Zijn de veranderingen wel zichtbaar?

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
lidl
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-02-2011 17:05

Bericht door lidl » 15-02-2014 14:28

Misschien moet je opstaan.
Als jij en jou collega's hetzelfde doen, dan veranderd er echt wat.
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

Zijn de veranderingen wel zichtbaar?

Bericht door EEN FL » 16-02-2014 10:27

Al diverse keren opgestaan, en nog steeds.
Eerlijkheid duurt het langst, maar het duurt mijn te lang.
Dus hopelijk heb ik snel ander werk gevonden of er moet echt binnenkort iets veranderen, want het werk vind ik echt leuk, maar ik hou het niet meer zo lang vol, omdat er nog te weinig collega`s, durven op te staan en inderdaad als we allemaal opstaan dan zou er wel wat kunnen veranderen.
Ook FLB. gehad en we mogen geen uur meer teveel inzetten.
De pips en de A 0,53 worden voortaan gekopieerd en er mag geen uur meer vanaf geweken worden.
Wat slechtere omzet en er moet iemand naar huis, maar ja dat valt niet mee als je met 2 man staat.
Dan zeggen ze dat je maar op vrijdag of zaterdag een paar uur met 2 man moet gaan staan.
Dit ga ik niet doen, want de twee drukste dagen gaan dadelijk ook weer klanten en omzet kosten.
De slechte balansen en slechtere omzet, liggen altijd aan ons en ons personeel en niet aan de klanten en niet aan te weinig personeel.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 16-02-2014 11:46

FL, wederom een heel verhaal, maar wat ga je eraan doen? Weglopen een andere baan zoeken lees ik. Jammer. Ik begrijp het wel, maar toch is dat wat je wilt?

Als nu eens meer medewerkers lid worden van een bond of toetreden tot de diverse kadergroepen van het FNV dan maken we een vuist.

Maar nee dat durven we niet. Klakkeloos uitvoeren wat de Aldi van ons eist wel. In het belang van de klant hoor ik mijn collega's dan weer roepen.
Wat bezielt ons toch? Zijn we nu zo bang? Voorlopig luidt mijn antwoord volmondig JA!

Wij moeten eerst een vuist maken tegen de Aldi, dan denken we op korte termijn even niet aan de klant, maar als het beleid veranderd, komt ons maar ook zeker ten goede aan de klant.

Ik ben er klaar mee en ben eind vorig jaar toegetreden tot de kadergroep voor Groningen en omgeving. Bij de B.V. Drachten dacht men namelijk dat de storm die bijvoorbeeld in Best was ontketend wel aan B.V. Drachten voorbij zou gaan. Want daar zouden geen misstanden zijn was het verhaal.
De collega's die onder B.V. Drachten vallen weten echter wel beter.

Ik roep collega's in alle B.V.'s op om kadervergaderingen van het FNV te bezoeken. En om te overwegen of je ook een rol kunt/wilt/durft te spelen in deze kadergroepen?

Wil je niet wachten op zo'n kadergroep vergadering van het FNV, dan kun je ook contact opnemen met de bestuurder handel van het FNV. (Lilian Bakhuijs).
Zij heeft op reguliere basis overleg met de holding,maar ook ad-hoc als ik bijvoorbeeld weer eens iets meld. Vanuit de holding word dan direct contact opgenomen met de betreffende B.V. Waarna binnen 30 minuten zaken worden teruggedraaid.
Zo hebben we al een aantal zaken kunnen herstellen.( Haar gegevens kan ik je eventueel in een private Message toezenden als je dat wilt.)

Onderwijl hebben we inB.V. Drachten al wat successen geboekt. En er volgen er nog meer.

