arbo arts

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Plaats reactie
pluisjejan3
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 24-07-2011 15:24

arbo arts

Bericht door pluisjejan3 » 04-04-2013 18:16

Wist u dat u in bv Best nu voortaan zelf de arbo arts kan bellen, ipv
dat u eerst de dl moet informeren om contact te laten zoeken met de arbo arts.
Dit heeft de FNV al voor elkaar gekregen, en er gaat waarschijnlijk nog veel meer gebeuren de komende tijden.

Dus hou het forum in de gaten en steun de kaderleden.

Samen zijn we sterk en kunnen we heel veel bereiken.
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 04-04-2013 21:27

Wij hebben gehoord dat dit ook in de BV Drachten sinds vorige week het geval is.

Maar wat is precies het doel hiervan? Eerder signaleren? En dan?

Door het stellen van deze vragen lijkt het alsof we sceptisch zijn, dat is niet onze bedoeling. We willen weten wat het idee hierachter is.
pluisjejan3
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 24-07-2011 15:24

Bericht door pluisjejan3 » 04-04-2013 21:38

het doel ervan is dat we gewoon onze recht krijgen waar we recht op hebben.
Het idee is dat we niet naar de dl moeten , want de meeste medewerkers van aldi hebben schrik van deze personen.


Tis toch een gek idee dat mensen schrik van deze personen hebben.
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 04-04-2013 22:32

Ok, maar dan... Je hebt het recht om een bedrijfsarts te raadplegen. Dat vinden wij een goede zaak.

Maar wie A zegt moet ook B zeggen. Je gaat dus uit jezelf naar de arbo-arts. Als er dan sprake is van een lichamelijke klacht moet dit wel een fatsoenlijk vervolg hebben. Lees: aanpassing werkzaamheden + structurele verbeteringen op de werkvloer. Ook moeten soortgelijke klachten in het vervolg bij andere medewerkers voorkomen worden.
Als je alsnog getreiterd en eventueel uitgekocht wordt (ook al ben je zelf naar de arts gegaan) dan is het resultaat uiteindelijk hetzelfde: zieke medewerkers worden aan de kant gezet.

Wat we eigenlijk willen zeggen: het is een mooi begin, maar dit recht alleen levert nog niet zo veel op. Het wordt pas waardevol als ook Stap B wordt gezet.

Ondanks deze kritische noot wel goed dat hier voor gestreden is. We moeten ergens beginnen! Ga zo door!
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 05-04-2013 06:35

Ik vind het een goede stap in de richting.
Ik heb het mee gemaakt dat mij het recht om met de bedrijfarts te spreken werd geweigerd omdat dit volgens de lijn moest dus de dl maar met hem had ik juist de meeste problemen.
Het zijn misschien nog maar kleine stapjes maar elk stapje is er een.
medion
Berichten: 48
Lid geworden op: 24-10-2010 11:45

Bericht door medion » 01-05-2013 11:13

Wij hebben stap A gezet. Het is vaak voor de medewerker zelf om stap B te zetten.
Het is een misverstand om te denken dat alle problemen zichzelf oplossen. Medewerkers zullen zelf ook voor hun rechten moeten vechten. Wat wij wel kunnen doen is hun daarin begeleiden. Echter blijft de situatie: Kom op voor je rechten!

Ik vind het een heel mooi begin waarin medewerkers de kans wordt gegeven om voor hun recht op te komen. Immers worden de districtleiders in het beginsel uitgeschakeld. Zij zijn vaak casemanager en komen op een later traject weer " in the picture" , maar dan heb je al wel steun van de Arbo-arts, sta je er niet alleen voor. En deze Artsen staan ook "in the picture" want als zij misstappen zetten en dit komt aan het licht, zijn wij weer aan de beurt om dit "bespreekbaar" te maken.
mvg
sonja
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-09-2010 15:21

Bericht door sonja » 01-05-2013 21:04

[quote="medion"]Wij hebben stap A gezet. Het is vaak voor de medewerker zelf om stap B te zetten.
Het is een misverstand om te denken dat alle problemen zichzelf oplossen. Medewerkers zullen zelf ook voor hun rechten moeten vechten. Wat wij wel kunnen doen is hun daarin begeleiden. Echter blijft de situatie: Kom op voor je rechten!

Ik vind het een heel mooi begin waarin medewerkers de kans wordt gegeven om voor hun recht op te komen. Immers worden de districtleiders in het beginsel uitgeschakeld. Zij zijn vaak casemanager en komen op een later traject weer " in the picture" , maar dan heb je al wel steun van de Arbo-arts, sta je er niet alleen voor. En deze Artsen staan ook "in the picture" want als zij misstappen zetten en dit komt aan het licht, zijn wij weer aan de beurt om dit "bespreekbaar" te maken.

wist je dat jezelf mag bepalen wie je casemanager wordt?????

mvg[/quote]
lidl
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-02-2011 17:05

Bericht door lidl » 14-05-2013 08:08

Helemaal met je eens.
Wacht maar tot jezelf aan de kant wordt gezet.
Rex
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2011 11:16

Bericht door Rex » 30-06-2013 12:20

Als je een goede arboarts treft, geeft die de Aldi op zijn sodemieter omdat ik tijdens de reïntregratie dingen moest doen wat de arboarts had verboden. Dit heeft de nodige gevolgen gehad voor de aldi en voor mij. Heb toen niet mee gewerkt tot mijn operatie. :-)
Plaats reactie