Nog steeds personeelstekort

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Nog steeds personeelstekort

Bericht door tommy95 » 17-08-2013 10:44

Ondanks alle acties word er nog niets gedaan aan het structurele personeelstekort in de filialen.

Afgelopen week heeft een college zich ziek gemeld. De Aldi dacht slim te zijn, want ze geloofden hem niet, hij moest direct naar de Bedrijfsarts.

De bedrijfsarts vind wel dat deze college ziek is, en heeft hem voorlopig de komende weken het advies gegeven niet te werken.

Er is nog 1 collega met vakantie.

Alle filialen afgebeld nergens iemand te vinden die ons kan helpen. Dus weer gehannes met roosters.

Ik werk nu mijn 8e zaterdag achter elkaar. Ik heb blijkbaar geen sociaal leven volgens de Aldi.

Ik weet heel goed dat wij zaterdag moeten werken, en vind dit ook helemaal niet erg. Dan ben je door de week lekker een dag vrij,maar 8 achter elkaar is toch wel heel veel van het goede.

Daarnaast ben ik "maar" parttimer met een 18 uur contract. Ik maak al mijn uren op 2 avonden per week en zaterdag. Daguren heeft de Aldi niet voor mij en mijn collega part timer.
Maandag t/m donderdag zijn we alleen maar in de avonduren welkom. Zeg vanaf 15.00 tot 20.00 uur.

De filiaalleider komt constant met hetzelfde antwoord, geleerd op de Aldi school: "Helaas het is niet anders hier moeten we even doorheen". Maar dat even duurt nu al jaren, want er is altijd wel weer wat, waarom de de roosters slecht zijn.

Er iets van zeggen helpt niet, want de zaterdag is een normale werkdag, en de 12 zaterdagen regeling per jaar is er handig uitgehaald, door met pen in mijn arbeidscontract te zetten dat dit niet geldt, toen ik mijn vorige baan al had opgezegd, en me voor mijn 1e werkdag bij de Aldi meldde.

Maar los van deze regeling vind ik het Asociaal dat je zonder meer 8 zaterdagen achtereen word ingezet. En ik zag deze week dat nummer 9 er volgende week aankomt.

Mijn partner is hele weekenden met de kinderen bezig. Mama hoort er niet bij, die werkt alle zaterdagen.

Nog even en ik trek het niet meer, en dan is er weer iemand overspannen thuis.
Sammy1
Berichten: 14
Lid geworden op: 19-10-2010 14:04

Bericht door Sammy1 » 20-08-2013 11:16

Beste Tommy, ik heb met je te doen. Maar uiteindelijk doen we het zelf ook door steeds maar toe te geven. Zeg gewoon dat je niet kan, want in feite is dat ook zo. Pas op dat je straks idd niet overspannen thuis komt te zitten. Daar hebben vooral jij en je gezin niets aan. Ik weet wat het is. Durf nee te zeggen!! Veel sterkte.
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 22-08-2013 19:37

Dank je Sammy voor je steun.

Echter aangeven dat je niet kan is geen optie. De DL gaf direct aan dit te zien als werkweigering, en dat hij dan ontslag op staande voet toepast.

Ik heb dit gecheckt bij de bond, en die kunnen helaas niets voor mij doen, want er is geen enkele regel of wet die deze handelswijze van de Aldi verbiedt.
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 22-08-2013 19:41

@ Sammy. De halve tekst is weggevallen. Ik gaf aan echt niet te kunnen een bepaalde zaterdag. De DL gaf aan dat ik gewoon moest komen, en dat ik gewoon op het rooster bleef staan.

Toen ik dus zei "dan kom ik gewoon niet, en zien we wel weer"
Zei hij direct ontslag op staande voet te gaan regelen. Dit ziet hij als werkweigering.

De bond vertelde mij later dat hij juridisch gezien hier gelijk in heeft, en dat ik het zover niet moest laten komen, dit zou zeer nadelig voor mij zijn.

En de Aldi mag je onbeperkt op zaterdag inzetten.

Kortom wij zijn rechtenloos.
Sammy1
Berichten: 14
Lid geworden op: 19-10-2010 14:04

Bericht door Sammy1 » 23-08-2013 13:45

Ik zou hier heel graag hele boze en grove teksten over willen plaatsen.
Ik hou t maar bij hufter.
Sterkte
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 23-08-2013 17:42

Tommy95 Ik vraag me af, lees jij ooit wel eens de CAO of ben je zo dom geweest om je vrijwillig in te laten zetten voor elke zaterdag. De Cao zegt namelijk heel iets anders. En de bond waar jij over spreekt , is dat soms één voor dom oren. Want ik kan me niet voor stellen dat je zo'n antwoord hebt gehad.
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 24-08-2013 10:36

@Kater om bij de Aldi te werken moet je wel dom zijn. Dus welkom in hetzelfde straatje.

In mijn 1e post staat dat op mijn 1e werkdag, toen mijn contract werd voorgelegd met pen was bijgeschreven dat ik meer dan 12 zaterdagen per jaar kon worden ingezet.

Hier komt de Aldi mee op je 1e werkdag. Ik had mijn andere baan al opgezegd. Dus welke keus had ik toen nog?

Ik hoor van veel meer collega's dat zij op hun 1e werkdag worden geconfronteerd met deze werkwijze.

De vakbond zegt hier niet aan te kunnen doen, je hebt je contract toch getekend?

Dus de Aldi maakt bewust misbruik van nieuwe collega's die hun oude contract bij de vorige werkgever al hebben opgezegd om vervolgens iets met pen in hun arbeidscontract bij te schrijven.

Maar los van dit feit, hoe sociaal ben je als werkgever, als je van de 11 zaterdagen als mogelijkheid je personeel er 9 laat werken?

Heeft jouw bond, zonder domoren misschien een oplossing Kater?
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 24-08-2013 13:21

tommy 95 Ik vind het heel sociaal van een werkgever indien je van de 11 zaterdagen en maar 9 hoeft te werken.
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 24-08-2013 16:35

@Kater, ik snap niet zoveel van jou. Dit forum is bedoelt voor Aldi personeel wat middels dit forum probeert een beter leven BIJ de Aldi te krijgen. Dit kan door een socialer beleid,genoeg personeel en geode arbeidsomstandigheden

Jouw reacties lijken juist het tegenovergestelde te willen bereiken. Op zijn minst zijn je uitspraken nogal bout op dit forum en zeker niet in het belang wat word nagestreefd op dit forum.

Ik heb ooit op dit forum gelezen dat jij een hardwerkende Aldi collega bent. Waarom heb ik dan bij de posts die jij doet op dit forum altijd het gevoel dat je minimaal DL bent, en misschien zit je nog wel hoger in de boom?

Bij deze verzoek ik jou in ieder geval niet meer op mijn posts te reageren, leveren wat mij betreft geen constructieve bijdrage aan dat wat we willen bereiken.
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 24-08-2013 17:56

Hahaha, Kater zit geregeld hoog in de boom, maar vooral om de directie ervan langs te geven! Geloof mij nou, er zijn er niet veel in het bedrijf met de kennis die Kater heeft. En nee, het betreft hier echt geen DL, maar een eenvoudige ex-medewerker. Die zich er nog steeds voor inspant het bedrijf beter te maken. Wees blij met de aanwezigheid van zo iemand op dit forum, ook al praat Kater niet iedereen naar de mond.
Plaats reactie