CAO

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

CAO

Bericht door Gaby » 27-05-2014 15:57

Wisten jullie dat...

De CAO die er nu ligt nog geldig is tot 1 April 2015!
Tenzij er eerder een nieuwe CAO komt.

Alle regels, rechten, toeslagen enz...gelden dus gewoon zoals ze in de huidige CAO staan.
"FNV KADERLID ALDI"
Roger
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-09-2010 19:58

Bericht door Roger » 28-05-2014 20:53

Dat is goed nieuws voor iedereen , alleen moeten we nog zorgen voor een betere cao:-)
" FNV KADERLID ALDI "
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 29-05-2014 08:24

Roger als we de oude kunnen continueren, mogen we ook al blij zijn. Mischien iets duidelijke geschreven zodat het beter uit te leggen valt. Maar het ziet er steeds somberder uit. Vooral het naleven van de CAO is ook heel belangrijk.
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 29-05-2014 09:05

Helaas willen veel supermarkten van de toeslagen af.
Dat houd in op zon en feestdagen open en niet meer dubbele uren krijgen in de avonduren geen extra toeslag.
Dus als we dit willen behouden dan moet er wel iets voor gedaan worden en niet alleen maar wachten tot de FNV wat gaat doen want als alleen het personeel dat lid is van de FNV iets durft te ondernemen dan bereiken we het helaas niet.
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 01-06-2014 19:57

Ik weet het niet hoor, maar bij mij thuis is alles duurder geworden. Dus blij zijn met handhaving van de huidige CAO?

Waar blijft mijn inflatie? Kortom waar blijft mijn loonsverhoging?
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 01-06-2014 20:47

Tommy....wanneer er straks helemaal geen cao meer is, wat heb je dan? Dus ja, we zijn blij met deze cao. Natuurlijk gaan we voor een verbeterde versie...maar toch zeker niet voor een slechtere!

Daarbij wil ik nog zeggen....het is heus niet allemaal kommer en kwel bij Aldi. Probeer af en toe eens het positieve te zien, niet alleen het slechte.
"FNV KADERLID ALDI"
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 04-06-2014 19:59

Hallo Gaby,

Natuurlijk gaan we niet voor een slechtere CAO. Dat heb je mij ook nooit horen zeggen.
Maar zonder meer maar blij zijn met de continuering van de huidige CAO is mij iets te kort door de bocht.

Natuurlijk ben ik blij met het behoud van de toeslagen. Deze moeten ook zonder enige vorm van discussie in stand blijven.

Edoch als dit betekent dat we geen reguliere CAO loonsverhoging krijgen,dan is het nog steeds een sigaar uit eigen doos.
Dan krijgen we geen inflatiecorrectie, en betalen we dit zelf door de toeslagen die we nu (nog) krijgen.

Ik opteer voor een nieuwe CAO, met een fatsoenlijke Loonsverhoging, en inflatiecorrectie. Daarnaast behoud van de toeslagen, en andere secundaire arbeidsvoorwaarden.

Wat gaat er volgens jou in april 2015veranderen?

Ik denk zelf niets. De werkgevers, verenigd in de VGL zullen opnieuw voorstellen de toeslagen te schrappen, evenals meerdere secundaire arbeidsvoorwaarden.
Indien we dit niet willen zullen zij, net als wij overigens geen nieuwe CAO willen sluiten.
En zijn we weer net zover als op dit moment. Waarom wachten?

Wat gaan we in april 2015 doen als de werkgevers bij hun reeds verkondigde standpunten blijven?
Actie voeren?

Feitelijk is de tijd daar nu al rijp voor. De VGL werkgevers lachen zich nu krom. Tot april 2015 rust in de tent, en de loonsverhoging die bedoelt is voor de werknemers nog steeds in hun zakken.

Of wil je mij gaan vertellen dat mocht er in april 2015 toch een akkoord komen, de loonsverhoging word gevraagd, en gegeven met terugwerkende kracht vanaf april 2013? De expiratiedatum van de laatste CAO.

Ik denk dat je wel beter weet, en dat dit niet zal gebeuren. Dat betekent dat we dus 2a3% extra uit de pas gaan lopen qua loon. Want hadden we in 2013 een 2 jarige CAO gehad dan hadden we daar vast over 2 jaar het genoemde aan loonsverhoging binnengesleept.

Kunnen we nu naar fluiten. Mocht er in 2015 een CAO komen dan zal de loonsverhoging 2a3% zijn vanaf sluiten CAO ergens in 2015. Uitgesmeerd over de dan geldende looptijd van de dan gesloten CAO.
Kortom een forse financiele achteruitgang.

Met alle respect voor het werk wat de kadergroep doet, het blijft bij grommen, misschien is het tijd om eens daadwerkelijk te bijten.
Het lijkt wel of de kadergroep daar het lef niet voor heeft. Jammer!

Je kent vast het gezegde: Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.
Misschien iets om over na te denken.

En oh ja..... niet alles is slecht bij de Aldi, ik weet dat zij zich laten vertegenwoordigen in de CAO onderhandelingen door de VGL. Loon altijd op tijd gestort.Dat is iets wat de ALDI perfect doet. Daar kunnen veel werkgevers een puntje aan zuigen.

Maar in 1 adem noem ik veel meer zaken op die niet goed gaan.
Jij weet net als ik, dat intimidatie, dreigen, werkdruk, personeelstekort, niet naleven CAO en ARBO regels toch echt een ALDI issue is.
Dat bewiist het oprichten van een kadergroep.
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 05-06-2014 08:01

Tommy95 Ken jij ook het spreekwoord, de beste stuurlui staan aan wal?
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 06-06-2014 21:03

@Kater, begrijp niet wat je bedoelt.
Als je blijkbaar kritisch bent op het forum, of op de kadergroep, dan krijg je dit soort dooddoeners als reactie.

Kom eens met een inhoudelijke reactie. Want als je dit soort reacties ook geeft binnen de kadergroep dan snap ik nu waarom het resultaat vanuit de kadergroep zo mager is.
pluisjejan3
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 24-07-2011 15:24

Bericht door pluisjejan3 » 07-06-2014 01:48

volgens mij is de kadergroep die zijn mond open doet en dingen voor elkaar krijgt, WAT HEB JIJ AL VOOR ELKAAR GEKREGEN TOMMY.

wordt eens tijd dat je wat daden gaat verrichten ipv woorden ,je kan makkelijk wat schrijven maar je doet helemaal niets volgens mij.
de kadergroep heeft al vele malen een avond georganiseerd maar de leden durven niets dus kunnen wij ook niks doen, en ja tis lekker makkelijk als wij alles proberen dingen voor elkaar te krijgen en dat jullie nog durven te roepen dat het jullie gelukt is.

samen kunnen we wat bereiken wij als kadergroep alleen kunnen dat niet, alleen wij hebben iedereen nodig dus mensen kom op en steun ons ipv dingen te roepen of te schrijven waar we niks aan hebben.
Plaats reactie