Nog steeds personeelstekort

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
pierewiet
Berichten: 20
Lid geworden op: 26-09-2010 12:53

Bericht door pierewiet » 28-08-2013 22:21

[quote="doornroosje"]Ik zou het idd eens bespreekbaar maken bij je fl. Misschien is er een reden voor. Bijvoorbeeld dat anderen steeds vrij vragen, waardoor jij over blijft. In dit geval moet daar natuurlijk wat aan gedaan worden. als anderen vrij kunnen hebben, moet dat voor jou ook mogelijk zijn. Evengoed kan ik me niet voorstellen dat het nodig is elke zaterdag te werken. Tenzij jullie op zaterdag steeds met al het personeel werken.

Is het niet bespreekbaar te maken bij je fl....probeer je het bij de dl.

Succes ermee.[/quote]

ik citeer even Doornroosje
"als anderen vrij kunnen hebben, moet dat voor jou ook mogelijk zijn"

Niet dus, want er is getekend en dus is er wederzijds schriftelijk overeenstemming bereikt dat ze bereid is meer zaterdagen te werken dan haar collega's

Geef nu geen valse hoop dat er "wat" gedaan moet worden.
begrijp dat je dr steunt maar hier heb niemand wat aan.
geen
aldiboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-05-2013 00:08

Bericht door aldiboy » 28-08-2013 22:38

Je kunt natuurlijk ook een vrije zaterdag aanvragen. Het cao verteld ons dat met plannen ook de wensen vande medewerkers gerespekteerd dienen te worden. Natuurlijk niet elke zaterdag, maar toch. een beetje fl houdt hier rekening mee. Want tevreden personeel is ook belangerijk.
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 28-08-2013 22:47

Ik wil alleen maar advies geven. En natuurlijk werkt het wel zo.
Dat is dan ook het enige wat we hier kunnen doen in dit geval. Ik ga er ook vanuit dat dat de reden is dat er iets op het forum geplaatst is.
Of en zo ja wat je ermee doet is aan een ieder zelf.

Uit ervaring weet ik dat de meeste zaken zijn op te lossen door ze bespreekbaar te maken.
"FNV KADERLID ALDI"
herbie-lempke
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-01-2011 20:30

Bericht door herbie-lempke » 04-09-2013 14:56

hallo allemaal

even hierop in te haken..
inderdaad er dreigt een groot personeelstekort bij Aldi.
want jullie zijn niet het enige filiaal waar dit aan de hand is.
bij mijn filiaal is dit ook zo. ik kon mezelf nog niet eens ziek melden omdat dan de tent dicht zou moeten gaan of dat mijn fl alweer 6 dagen moest komen werken.
maar ergens is er toch echt wel een grens.
er kunnen wel uitspraken gedaan worden van werkweigering en je moet komen maar als dit niet gaat houd het op.
natuurlijk moet je het wel netjes houden en niet zelf gaan dreigen met antwoorden zoals dan kom ik toch gewoon niet.... want dan sta je niet meer in je recht en is ontslag inderdaad een harde optie.
maar aan de andere kant ziek is ziek, dat is een probleem van de Aldi en niet alleen maar van jou. want als je niet fatsoenlijk kunt uitzieken word je nooit beter, en dat beïnvloed het werk.

wat betreft de zaterdagen....
ik heb ook in mijn contract staan dat ik maximaal 52 zaterdagen per jaar ingezet kan worden ( allemaal dus).
maar als ik een vrije dag op zaterdag wil hebben plan ik dit gewoon in de kalender in.
als er nog niemand op staat om die dag vrij te hebben moet dit geen probleem zijn om jou vrij te kunnen geven,
mits je natuurlijk niet bent aangenomen als koopavond en zaterdaghulp.
dan weet je dat je savonds en zaterdag moet werken.
maar als ik dan snel tel: donderdag en vrijdag avond van 15 tot 20 zijn samen 9 uur (2x 30 min pauze eraf) en zaterdag is 9.5 uur....(hele dag) dan zijn dat samen 18.5 uur daar komt nog roostervrij bij 1.3 uur dacht ik. dan zit je op een werkweek van 19.8 uur. als je dit 5 zaterdagen doet heb je 9 meeruren gemaakt of te wel genoeg uren opgebouwd om 1 zaterdag vrij te nemen.....
ik zou het gewoon eens uitleggen aan mijn fl en er samen een oplossing voor zoeken. het moet wel van 2 kanten af komen.

