Zijn de veranderingen wel zichtbaar?

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 05-06-2013 20:07

Jammer dat Kater dat blijkbaar niet ziet. Wat een dooddoener het gras is altijd groener bij de buren.
zolang we allemaal zo blijven reageren als Kater zal er nooit, maar dan ook nooit iets veranderen bij de Aldi.

Gelukkig onderkennen de oude medewerkers het probleem wel. Daarom werken zij waarschijnlijk ook niet meer bij de Aldi. Zij waren wel lastig en vroegen waar ze recht op hadden. Waren er daar maar meer van bij de Aldi.

Ik vrees dat ik op termijn ook tot de groep oud medewerkers zal behoren, want ik hou me niet meer stil, ik wil geen zenuwpatient worden van de Aldi.
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 05-06-2013 20:53

Hé Tommy,

Je bent welkom hoor ;)

En volgens ons bedoelt Kater het niet zo verkeerd, en bedoelt Kater eigenlijk te zeggen dat er collectief misstanden gemeld moeten blijven worden. Wij zijn het hier wel mee eens. Er moet gemeld blijven worden!

Maar... de realiteit is wel dat er tot nu toe weinig verbetering te merken is op de werkvloer. Maar de directie is toch wel een beetje bang... Bel voor de grap volgende week maar eens 20 plusuren door. De districtleiders hebben volgens ons namelijk de opdracht gekregen om even wat coulanter te zijn met de uren gedurende het inspectieonderzoek...

Probeer het maar eens!
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 05-06-2013 20:58

Er zijn trouwens veel lezers hier, maar zijn er ook nog meer mensen met een mening? Buiten het vaste groepje reageerders?

Privéberichten mogen ook hoor, wij zijn gewoon benieuwd naar wat er leeft!
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 05-06-2013 21:55

Tommy, ik wil wel even vermelden dat juist kater zich jarenlang heeft ingezet voor verandering/verbetering, en dat nog steeds doet ondanks dat zij niet meer in dienst is. Zij heeft veel kennis over het bedrijf en heeft mij en anderen geïnspireerd meer op te komen voor onze rechten. Ik denk dat ze meer bedoelt dat er overal wel iets is, en de één kan prima door één deur met de Aldi terwijl een ander het bij bv AH het geweldig naar zijn zin heeft terwijl daar ook heus van alles niet in de haak is. Het is maar net wat jij persoonlijk belangrijk vindt in je werk.
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 06-06-2013 08:39

Ursula, je hebt het bij het rechte eind! om te voorkomen dat de discussie eindeloos verder zou gaan, is deze opmerking geplaatst. Want door blijven zeuren over een onderwerp op het forum en verder niets doen is zonde tijd. Ik ben nog steeds van mening als je de juiste woorden en overtuiging hebt kun je ook bij Aldi , persoonlijke problemen aankaarten. Heb ik gelukkig in 33 jaar wel kunnen doen en niet altijd op een gemakkelijke manier, maar met motivatie kom je al een heel eind.
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 06-06-2013 10:35

Ik ben het ook met Kater en Ursula eens.
Als je problemen wilt oplossen zoek het eerst eens bij jezelf wat je zou kunnen doen want we horen wel heel veel problemen maar er is maar een kleine groep die ook daad werkelijk iets doen en omdat die groep maar klein is denkt de Aldi dat ze het wel voor elkaar krijgen omdat de rest toch niets doen dus stil zwijgend toestemmen.
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 06-06-2013 18:11

Als iedereen mijn eerste bijdrage in dit onderwerp goed had gelezen, dan had men kunnen zien dat ook ik contacten onderhou, met de vakbond, en dat ik ook discussies voer met collega's en DL en FL.

Dus dat er word gesproken over eindeloos doorgaan van de discussie, doet volgens mij geen recht aan onze gezamelijke belangen.

Wel merk ik dat er nog teveel passiviteit en individualisme heerst. Zolang deze 2 zaken niet veranderen bij onszelf, gaat er binnen de Aldi niets veranderen.

Ik ben blijkbaar, als ik mijn collega's zo spreek wel de enige die vind dat het praten voorbij is en dat het tijd word voor rechtzaken en/of stakingen.

En ja daar is de klant dan maar even de dupe van, maar we doen het ook in hun belang. Zodat zij gemotiveerd personeel treffen in een schone, opgeruimde en volle winkel.
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 06-06-2013 20:43

En daar heb jij dan weer gelijk in, veel mensen wachten maar af wat er voor ze wordt gedaan, zonder zelf actie te ondernemen. Maar daarom ben ik ook bang dat van staken niet veel terecht zal komen. Ik geef eerlijk toe dat als ik de enige ben in mijn filiaal dat ik dan ook niet meer zo dapper ben als het zover zou komen, en zo zijn er meer. Laten we daarom vooral zoveel mogelijk blijven praten met elkaar, ook tussen de filialen, en licht zoveel mogelijk mensen in. Samen staan we sterker als er echt aangepakt moet gaan worden!
herbie-lempke
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-01-2011 20:30

Bericht door herbie-lempke » 23-06-2013 21:18

[quote="tommy95"]Als iedereen mijn eerste bijdrage in dit onderwerp goed had gelezen, dan had men kunnen zien dat ook ik contacten onderhou, met de vakbond, en dat ik ook discussies voer met collega's en DL en FL.

Dus dat er word gesproken over eindeloos doorgaan van de discussie, doet volgens mij geen recht aan onze gezamelijke belangen.

Wel merk ik dat er nog teveel passiviteit en individualisme heerst. Zolang deze 2 zaken niet veranderen bij onszelf, gaat er binnen de Aldi niets veranderen.

Ik ben blijkbaar, als ik mijn collega's zo spreek wel de enige die vind dat het praten voorbij is en dat het tijd word voor rechtzaken en/of stakingen.

En ja daar is de klant dan maar even de dupe van, maar we doen het ook in hun belang. Zodat zij gemotiveerd personeel treffen in een schone, opgeruimde en volle winkel.[/quote]

Tommy95 ik geef je helemaal gelijk, het wordt ook inderdaad tijd voor serieuze stappen te ondernemen, maar van iedereen die op dit forum wel hun mondje open doen zijn er maar enkele die dit ook in het echt durven en doen.
als we nu 50 % van alle medewerkers aan het praten krijgen, kunnen er ook dingen veranderen, dan zijn we 1 geheel en niet alleen...
ik hoop niet dat her zover hoeft te komen.... mja
SAMEN STERK voor GOED WERK!!!
Rex
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2011 11:16

Bericht door Rex » 30-06-2013 12:12

Een aangetekende brief aan de verkoopleider helpt ook niet! Hebben we gedaan. Je wordt gelijk op het hoofdkantoor ontboden, krijg je te horen dat je geen "Aldi man" bent en met het verzoek maar een andere baan te zoeken als je het niet eens bent met het beleid. Ook moesten we op papier onze woorden terugnemen. Hebben we niet gedaan. ;-)
De Aldi legt voor iedereen een dossier aan, dat hebben wij ook gedaan en zouden jullie ook moeten doen. Alles opschrijven wat er is gebeurd! Maak je eigen dossier. Er gaan nog koppen rollen.... :-)
Plaats reactie