Overval ALWEER!!!!

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Plaats reactie
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Overval ALWEER!!!!

Bericht door tommy95 » 11-05-2014 10:24

Na in januari dit jaar ook al te zijn overvallen, was dit filiaal alweer aan de beurt.
Gelukkig hangen er GEEN camera's in de winkel, en waren er wel 2 personeelsleden.
Dus aan de preventie kan het niet liggen.

Triest dat de Aldi niets maar dan ook helemaal niets doet aan preventie, en dat wij met angst en beven ons wek moeten doen.

En ja, ik ken de Aldi volgers al die roepen dat meer personeel niet helpt.

De crimineel die komt voor het snelle geld kiest altijd de winkels met het minste personeel en geen camera beveiliging zoals de Aldi.

Zware criminelen die met machinegeweren komen hou je nog niet tegen met 100 personeelsleden. Dat klopt.

Ik ben ervan overtuigd dat meer personeel WEL helpt.

Waarom? .... 20 meter naast dit filiaal zit een Super Coop. Waar wel meer personeel loopt, en zij hebben, Godzijdank geen probleem.


Gewapende overval op Aldi aan de Kajuit

Groningen - Een man gewapend met een vuurwapen heeft vrijdagavond rond 20.30 de Aldi aan de Kajuit in Groningen overvallen. De dader een kleine man circa 1.65 meter groot met een stevig postuur bedreigde het personeel en maakte een nog onbekend geld bedrag buit.

De politie is direct na de overval in de buurt opzoek geweest naar de man maar hij is niet meer aangetroffen. De technische recherche heeft in de winkel onderzoek gedaan. In januari van dit jaar is de zelfde winkel ook al eens overvallen
.
- See more at: http://www.112groningen.nl/Groningen/ni ... IHMbQ.dpuf
herbie-lempke
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-01-2011 20:30

Bericht door herbie-lempke » 22-05-2014 16:40

hoi Tommy95

ik wens jullie (het hele filiaal) veel sterkte met het verwerken van deze overval.
ik weet precies hoe het is om zoiets mee te maken.
ik snap je frustratie da Aldi er niks aan doet en ik geef je ook gelijk.
met een camerasysteem zou je beelden kunnen doorspelen aan de politie, dat maakt het opsporen alweer iets makkelijker.
daarnaast moet je altijd aan jezelf blijven denken.
als ik doe wat de overvaller van me vraagt kan mij niks gebeuren.
het is niet jouw winkel/producten/geld maar dat van de Aldi.

daarnaast is het inderdaad niet fijn om deze emoties mee te maken.het is niet bevorderend voor de werksfeer.

ik wil je wel vragen of er gebruik gemaakt is van slachtofferhulp van stichting DOeN?
deze helpen je echt heel goed door deze zware periode heen.

alsnog veel sterkte
SAMEN STERK voor GOED WERK!!!
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 23-05-2014 09:54

Allereerst heel veel sterkte voor alle betrokkenen!

Ten tweede: wanneer dit de 2de overval (conform definitie KLPD) in 2 jaar is, is de werkgever nu verplicht een camarasysteem te installeren.

Helaas heb je hier voor dit moment niks meer aan, maar hopelijk voorkomt het een volgende poging. Echter, helaas worden ook bedrijven waar wel de nodige camera's hangen overvallen. Het zal, zoals mijn collega ook al zegt in elk geval het opsporen van de dader makkelijker maken.
"FNV KADERLID ALDI"
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 23-05-2014 20:52

Dank voor de steunbetuigingen.
@ Gaby, op welke regels kan ik mij beroepen? En wat gedurende de periode dat ze er nog niet hangen?
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 23-05-2014 21:11

Dit staat in onze coa. Artikel 35 Veiligheid. Dit mag je dit met je werkgever bespreken. Doen zij niets kun je natuurlijk voor hulp telefonisch terecht bij Fnv Bondgenoten.
"FNV KADERLID ALDI"
Plaats reactie