Pagina 1 van 2

het moet niet gekker worden bijde aldi

Geplaatst: 13-02-2014 19:35
door broodjepoep
Er is een FLB gehouden en daarbij kregen we een nieuw personeelstoezicht

Ik zal er een stukje van hier neer zetten en trek dan zelf je conclusie


De verleiding tot oneerlijk gedrag is in onze filialen niet onbeduidend.
De relatief lage bezettingsgraad in de filialen en de grote mate van
zelfstandigheid die van de medewerkers wordt verlangd, kunnen die
verleiding versterken. Door consequente controle moet die verleiding
tot een minimum worden beperkt.

Deze controle houdt in dat :

Voortdurend gewezen wordt op de gevolgen van oneerlijk gedrag.
Medewerkers die schulden hebben of opvallend veel geld uitgeven
bijzonder goed in de gaten worden gehouden.
Vastgesteld wordt of medewerkers met regelmaat bonnen met
slecht een artikel of nul-bonnen hebben.


Ontstaat er een verdenking op oneerlijkheid, dan wordt de dl daarvan
onmiddellijk op de hoogte gesteld.


ik snap niet dat de dl's geen politiemensen zijn geworden of mensen in het kabinet met hun rare uitspraken en hun rare gedrag , dit is weer een mooi stuk voor de inspectie dienst

Geplaatst: 13-02-2014 21:34
door Sammy1
Dit kan maar om 1 DL gaan, schandalig dat die vent nog in dienst is

Geplaatst: 13-02-2014 22:40
door tiptoppie
lekker druk maken over oneerlijk personeel, terwijl de 'echte' dieven je winkel leeg roven door het gebrek aan bewaking's camera's die nu allemaal verwijderd zijn - hoe makkelijk wil je het maken!!!!

Geplaatst: 14-02-2014 01:29
door ursula
Is er iemand die een zinnig woord kan zeggen over het nut van het controleren van nulbonnen en bonnen met één artikel? Ik heb het al zo vaak gevraagd maar nog nooit een goed antwoord gekregen. Als ik die la opendoe om geld te stelen, kom ik dat toch 's avonds tekort? Eén keer zal dat nog wel lukken met een paar tientjes, maar dan houdt het toch wel op. Bovendien kan ik dat geld er ook uithalen op het moment dat de la toch al openstaat omdat ik net heb afgerekend met een klant.
En waarom moet er zo nodig een reden op? Als ik geld jat ga ik dat er heus niet eerlijk opschrijven hoor 8)
Voor de rest maakt dit verhaal wel weer duidelijk hoe er over ons wordt gedacht. We houden zo goed en zo kwaad als het gaat die winkels overeind en dit is onze dank? Ons financiële huishoudboekje zo goed als openbaar maken, auto's, kluisjes, tassen en broekzakken laten controleren, maar de klant "omwille van de privacy" maar aan laten doen? Het moet inderdaad niet gekker worden!

Geplaatst: 14-02-2014 09:17
door Gaby
Mee eens Ursula.

Ik vraag me inderdaad ook af wat ze met die nulbonnen willen. We bewaren ze al jaren en er moet idd altijd een reden opstaan. Geen probleem, als ze dat willen doe ik dat. Maar ik kan geen manier bedenken waarop meer nulbonnen naar diefstal zouden kunnen wijzen.

Iemand? Hebben ze dat er op die flb niet bij gezegd?

Geplaatst: 14-02-2014 12:11
door megavon
Dit ruikt naar een nieuwe grote schoon maak bij de aldi of terwijl mensen proberen te ontslaan.

Geplaatst: 14-02-2014 16:01
door kater
Weer een stukje klant onvriendelijkheid erbij. Ten eerste duurt het aan de kassa weer onnodig langer en dus ook geen kassa la meer open om geld voor een kar te wisselen. Leve de vriendelijkheid van Aldi!

Geplaatst: 19-02-2014 21:23
door dinges
waarschijnlijk is dit omdat je dan je la open kunt maken op momenten dat er niemand (en dus ook geen klanten) bij staan. Zou het anders ook niet weten....

Geplaatst: 25-02-2014 21:26
door eendje
Ik doe dan gewoon een keer wisselkassa, en meld me weer opnieuw aan. Die bonnen hoeven we tot nu nog niet te bewaren. Zo kun je toch ook je lade openmaken zonder klant.
En dat van die 1 artikel op de bon snap ik ook niet helemaal

Geplaatst: 25-02-2014 21:27
door eendje
Ik bedoel om te wisselen voor een klant!! Haha, niet om er geld voor mijn zelf uit te halen :lol: