wat is de top 3 van:

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
pluisjejan3
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 24-07-2011 15:24

wat is de top 3 van:

Bericht door pluisjejan3 » 15-03-2013 22:08

de 3 dinge die je egt heel graag wilt veranderen in je winkel.

dan kunnen we de or eens een mail sturen om te kijken wat ze hieraan willen gaan doen ipv telkens roepen dat ze geen mail krijgen of nooit klachten krijgen wat ze steeds roepen.

misschien helpt het maar niet geprobeerd is altijd misgeschoten
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

wat is de top 3 van:

Bericht door EEN FL » 17-03-2013 10:11

1. Werkdruk.
2. Veiligheid.
3. Dat het nooit goed genoeg is, of te wel ze zijn nooit tevreden.
Dus het laten stoppen van maar blijven nemen en nemen en nog eens
nemen.
Het wordt tijd om iets terug te geven, (niet in geld) of te wel, wanneer
zijn ze een keer tevreden.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 17-03-2013 14:25

1. Werkdruk - Dat je aan het einde van de dag alle werkzamenheden af hebt die af horen te zijn en dat je de KLANTEN kunt helpen zoals ze bij een andere supermarkt ook geholpen worden.
2.Veiligheid - je kunt niet verwachten dat je nog veilig werkt als je maar met 2 mensen op de werkvloer bent terwijl je er in het veiligheidsvoorschrift staat dat een diefstal ALTIJD met twee personeelsleden moet worden afgehandeld.
Je moet in je pauze ook de mogelijkheid hebben het pand te verlaten.
3. Respect - Dat de DL, VL en Directie gaan inzien dat als we goed met elkaar omgaan dit ook doorwerkt op de KLANTEN want laten we wel wezen zij zien ook wat er speelt en hoe we worden behandeld.
pluisjejan3
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 24-07-2011 15:24

Bericht door pluisjejan3 » 21-03-2013 18:49

zoveel bekeken maar niemand die iets schrijft???????????????????

dus iedereen vind het zomaar alles goed, en ik hoef de or dan ook geen brieven aan te schrijven
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 21-03-2013 20:01

Heb er maar 2.

Veiligheid: wordt echt tijd dat er meer mensen op de werkvloer staan. Wij staan weliswaar maar 2 dagen met zijn 2, maar dat zou helemaal niet moeten kunnen.

Respect: en dan bedoel ik vooral vanuit de dl. Bij velen overstijgt het ego alles. Oogkleppen op en alleen maar hun doel zien, hoe ze dat bereiken is niet belangrijk. Daar komt bij dat je je dl met enige regelmaat achterna moet rennen om dingen geregeld te krijgen. Hebben we niet hetzelfde doel? Moet het dan niet gewoon samen kunnen?

Die 3de valt me vast nog in :p
"FNV KADERLID ALDI"
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 21-03-2013 20:35

Och het is weer een nobel streven. Maar dit forum loopt nu al langere tijd.

De FNV gaat weer eens praten met de Aldi.

Protesten bij het hek in Best

Het CNV start een meldpunt.

Een groot item op de tv bij 1 vandaag.

En zo ben ik vast nog een paar acties vergeten.

Nu weer een Top3 actie.

Allemaal heel leuk hoor. Maar we zijn nu een antal jaren verder. Wie kan mij nu eens precies vertellen wat er de afgelopen wezenlijk is verandert en/of verbetert?

Om heel eerlijk te zijn: Ik zou het niet weten. Ik zie geen verschil met een paar jaar gelden toen al deze acties starten.

En zolang de meerderheid van onze collega's geen lid is van een vakbond, en trouw ja en amen blijft knikken naar DL en FL zullen er nog vele acties moeten volgen voordat er ook maar 0,001% verandering komt.

Maar mijn complimenten voor het iniatief.
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 21-03-2013 21:08

Kom op dan Tommy95, waar is je top 3?

En niet vergeten, elke verandering is er 1, al is deze nog zo klein.
"FNV KADERLID ALDI"
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 21-03-2013 23:07

Het heeft bij Lance Armstrong ook best lang geduurd voordat de waarheid boven water kwam. Maar omdat getuigen (eerst anoniem) stug bleven volhouden en bleven geloven in hun gelijk is het uiteindelijk gelukt om hem te laten bekennen.

Niet opgeven dus!

Onze top 3 van dingen die moeten veranderen dan nog even:
1. Werkdruk: de omzet per uur die gedraaid moet worden is veel te hoog. Dit heeft lichamelijke en psychische klachten tot gevolg. Nooit aan de gestelde doelen kunnen voldoen vreet aan medewerkers. Het is belangrijk dat er realistische doelen worden gesteld (Eventueel mogen wat ons betreft stafleden zelf komen voordoen hoe het moet als zij blijven volhouden dat de doelen op dit moment wél realistisch zijn).

2. Intimidatie: het feit dat iemand een lagere functie heeft is geen reden om onbeschoft met zo iemand om te gaan. Problemen moeten op een normale manier besproken kunnen worden. Ook met ziekte moet normaal omgegaan worden. Ziek is ziek, niet met 39 graden koorts achter de kassa gaan zitten of met een slijmbeursontsteking in je schouder. Ook is het niet normaal dat mensen hun complete privéleven opzij moeten zetten op het moment dat Aldi onverwacht een beroep op je doet.

3. Lijkt op punt 1, maar speelt vooral in vakanties en tijdens ziekte: onderbezetting. Te weinig mensen moeten samen een filiaal draaiende houden. Vooral in vakanties worden medewerkers, met name het kader, zwaar overbelast. Bij ziekte helemaal een probleem. Het zijn altijd de mensen op de werkvloer die het dan weer moeten oplossen, zij worden onder druk gezet om toch maar te gaan werken (overeenkomst met punt 2.)

Praktischere zaken:
- meeste winkels ontzettend vies, waarom geen aparte schoonmakers inhuren? Anders aparte tijd inplannen voor schoonmaak. Binnen de normale uren lukt dit bijna niet.
- Om efficientie te verhogen: ieder artikel een duidelijk andere verpakking. Zo kan sneller worden gecontroleerd. Nu gaan veel verpakkingen steeds meer op elkaar lijken.
- Minder Aldi Actueel, kost veel tijd
- modernere computers op kantoor, wat een ouderwetse bende! Je verkoopt het nieuwste van het nieuwste en je eigen systeem draait nog op DOS. Bestellen e.d. moet nog veel sneller kunnen
- Een vergoeding voor het meenemen van de sleutels naar huis is gewenst. Je moet altijd maar bereikbaar zijn en hier staat niets tegenover.

Er zijn nog wel meer dingen! Maar dit is wat ons zo eerst te binnen schiet.
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 22-03-2013 05:57

Tommy95 ik wil even kwijt dat de actie's waar jij over spreekt niet van jaren terug zijn maar eerder van het afgelopen half jaar dus er wordt wel wat bereikt maar het zijn inderdaad kleine stapjes.
Aan de Oud Aldi medewerkers wil ik zeggen je slaat de spijker op zijn kop alleen er is inderdaad nog veel meer.
Sammy1
Berichten: 14
Lid geworden op: 19-10-2010 14:04

Bericht door Sammy1 » 22-03-2013 09:40

Uiteraard is het goed om verbeterpunten op te schrijven, maar is alles niet al zo vaak gezegd. Verder prima, ik sluit me aan bij de mening en punten van de oud-Aldi medewerkers.
Plaats reactie