 uur terug moeten geven.
Ik mag vanaf april ook gewoon mijn 9 uur per dag maken.
Dus volhouden hoe moeilijk de aldi je het ook maakt (en dat doen ze) het is voor jezelf.
Aldi medewerker
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-07-2014 14:58

Bericht door Aldi medewerker » 03-10-2014 08:40

[quote="megavon"]Ik heb deze brief in december weg gedaan naar FL, DL hoofdpersoneelszaken en Verkoopleider (allemaal dezelfde dag) ze hebben geprobeerd dit tegen te houden en mij toch minder ingepland uiteindelijk hebben ze mij 16 uur terug moeten geven.
Ik mag vanaf april ook gewoon mijn 9 uur per dag maken.
Dus volhouden hoe moeilijk de aldi je het ook maakt (en dat doen ze) het is voor jezelf.[/quote].



Vraagje : waarom pas vanaf april ?
Wat voor contract heb je aangezien ze je minder hebben ingepland en je toch uren terug hebt gekregen ?
Ben benieuwd hoe het precies in zijn werk is gegaan na het sturen van de brieven? Ben nu zelf ook bezig dus elke info is welkom .
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 04-10-2014 06:14

Ik werk 2 vaste dagen in de week en heb een contract van 20 uur.
In december 2013 werd gezegd dat er nog maar maximaal 8 uur per dag gewerkt mocht worden (je mag 12 uur per dag werken maar alles boven de 9 uur moet uitzondering zijn) ik heb bij dit gesprek te kennen gegeven dat ik hier niet mee akkoord ging dat ik gewoon mijn uren wil blijven werken zoals ik al jaren heb gedaan en als zij mij minder zouden inplannen ze het niet van mijn plus uren af mogen halen (want ik bepaal wanneer ik die op wil nemen).
Na dit gesprek heb ik een brief naar de fl, dl, vl en Hap gedaan om te zeggen dat ik mijn historische recht wil behouden en 9 uur per dag wil blijven werken.
Ik werd toch minder ingepland en dit werd van mijn plus uren afgehaald elke keer aangekaart bij fl en dl dat ik het hier niet mee eens was.
Toch weer contact gezocht met HAP hierover en uiteindelijk heb ik dus 16 uur teruggekregen.
Nu moet je niet denken dat dit makkelijk gaat (zoals alles bij de aldi) maar je moet vast houden.
lidl
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-02-2011 17:05

Bericht door lidl » 27-12-2014 11:03

Alles wat in de CAO staat, wordt in het voordeel van de werkgever vertaald.
Mij werd ooit verteld dat ik 5 dagen van 6,4 moest werken, toen heb ik gezegd dat ze mij dan ook maar voor 5 dagen, dus fulltime moeten aannemen.
Nooit meer wat van gehoord.
En ik werk nog steeds 4 dagen.
Plaats reactie