Oud-medewerkers Aldi, even voorstellen

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 24-02-2013 21:37

Daar is een forum toch voor? :wink:
Maar dit leidt nu alleen maar af van waar het eigenlijk om gaat. Wij wilden ons even voorstellen en zijn benieuwd of er mensen zijn die mee willen doen.
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

Oud-medewerkers Aldi, even voorstellen

Bericht door EEN FL » 24-02-2013 22:33

Hoi oud medewerkers,

Ten eerste denk ik dat iedereen blij is met jullie, maar Pierewiet is bijna zeker een DL.
Kijk maar naar diverse oude berichten, van hem.
Dus succes en hopelijk gaat er echt eens iets veranderen.
Persoonlijk denk ik dat het wel nodig is dat de politiek zich ermee gaat bemoeien, want in de cao staat dat ze bij elke overtreding daarvan, 1500. euro boete kunnen krijgen, maar volgens mijn heeft dit nog geen enkele winkel gekregen.
De gehele detailhandel deugt eigenlijk dus niet meer, en dit komt allemaal door de verruiming van de openingstijden, want we hebben meer kosten, maar niet meer omzet.
Nu weer bij alle jumbo`s, al het vaste personeel 2 uur terug in contract uren.
Dus wanneer houd het nu op, voor iedereen, want het is voor de gehele detailhandel een normale zaak geworden, om de mensen uit te knijpen.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 24-02-2013 23:19

Ook wij denken dat het goed is als de politiek zich met de situatie bij Aldi en supermarkten in het algemeen gaat bemoeien.

Verder maakt het ons niet uit welke functie iemand heeft. Wij proberen inhoudelijk, op basis van onze eigen ervaringen, te reageren op discussies. Wij gaan ook graag het gesprek aan met districtleiders. Ook als zij het Aldi-beleid verdedigen. Dat is hun goed recht. Maar wel graag op basis van argumenten.
Onze ervaring is echter dat districtleiders (en iedereen in een hogere functie) vaak echter nog moeten leren om een discussie aan te gaan. Zij zijn gewend discussies uit de weg te gaan onder het motto: “ik heb een hogere functie, dus ik ga de discussie met jou niet eens aan”. Een aantal van onze discussies op internet (o.a. op retailnews) zijn in ieder geval stilgevallen omdat mensen die het Aldi-beleid verdedigden niet verder met ons wilden praten.
Wij zien dit bij de Aldi-directie ook. Ze willen niet inhoudelijk met de medewerkers en bonden in gesprek over de problemen die er spelen. Problemen worden “opgelost” door ze te verzwijgen en er niet over in discussie te gaan. En dat is nou juist één van de dingen die wij aan het licht willen brengen. Wij vinden dat je altijd over de problemen die er spelen in gesprek moet blijven. Ook als je het niet eens bent met de ander!

Wij vinden een forum zoals dit een mooi middel om te kijken hoe mensen denken over hun werk bij Aldi. Het liefst horen wij positieve verhalen! Maar ook over negatieve zaken willen wij op een normale manier kunnen praten. Wie niet met ons in discussie wil gaan staat het vrij om zich stil te houden. Maar liever horen wij alle kanten van het verhaal!
Plaats reactie