CAO

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 07-06-2014 10:19

Misschien doe ik wel meer dan jullie denken.
Ik weet het wel zeker.

Maar goed.Mijn doel is bereikt. Ik heb mensen uit de tent kunnen lokken met mijn tekst.

Als ik kaderlid zou zijn, en ik zou zulke teksten lezen, dan zou ik me er niets van aantrekken, omdat ik zou weten wat ik allemaal doe. En dat dit het maximale is.

Ik zou pas reageren als ik voor mezelf het gevoel had, dat de tekst wel eens zou kunnen kloppen, en dat ik er niet alles uithaal met mijn kadergroep wat erin zit.

De kadergroep accepteert zomaar continuering van de afgelopen CAO.
Dus is het maximale er niet uitgehaald, want blijkbaar kan het in april 2015 opeens wel.

Waarom dan nu niet? Ook in april 2015 zullen de werkgevers de toeslagen willen afschaffen.
Dus waarom wachten, en nu geen actie ondernemen?

Daar blijft het antwoord vaag. Achterkamertjespolitiek?
pluisjejan3
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 24-07-2011 15:24

Bericht door pluisjejan3 » 07-06-2014 12:32

tis jammer dat je plaat voor je hoofd hebt.

de cao kan je alleen redden als je samen met heel veel man iets gaat doen maar ja als wij weer wat regelen zijn er meestal maar een klein vast groepje die iets DURFT te doen.
als de mensen NIKS willen bereiken moeten ze vooral niets doen maar alleen negatief schrijven op het forum, dat schiet tenminste op.

SAMEN IETS WILLEN BEREIKEN WIL OOK ZEGGEN DAT JE ER OOK EENS EEN KEERTJE ERBIJ WILT ZIJN
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 07-06-2014 13:23

@pluisjejan3
Het is jammer dat je persoonlijk word. En teksten gebruikt als een plaat voor je kop.
Bevestigd voor mij maar weer eens, dat er niet inhoudelijk word gediscussieerd, maar alleen naar elkaar word gewezen in de zin van...... Ik zit in de kadergroep, wat doe jij eigenlijk?

Laat dat los en reageer inhoudelijk op mijn opmerkingen, en bewijs dat de kadergroep wel degelijk belangrijk is.

Bij de Aldi kom je alleen verder met inhoud, niet met teksten als wat doe jij eigenlijk?

Om dan maar gelijk zelf eens inhoudelijk te reageren. Ik heb een heel goed gesprek gehad met de DL. Hij geeft volmondig toe dat de Aldi er rare praktijken op na houdt, en dat hij samen met ons wil knokken voor een betere Aldi. Ook hij beseft zich terdege dat hij zijn baan hiermee op het spel zet, maar hij ziet dat wij op ons tandvlees lopen en kan hier niet langer mee leven.
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 07-06-2014 15:43

Tommy...jij bent degene die niet goed leest vrees is.

Ik heb dit topic gestart om duidelijk te maken dat we op dit moment wel degelijk een cao hebben, terwijl er veel mensen zijn die denken dat dat niet zo is.

Je kunt alles verdraaien als je wilt hoor. En dat we blij zijn met deze cao zegt absoluut niet dat we geen betere willen. En ook dat is al gezegd. Maar wat we ook zeggen je wilt het niet weten. Je wilt alleen zeggen wat niet goed is.

Ook heb ik jou al vaker advies gegeven over zaken die niet juist gingen. En zoals mijn collega's ook zeggen. JULLIE moeten in actie komen. En wij zullen jullie dan op alle mogelijke manieren steunen. Maar met de vinger wijzen is heel makkelijk.

Erg jammer. Beter steek je die energie in het oplossen van problemen met je werkgever.

Succes
"FNV KADERLID ALDI"
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 07-06-2014 15:45

Als aanvulling..

FNV is degene die die nieuwe veel slechtere cao niet accepteert. Voor je dingen roept, eerst even weten wat je moet roepen.
"FNV KADERLID ALDI"
Roger
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-09-2010 19:58

Bericht door Roger » 07-06-2014 22:35

Amen

En ja nog een lichtpuntje om de pijn wat te verzachten per 1 jan 2015 1,25% loonsverhoging vanuit werkgevers,
" FNV KADERLID ALDI "
lidl
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-02-2011 17:05

Bericht door lidl » 22-06-2014 17:07

Ik ben het eens, om actie te ondernemen.
Echter, ik ben bang dat ik in mijn eentje sta.
Alleen als je bij de happy few hoort, dan zit er een riante loonsverhoging in.
herbie-lempke
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-01-2011 20:30

Bericht door herbie-lempke » 06-07-2014 23:02

ik (als administrator) stop nu deze discussie want het is inderdaad een beetje op de persoonlijke tour aan het gaan.
laten we onthouden waar we "allemaal" voor vechten.
ik kan alleen maar zeggen dat de FNV-kadergroep zijn uiterste best doet om een nieuwe CAO te verkrijgen en dat deze groep al helemaal niet op zit te "wachten" om een slechtere CAO te krijgen,
wij zijn juist heel druk bezig met onderhandelingen richting deze commissie.
we hebben al een paar bijeenkomsten gehad waar wij onze punten hebben kunnen doorspelen maar deze lopen ook steeds vast.

inderdaad kunnen we nu actie gaan ondernemen, in welke vorm dan ook, maar helaas staan wij vaak alleen...
er komen hier op het forum heel veel antwoorden als staken hier staken daar,, dan maar zo.... en als het nu niet stopt dan.... (enz enz)
maar als wij dan ook daadwerkelijk iets opzetten en een open bijeenkomst hebben waar we dingen kunnen bespreken hoe en wat we gaan doen..... komt er een handje vol mensen binnendruppelen. helaas is dit als kadergroep ook te weinig.
als we echt iets willen bereiken moeten we met heel veel mensen staan, zodat we ook een "statement" kunnen maken en ons vast kunnen bijten...

hopende dat dit onderwerp nu een beetje duidelijker is waarom de kadergroep blij is dat er nog een CAO is voor ons. anders was het echt allemaal heel slecht afgelopen.
SAMEN STERK voor GOED WERK!!!
Plaats reactie