vergoeding etensgeld

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Plaats reactie
msfee
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-09-2010 14:01

vergoeding etensgeld

Bericht door msfee » 24-12-2013 15:07

wie kan mij vertellen wanneer je nu wel of geen recht hebt op etensgeld.
Wij hadden er altijd recht op als we van 15:00 tot 20:00 moesten werken,maar nu wordt er in eens beweerd dat we er geen recht op hebben?
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 24-12-2013 15:47

Voor zover ik weet als je 4,5 uur werkt en na 19.00 werkt. Dus als je een half uur etenspauze hebt haal je dat. En "ineens" is sowieso kul, er is nog geen nieuwe cao dus er kan ook nog niks in veranderd zijn, ook al zou dat het plan zijn.
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 26-12-2013 12:07

En hier weer een voorbeeld van een typisch treitergevalletje.
Sinds de Arbeidsinspectie is geweest, gedraagt de Aldi zich als een aangeslagen bokser. Vooralsnog lijkt dit niet in ons voordeel te zijn

Constant weer treiteren, pesten, intimideren, nieuwe regeltjes.

Wij hebben sinds een 3 tal weken in verband met forse onderbezetting er 2 collega's bijgekregen. Uiteraard wel op minimum contractjes. Maar toch ze zijn er.

Alhoewel de DL gaf deze week aan (Kerstweek. Hartstikke druk) dat we deze week 30 uur teveel inzetten.

En laten dat nu precies de uren zijn van de 2 nieuwe collega's.
De DL gaf aan dat de 2 collega's niet blijven. Dus weer onderbezetting.

Maar wel roepen dat we na sluitingstijd moeten dweilen en opruimen en het liefst in onze Eigen tijd. Zonder dat dit word opgeschreven.

Terug naar de kern. Aan het geld voor eten is niets veranderd. Gewoon opeisen. Heb je recht op.


Gewoon de vakbond bellen, en hen contact op laten nemen met de Verkoopleider. Doe ik ook met grote regelmaat. Mijn ervaring is dat sinds kort zaken dan zomaar anders worden dan dat de DL al dreigend en intimiderend verteld.
lidl
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-02-2011 17:05

Bericht door lidl » 29-12-2013 11:31

Vraag anders of de DL het op papier wil zetten.
Dan is het minder bedreigend voor de DL, en krijg jij toch jou gelijk.
gapeau
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-01-2014 15:50

vergoeding etensgeld

Bericht door gapeau » 03-01-2014 20:43

Etensgeld laat me niet lachen. Tijdens mijn jaar-contact, na drie maanden in dienst te zijn kreeg ik van de assistent FL handje contantje 26 euro en nog iets in mijn handen geduwd met de mededeling dat ik daar recht op had. De overige 9 maanden heb ik nooit meer iets gekregen. Ik vond het een rare ervaring, contant geld zonder specificatie en nergens voor hoeven te tekenen.
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 03-01-2014 22:03

Normaal worden er formulieren ingevuld met daarop de dagen en tijden die je gewerkt hebt en je recht hebt op de maaltijdvergoeding. Dit formulier moet je bij tekenen wanneer je ze inlevert aan de kassa. Dus je tekent voor ontvangst van het geld.

De regel hierin is:
De werknemer die op een dag meer dan 4,5 uur werkt en na 19 uur doorwerkt, heeft recht op een warme maaltijd van redelijke kwaliteit.

Wanneer je tot 19.15 uur staat ingeroosterd geldt dit dus ook.
"FNV KADERLID ALDI"
gapeau
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-01-2014 15:50

Bericht door gapeau » 05-01-2014 13:41

Ik heb NOOIT enig formulier gezien met dagen/uren registratie. Over uren kon ik nooit controleren omdat er pas na maanden verrekening kwam. Altijd ronde aantallen. Onder vermelding van meer-uren 10 of 80 etc. Ook wist ik nooit op/over welke periode het betrekking had. Aldi kan mij dan ook geen formulier overleggen met mijn handtekening erop voor maaltijdgeld.
Plaats reactie