Zijn de veranderingen wel zichtbaar?

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Zijn de veranderingen wel zichtbaar?

Bericht door tommy95 » 01-06-2013 11:02

Er is de afgelopen jaren enorme input geweest op deze site.Daarnaast zijn er items geweest in diverse kranten en op tv.

Maar wat is nou het zichtbare resultaat?
Wij in ons filiaal hebben het hier over gehad, en wij concluderen dat het alleen nog maar slechter is geworden.

We hebben nog meer uren ingeleverd. Maar er is wel werk bijgekomen. Namelijk minitieus schoonmaken. Dit omdat de VWA met regelmaat onaangekondigd op de stoep staat. De DL loopt als een zenuwachtige hond door de winkel, en als hij ook maar een spoortje vind van "smerig" dan moet dat a la minute worden schoongemaakt.

Daarnaast werken we nog steeds 4 zaterdagen in de maand!! En worden standaard roostervrij gepland op maandag en dinsdag. Want dan zjn alleen de FL en zijn assistent in het filiaal. Dan is er geen werk voor jullie word er gezegd.

Wij als (parttime)medewerkers worden standaard 2 avonden tot 20.00 uur ingepland. En als je niet scherp bent sta je er 3 avonden tot 20.00 uur op. Ondanks dat dit volgens de CAO niet is toegestaan. Als je er iets van zegt ben je niet collegiaal. Het kan even niet anders. Of helaas er zijn niet meer mensen.

Als je blijft aangeven de 3e avond niet te draaien, krijg je een hoop dreigementen naar je hoofd en halen ze er 1 uur af, en werk je tot 19.00 uur. Want dat mag dan weer wel vogens de CAO. De week erop sta je dan weer voor de zaterdag ingepland. En dan word je ook gewoon verteld dat je bent ingepland op deze dag omdat je de vorige hebt gezeurd over de 3e avond inzet. En zo werk je alle zaterdagen in de maand.

Gesprekken met de DL hebben geen enkele zin. Ze wijzen namelijk naar elkaar. Tijdens een gesprek met de DL zegt deze " Daar ga ik niet over, daarvoor moet je bij de FL zijn. Als je dat doet word verwezen naar de DL.

Kortom wij zien de verbeteringen in Noord (Drachten) niet. en de dreigementen zijn nog steeds aan de orde van de dag.

Om toch positief af te sluiten. Het telefoonnummer van de Bedrijfsarts hangt sinds kort in de kantine.

Een hele winst na zoveel jaar strijd!!
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 01-06-2013 13:52

Tommy95 Ik kan de frustatie voorstellen, Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwt. Maar bedenk wel dat zolang ieder voor zich blijft doen wat Aldi goed dunkt en alleen maar bij praten blijft, zal de verandering met een slakke gang gebeuren. Iedereen moppert tegen elkaar maar met elkaar iets onder nemen is er tot op heden er niet bij. Op een enkel uitzondering na. Wat denk je om de overtredingen van de CAO eens te melden bij de CAO comissie, hoe meer klachten daar binnen komen, hoe eerder er iets aan gedaan gaat worden. Maar helaas ieder denk voor zich, en samen sta je toch echt sterker!.
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 01-06-2013 17:07

@Kater, ik deel je mening volledig. Echter de tijd die nodig is geweest tot nu toe om de Aldi tot andere gedachten te brengen is al dusdanig lang, dat men naast de steden die jij noemt, men onderwijl ook al Berlijn en Amsterdam had kunnen bouwen.

Afgelopen donderdag heb ik telefonisch contact gehad met Vakbondsbestuurder v/d Pijl over een situatie.

Hij gaf mij aan, mijn melding nader te onderzoeken, hij was het ook volledig met mij eens inzake wat de oplossing zou moeten zijn.

Echter hij gaf met nadruk aan dat het hier wel ging om de Aldi, en dat men vanuit het FNV geen poot aan de grond kreeg bij de Aldi en dat aan mijn melding hoogstwaarschijnlijk niet word gedaan omdat het de Aldi betreft.

Op mijn vraag als dezelfde melding nu ging over bijvoorbeeld de SuperCoop of AH wat er dan ging gebeuren. Volgens v/d Pijl zou er dan direct actie worden ondernomen.

Hij zou mij terugbellen over de kwestie..............Je raadt het al, niets meer gehoord.

