hebben jullie ook allemaal een vragenlijst gekregen??

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 29-12-2013 12:18

Ik zelf vond de vragen soms onduidelijk, en idd was het fijn geweest wanneer er ruimte was voor toelichting. Ik heb daarom de achterkant gebruikt om opmerkingen te maken.
"FNV KADERLID ALDI"
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 29-12-2013 14:16

Het stond wel in het OR blad van Aldi-Best maar ik heb tot nu toe ook nog niets ontvangen (raar hé dat Best niets heeft gehad).
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 29-12-2013 15:45

Ook Noord (Drachten) de lijst via Rienks.
Inderdaad geen ruimte voor aanvullingen. Daarom 2 A-4tjes met opmerkingen over treiteren en intimideren door DL bijgevoegd.

Daarnaast was het raar dat de vragen dusdanig werden gesteld, dat je zomaar per abuis de DL een 10 als cijfer zou geven waar ik een 1 bedoelde.
Iik hoop, en reken er ook op dat er massaal is ingevuld.

Wel vreemd dat Rienks dit onderzoek doet.

Dezelfde Nico Rienks was vorig jaar nog uitvoerig aan het woord tijdens een item op 1 Vandaag. Hier ontkende hij ten stelligste dat er misstanden bij de Aldi waren, en dat medewerkers zich niet zo moesten aanstellen.

Overigens geldt dit ook voor de OR. Bij klachten en opmerkingen van personeel district Noord gaf de OR altijd te kennen deze klachten niet te herkennen
.
Nu krijg ik zomaar een brief van de voorzitter dat ik toch vooral de klachtenlijst van Rienks moet invullen, en dat we ook altijd bij de OR terecht kunnen. Want zij zijn er tenslotte voor ons is hun betoog.
Die klachten hadden ze een paar jaar geleden al serieus moeten nemen. Doet vermoeden dat er toch malversaties tijdens de OR verkiezingen zijn geweest. Zoals er links en rechts wel eens word gefluisterd.

Too little too late wat de OR betreft. Die nemen mijn collega's en ik al lang niet meer serieus.

Toch vreemd dat Rienks en de OR zo draaien na de bevindingen van de Arbeidsinspectie.
Misschien toch bang voor hun beschermde status?
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 03-01-2014 23:24

Rienks is geen onafhankelijke partij... die heeft belangen bij Aldi.
Rienks heeft de eerdere klachten van medewerkers ontkend...

Maar we hopen dat jullie het toch maar hebben ingevuld. Beter iets dan niets...
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 04-01-2014 12:23

@ oud-medewerkers , welke belangen zou Rienks kunnen hebben denken jullie dan?
"FNV KADERLID ALDI"
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 04-01-2014 17:32

@Gaby. Sinds de invoering van de wet poortwachter moeten alle bedrijven in Nederland een contract afsluiten met een Arbodienst.

Echter voldoet deze Arbodienst niet dan ga je na afloop van het contract toch gewoon met een ander in zee.

Dus als Rienks zijn contract niet halt bijvoorbeeld voor wat betreft ziekteverzuim dan is het einde contract wegwezen

Stel de Aldi spreekt een verzuimpercentage af op jaarbasis van 6% dan kan Rienks 2 dingen doen:

1. Ziek is ziek. De werknemer krijgt de kans aan zijn/haar herstel te werken.
2. De Bedrijfsarts van Rienks stuurt ongeacht de kwaal de werknemer direct weer aan het werk.
Goed voor het verzuimpercentage. Die blijft lekker laag. Hiermee stelt Rienks zijn contract voor de komende jaren weer veilig.

Begrijp je nu welke belangenverstrengeling Rienks heeft? Zij hebben er geen belang bij dat het onderzoek uitwijst dat personeel nek en schouderklachten heeft. Dit verhoogd immers het verzuimpercentage, en hier heeft Rienks nu net geen baat bij.
gapeau
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-01-2014 15:50

Bericht door gapeau » 15-01-2014 11:30

Vragenlijsten zijn volgens mij een gevolg van het Inspectie rapport, alleen als ik de berichten op dit forum lees voldoen die niet aan de eis van de Inspectie.



Om ervoor te zorgen dat de werkdruk op een goede wijze wordt aangepakt, stelt de Inspectie
SZW de volgende kwaliteitseisen aan het gehele verbetertraject m.b.t. de beheersing van de
werkdruk:
• De aanpak van de werkdruk wordt door het management en de OR gedragen;
• Het onderzoek naar werkdruk wordt door een [b]onafhankelijke instantie of arbodienst
[/b] uitgevoerd;
• De anonimiteit van werknemers, die vragenlijsten invullen of geïnterviewd worden, is
verzekerd;
• Er is voor het hele traject een procesbegeleider aangesteld met voldoende
deskundigheid;
7
• Alle betrokkenen zijn in voldoende mate vertegenwoordigd in een begeleidingsgroep;
• Het uitvoerend personeel wordt nauw betrokken bij de aanpak van de werkdruk;
• Het hele traject gericht op de beheersing van de werkdruk krijgt voldoende prioriteit;
• De communicatie over de aanpak van de werkdruk is duidelijk en gericht op alle
betrokkenen;
• De verdeling van de taken en verantwoordelijkheden in het hele traject is duidelijk;
• De doorlooptijd van het hele traject is van tevoren bepaald en is realistisch;
• De maatregelen worden uitgevoerd zoals is beoogd in het Plan van Aanpak;
• De effecten van de getroffen maatregelen worden na afloop grondig geëvalueerd.
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

hebben jullie ook allemaal een vragenlijst gekregen??

Bericht door EEN FL » 20-01-2014 22:14

Aldi Best BV. schijnt nog steeds, niks gehad te hebben.
Er is maandagavond 27 januari wel een vergadering gepland.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
lidl
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-02-2011 17:05

Bericht door lidl » 22-01-2014 20:35

Collega's, vul vooral de enqette formulieren naar eer en geweten in.
Ook al vertrouw je ze niet.
De Aldi staat nu in de schijnwerpers van Den Haag, en zullen het wel uit hoofd laten om nu dingen te doen die niet kunnen.
Ga ook vooral naar de bijeenkomsten die voor het personeel worden georganiseerd.
Dit is het moment om je stem te laten horen.
We zijn op de goede weg, maar jullie moeten wel geloven in jezelf en de overheid en de bonden.
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 23-01-2014 06:02

Een tipje maak een kopie van de ingevulde lijst zodat je deze zelf ook achter de hand hebt.
Eigenlijk moet je dit met bijna alles doen binnen de aldi bijvoorbeeld vakantie aanvraag, brieven die je verstuurd , beoordeling enz.
Plaats reactie