STA OP VOOR GOEDE EN FIJNE WERKOMGEVING!!!
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 16-02-2014 11:55

Tommy, niet iedereen praat alleen zonder iets te doen. Maar omwille van de anonimiteit kan hier niet alles gezegd worden. Maar je kunt me geloven als ik zeg dat degenen die hier het meest posten ook "in real life" hun mond opentrekken. Daar hoef je niet per se kaderlid voor te zijn. Lilian is ons niet onbekend.
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 16-02-2014 12:14

@Ursula.

Ik begrijp wat je zegt, en van jou en een aantal anderen weet ik ook zeker dat zij acties ondernemen.

Maar er zijn er nog teveel die hun mond dicht houden, dat ben je toch met me eens? En jij en ik hopen van harte dat ook zij opstaan.
lidl
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-02-2011 17:05

Bericht door lidl » 16-02-2014 12:48

Neem eens contact op met de bond?
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

Zijn de veranderingen wel zichtbaar?

Bericht door EEN FL » 16-02-2014 16:15

Tommy 95
Ben al een hele tijd lid van de bond, wat inderdaad overigens iedereen zou moeten doen.
Ben al zo vaak opgestaan en mijn mond open gedaan, dat ik daardoor ook regelmatig mijn neus heb gestoten, inderdaad, doordat er ook te weinig mensen op durven te staan, op de kaderleden na dan.
Dus klakkeloos doen wat de Aldi zegt of iemand anders, is niet wat ik doe.
Of ik daardoor weg loop, zoals jij het omschrijft, betwijfel ik, maar ik denk wel aan mijn toekomst en gezondheid en aan mijn gezin, natuurlijk.
Wat ik ook al zei, ik hoop dat er snel iets gaat veranderen, voor iedereen, ook voordat ik evt. ander werk heb gevonden, want dan zal ik zeker blijven. Met het werk, is op zich niets mis mee, want ik vind het nog steeds leuk werk, op de werkdruk en de intimidaties na dan.
(zoals niet naar huis mogen als het werk niet af is, maar daar trap ik niet meer in.)
Kan helaas niet altijd de juiste bewoordingen vinden en daardoor doe of zeg ik wel eens de verkeerde dingen.
Gelukkig leer ik nog steeds wat bij en wordt ik ook wel wat rustiger en hopelijk ook wat verstandiger.
Ben niet echt bang, maar misschien wel een beetje voorzichtig en onzeker, en vind het best wel spannend, wat betreft de toekomst ons allen gaat brengen.
Blijf zeker opstaan, voor een goede veilige en fijne werkomgeving.
En sorry, maar weer een heel verhaal.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 16-02-2014 16:44

@FL. Ik onderschrijf je verhaal volledig.
Ik hoop dat je nog de kracht kunt vinden om door te gaan.
Zoals Ursula ook al aangeeft niet iedereen schrijft op dit forum, maar er zijn er al heel wat die samen met jou,,Ursula en mij opstaan tegen het gevoerde (wan) beleid.
Ik hoop dat er nog velen volgen.

Zoals we inhet Noorden zeggen "Kop d'r Veur" en hou vol.

Sterkte en Succes.
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 16-02-2014 17:02

Ik vind het soms ook doodeng, dus ik kan het best begrijpen als mensen niet zo goed durven. Maar ik heb ook geen zin om tot aan mijn pensioen ja te blijven knikken en vervolgens in de kantine het hoogste woord te voeren. Verbeter de wereld begin bij jezelf!
aldiboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-05-2013 00:08

Bericht door aldiboy » 19-02-2014 01:26

Met deze manier van werken houden we het niet eens vol tot ons pensioen. Fijn dat ze door flexibele werktijden fris en fruitig peroneel laten opdraven , maar diegene die het hardst moeten buffelen mogen gewoon van 8 tot 18 per dag aanwezigzijn, dan ben je aan het eind ook niet echt fris en fruitig meer....zegmaar kapot, geïrriteerd omdat jeje werk weerniet af hebt kunnen maken en soms wat kortaf naar de klanten, jammer dat de aldi hier aan voorbijgaat....

idd sterk voor goed en gezond werk.
Plaats reactie