en het is erg collegiaal als jij altijd paraat staat voor de Aldi en dat is ook erg te waarderen maar je hebt ook een eigen leven naast de Aldi.
kom je er niet uit met de FL en de DL kun je nog altijd een mailtje sturen naar de kadergroep, maar eerst zelf aan de slag gaan.

groetjes en succes.
herbie-lempke
admin van dit forum
SAMEN STERK voor GOED WERK!!!
pierewiet
Berichten: 20
Lid geworden op: 26-09-2010 12:53

Bericht door pierewiet » 04-09-2013 18:43

[quote="herbie-lempke"]hallo allemaal

even hierop in te haken..
inderdaad er dreigt een groot personeelstekort bij Aldi.
want jullie zijn niet het enige filiaal waar dit aan de hand is.
bij mijn filiaal is dit ook zo. ik kon mezelf nog niet eens ziek melden omdat dan de tent dicht zou moeten gaan of dat mijn fl alweer 6 dagen moest komen werken.
maar ergens is er toch echt wel een grens.
er kunnen wel uitspraken gedaan worden van werkweigering en je moet komen maar als dit niet gaat houd het op.
natuurlijk moet je het wel netjes houden en niet zelf gaan dreigen met antwoorden zoals dan kom ik toch gewoon niet.... want dan sta je niet meer in je recht en is ontslag inderdaad een harde optie.
maar aan de andere kant ziek is ziek, dat is een probleem van de Aldi en niet alleen maar van jou. want als je niet fatsoenlijk kunt uitzieken word je nooit beter, en dat beïnvloed het werk.

wat betreft de zaterdagen....
ik heb ook in mijn contract staan dat ik maximaal 52 zaterdagen per jaar ingezet kan worden ( allemaal dus).
maar als ik een vrije dag op zaterdag wil hebben plan ik dit gewoon in de kalender in.
als er nog niemand op staat om die dag vrij te hebben moet dit geen probleem zijn om jou vrij te kunnen geven,
mits je natuurlijk niet bent aangenomen als koopavond en zaterdaghulp.
dan weet je dat je savonds en zaterdag moet werken.
maar als ik dan snel tel: donderdag en vrijdag avond van 15 tot 20 zijn samen 9 uur (2x 30 min pauze eraf) en zaterdag is 9.5 uur....(hele dag) dan zijn dat samen 18.5 uur daar komt nog roostervrij bij 1.3 uur dacht ik. dan zit je op een werkweek van 19.8 uur. als je dit 5 zaterdagen doet heb je 9 meeruren gemaakt of te wel genoeg uren opgebouwd om 1 zaterdag vrij te nemen.....
ik zou het gewoon eens uitleggen aan mijn fl en er samen een oplossing voor zoeken. het moet wel van 2 kanten af komen.



en het is erg collegiaal als jij altijd paraat staat voor de Aldi en dat is ook erg te waarderen maar je hebt ook een eigen leven naast de Aldi.
kom je er niet uit met de FL en de DL kun je nog altijd een mailtje sturen naar de kadergroep, maar eerst zelf aan de slag gaan.

groetjes en succes.


herbie-lempke
admin van dit forum[/quote]

Mooi helder verhaal. Ik hoop dat ze eruit gaat komen zo.
Maar als dit niet lukt met fl en dl wat kan de kadergroep doen dan?
geen
herbie-lempke
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-01-2011 20:30

