Moet dit of kan ik weigeren

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Aldi medewerker
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-07-2014 14:58

Moet dit of kan ik weigeren

Bericht door Aldi medewerker » 04-07-2014 15:40

Hallo allemaal , even een vraagje

Kan men mij verplichten om halve dagen te gaan werken ? Ik werk nu 26 uur en volgens onze dl moeten we flexibeler gaan werken maar daar zit ik niet op te wachten dat betekent voor mij 5 dagen komen werken .
En nog iets met onze krappe bezetting betekent dat bijna iedereen op zaterdag moet werken ik heb een oud contract dus hoef er dan maar 12 te werken wordt je weer geconfronteerd dat je niet collegiaal ben , ik word er een beetje moedeloos van .flexibel zijn prima maar dat zijn we toch al genoeg ? Wie heeft goede raad voor me ?
Ik weet dat ik me op mijn arbeidsverleden kan beroepen maar geld dit ook als je de ene week drie dagen werkt de andere vier en dan weer vijf?
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 05-07-2014 07:49

Nee het kan je niet verplicht worden.
Geef SCHRIFTELIJK aan dat je dit niet wilt.
Als hier geen gehoor aan wordt gegeven of genegeerd schrijf dan een brief naar het hoofdkantoor TAV Hoofdpersoneelszaken.
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 05-07-2014 09:39

Inderdaad!
En wat betreft de zaterdagen...
Wat is het toch weer makkelijk van Aldi om te roepen dat je niet collegiaal bent. Aldi moet ervoor zorgen dat er voldoende mensen zijn en dat contracten nageleefd worden. Degene die wel maar altijd ja en amen zeggen zijn NIET collegiaal, want zij 'verpesten' het immers voor de rest.

Kom op voor je rechten. Succes!
"FNV KADERLID ALDI"
Aldi medewerker
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-07-2014 14:58

Bericht door Aldi medewerker » 06-07-2014 13:14

[quote="megavon"]Nee het kan je niet verplicht worden.
Geef SCHRIFTELIJK aan dat je dit niet wilt.
Als hier geen gehoor aan wordt gegeven of genegeerd schrijf dan een brief naar het hoofdkantoor TAV Hoofdpersoneelszaken.[/quot


Oké bedankt voor de tip , misschien ook nog een tip hoe ik dat goed formuleer in de brief zodat ik niet daar weer op gepakt kan worden. Zit nu al weer te denken goede reden voor ze om me dan over te plaatsen naar een groter filiaal of zo . Jammer dat je dat er al weer bij denkt zegt genoeg over hoe de aldi werkt .
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 06-07-2014 16:15

Je kunt gewoon in vermelden dat je in het verleden altijd volle dagen hebt gewerkt (gewoonte recht) en dat je via de FNV hebt vernomen dat ze je niet mogen verplichten om halve dagen te werken.
Deze afspraak is gemaakt met hoofdpersoneelszaken vanuit de holding van de Aldi.
Aldi medewerker
Berichten: 7
Lid geworden op: 04-07-2014 14:58

Bericht door Aldi medewerker » 06-07-2014 17:21

[quote="megavon"]Je kunt gewoon in vermelden dat je in het verleden altijd volle dagen hebt gewerkt (gewoonte recht) en dat je via de FNV hebt vernomen dat ze je niet mogen verplichten om halve dagen te werken.
Deze afspraak is gemaakt met hoofdpersoneelszaken vanuit de holding van de Aldi.[/quote]

Oké ga ik zeker doen bedankt voor de info
dinges
Berichten: 6
Lid geworden op: 01-01-2014 11:41

Bericht door dinges » 09-07-2014 22:45

en als het al jaren gewoonte is om m'n 28 uren in 3 dagen te werken?
Kan men mij dan verplichten om bijv. 4 x 7 te gaan werken?

Dit systeem heeft voor mij (spreek ff alleen voor mezelf) alleen maar nadelen, zowel wat tijd als gezinsleven als geld betreft....
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 10-07-2014 06:18

Je hebt dan een gewoonterecht je moet natuurlijk niet eerst maanden akkoord gaan met deze werktijden maar direct aangeven dat je wilt werken zoals je in het verleden hebt gedaan.
Doe dit SCHRIFTELIJK, doe je dit niet dan is het jouw woord tegen dat van hun.
dinges
Berichten: 6
Lid geworden op: 01-01-2014 11:41

Bericht door dinges » 10-07-2014 10:32

oke, dankje!
exvvstetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02-11-2011 13:15

Bericht door exvvstetje » 08-09-2014 09:58

[quote="Aldi medewerker"][quote="megavon"]Nee het kan je niet verplicht worden.
Geef SCHRIFTELIJK aan dat je dit niet wilt.
Als hier geen gehoor aan wordt gegeven of genegeerd schrijf dan een brief naar het hoofdkantoor TAV Hoofdpersoneelszaken.[/quot


Oké bedankt voor de tip , misschien ook nog een tip hoe ik dat goed formuleer in de brief zodat ik niet daar weer op gepakt kan worden. Zit nu al weer te denken goede reden voor ze om me dan over te plaatsen naar een groter filiaal of zo . Jammer dat je dat er al weer bij denkt zegt genoeg over hoe de aldi werkt .[/quote]


Binnenkort waarschijnlijk meer info .
exvvstetje
Plaats reactie