Geloof mij zolang de FNV of welke vakbond het in zijn broek blijft doen voor de Aldi zal er niets veranderen.
Het enige wat kan veranderen, is dat ik mezelf een loonsverhoging geef door mijn lidmaatschap bij de vakbond op te zeggen. Waarom lid zijn van een bond die bang is voor de Aldi?

Er is een fantastisch spreekwoord die de gehele lading van dit forum en alle surrogaat oplossingen dekt....... Ze dronken een Glas, Deden een plas,En alles bleef zoals het was.
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 01-06-2013 18:00

Tommy95, Je weet hopelijk toch wel dat de CAO commisie niet iets is van de vakbonden alleen. Dit is een vertegenwoordiging van zowel werkgevers als werknemers, Ook Aldi gaat daar iets zorgvuldiger mee om. Alleen voor één klacht komen ze niet direkt in touw, wel wordt het gemeld bij de werkgever en deze zijn over het algemeen daar huiverig voor, ook Aldi. Als er meer klachten komen kan het zelfs zo ver komen dat ze niet meeraan de CAO mogen deelnemen. Dus conclusie zie zo veel mogelijk mensen tot de klachten com. Te laten gaan. Het adres kun je in de CAO vinden. Ik kan het niet meer doen werk niet meer bij Aldi wel in het verre verleden ooit een klacht gemeld. Sterkte er mee.
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 02-06-2013 08:30

De Aldi wil dat je de "lijn" volgt dus omdat zowel je FL als Dl hierin niet willen helpen zou ik een stap verder gaan en de verkoopleider een aangetekende brief sturen.
Volgens mij is vd Pijl niet onze vakbondbestuurder bij de FNV maar Lilian Bakhuijsen.
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 02-06-2013 08:37

Megavon even ter kennis name v.d. Pijl werkt aan Aldi samen met Lilian Bakhuijsen op het moment.
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 02-06-2013 19:09

@ Kater, en als ze dan niet meer deel mogen nemen aan de CAO. Dan zijn we nog verder van huis. Dan voelt de Aldi zich niet gebonden aan de CAO.

Is erg gevaarlijk nu minister Kamp heeft aangegeven af te willen van de Algemeen Verbindend Verklaring van CAO's.

Ik vind het werken in een supermarkt geweldig. Doe het al sinds 1983.Bij diverse werkgevers. Maar ik prijs de dag dat ik mijn ontslagbrief bij de Aldi kan aanbieden.

ik hoor van vrienden die als bijbaan in een CallCenter werken dat het daar niet best is. Maar ze slaan stijl achterover als ze horen wat er allemaal bij de Aldi gebeurt.
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 03-06-2013 08:22

Tommy95 Ik vind maar zo dat ieder op zijn wijze de zaak moet bekijken en het gras is bij de buren altijd groener.
sonja
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-09-2010 15:21

Bericht door sonja » 03-06-2013 19:30

hoi tommy95
ik weet dat het allemaal niet snel gaat, maar we doen onze best(kaderleden)
als jij nooit meer op maandag/dinsdag hoeft te werken is dat als jij dat wil een verworven recht (dus ook in de vakantie) misschien dat je er dan wat positiever tegen over staat
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 04-06-2013 20:52

Hé Tommy!

Helaas heb je gelijk: hoe veel er ook geprobeerd is, uiteindelijk komt er alleen maar meer werk bij en is hier minder tijd voor. Gelukkig voor Aldi kan dit verantwoord worden met de zin: er moet efficienter gewerkt worden.

Het klopt ook dat zodra je aanspraak maakt op je cao rechten er gezocht wordt naar een “creatieve oplossing” (dat tot 19.00 uur werken) waar je uiteindelijk zelf weer voor moet boeten (extra zaterdag werken). Hier zijn nog vele voorbeelden van.

Het klopt ook dat de districtleiders en de filiaalleiders vaak de verantwoordelijkheid heen en weer schuiven. Dit omdat ze allebei te bang zijn om de verkoopleider en directeur onder ogen te komen. Ze zien wel dat het beleid onredelijk is, maar durven het beleid niet openlijk te bekritiseren.

In ieder geval goed dat jullie in jullie filiaal even hebben gekeken hoe de verschillende mensen over de huidige situatie denken. Wij weten dat dit in meerdere filialen in het noorden op dit moment gebeurt. Jammer dat de verschillende filialen moeizaam met elkaar in contact komen, maar wij horen wel verschillende kritische geluiden. En er broeit zeker iets...
Plaats reactie