Bericht door herbie-lempke » 21-09-2013 13:57

de kadergroep kan met een hoger iemand gaan praten en daar zijn wij ons heel erg sterk voor aan het maken.
maar met 1 stukje hout bouw je geen dam.
wij zijn wel een grote groep maar deze groep is niet groot genoeg om een statement te maken bij de holding.
daar hebben wij jullie voor nodig, des te meer mensen het niet meer pikken en hun werk normaal gaan doen.
dus gewoon je uren werken, met meer dan 2 personen en niet meer super hard doorknallen, want het werk moet af..... terwijl het eigenlijk werk is voor 3 of 4 personen en niet voor 2.....
als dit gebeurd staan we allemaal sterker in onze schoenen en zal Aldi ook gaan zien dat het niet werkt.
dan pas kunnen wij ook meer voor elkaar krijgen.
want nu komt het over dat er een groepje mensen zijn die bij Aldi werken en het ergens niet mee eens zijn, maar de meerderheid van de medewerkers is het er wel mee eens dus heeft dit groepje mensen geen overtuigingskracht.

daarom zeggen wij allemaal: genoeg is genoeg en kom op voor jezelf.
SAMEN STERK voor GOED WERK!!!
pierewiet
Berichten: 20
Lid geworden op: 26-09-2010 12:53

Bericht door pierewiet » 21-09-2013 22:20

[quote="herbie-lempke"]de kadergroep kan met een hoger iemand gaan praten en daar zijn wij ons heel erg sterk voor aan het maken.
maar met 1 stukje hout bouw je geen dam.
wij zijn wel een grote groep maar deze groep is niet groot genoeg om een statement te maken bij de holding.
daar hebben wij jullie voor nodig, des te meer mensen het niet meer pikken en hun werk normaal gaan doen.
dus gewoon je uren werken, met meer dan 2 personen en niet meer super hard doorknallen, want het werk moet af..... terwijl het eigenlijk werk is voor 3 of 4 personen en niet voor 2.....
als dit gebeurd staan we allemaal sterker in onze schoenen en zal Aldi ook gaan zien dat het niet werkt.
dan pas kunnen wij ook meer voor elkaar krijgen.
want nu komt het over dat er een groepje mensen zijn die bij Aldi werken en het ergens niet mee eens zijn, maar de meerderheid van de medewerkers is het er wel mee eens dus heeft dit groepje mensen geen overtuigingskracht.

daarom zeggen wij allemaal: genoeg is genoeg en kom op voor jezelf.[/quote]

Oké iemand tekent voor 52 zaterdagen en wordt die dagen ingepland.
Vervolgens besproken met fl en dl komen er niet uit. Vakbond ingeschakeld kunnen ook niets doen omdat er getekend is.

En als advies wordt gegeven de kadergroep kan met "hoger iemand" praten??
Iedereen weet toch dat de kadergroep geen gesprekspartner is,Dus er kan helemaal niet met "hogere iemanden"gesproken worden.

Ik begrijp de intentie van de kadergroep maar in dit geval kan niemand iets doen, zeg dat gewoon.

(Nee ik ben geen dl, inmiddels fl geworden)
geen
lidl
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-02-2011 17:05

Bericht door lidl » 22-09-2013 09:37

Als je als medewerker voor alle dagen hebt getekend, houdt dit ook in dat je ook op zaterdag vrij kan zijn.
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 24-09-2013 14:55

Ik snap wat er bedoeld word, maar als je zelf getekend hebt voor 52 zaterdagen te werken weet je dat je er maximaal 52 kunt werken.
Maar daarnaast is het wel een optie om een zaterdag vrij te vragen in overleg met je fl.
Kom je er dan niet uit zou je dit met een dl kunnen bespreken.
Daarnaast zou je eventueel met een andere collega kunnen ruilen zodat je die des betreffende zaterdag wel vrij krijgt.
Collegialiteit helpt altijd. Maar het moet wel van 2 kanten komen.
"FNV KADERLID ALDI"
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

Nog steeds personeel tekort.

Bericht door EEN FL » 16-10-2013 20:24

Ten eerste kun je maar maximaal 47 zaterdagen werken in een jaar.
Dit ivm. vakantie.
Het is toch ook zo dat je als je een maand van tevoren vrij vraagt hier toch recht op hebt.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
Plaats reactie