Oud-medewerkers Aldi, even voorstellen

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Oud-medewerkers Aldi, even voorstellen

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 23-02-2013 12:00

Even voorstellen, want wij zijn nieuw op dit forum. Wij zijn oud-medewerkers van Aldi. Wij willen de huidige medewerkers graag een hart onder de riem steken, we weten hoe hard jullie moeten werken! Ook willen wij de situatie bij Aldi aan het licht brengen. Er gaan te veel mensen kapot op dit moment...
Onze bekendheid kan echter nog wel wat groter, net als onze acties. Wij kunnen jullie hulp hierbij goed gebruiken! Wij willen best een spandoek ophangen (hebben we ook al gedaan), maar het zou beter zijn als er landelijk aandacht wordt gevraagd voor de wantoestanden bij Aldi. Wij hebben jullie hulp hierbij nodig! Zin om mee te helpen? :D

Groeten Oud-medewerkers Aldi

Hieronder nog wat informatie over ons (contactgegevens volgen nog, dat kon nog niet in onze eerste 2 posts op dit forum...)

[b]Wie zijn wij? [/b]
Wij zijn een collectief van oud-medewerkers van Aldi. Wij zijn opgericht op 17 november jl.
Op dit moment zijn wij actief in het noorden en oosten van het land (Aldi Drachten BV/Aldi Ommen BV), maar wij willen landelijk gaan opereren.

[b]Onze visie[/b]
Het stoort ons dat de Aldi-directie de klachten van de Aldi-medewerkers niet serieus neemt. De schuld van de klachten wordt gelegd bij het niet-functioneren van de filialen/medewerkers. Hiermee wordt gesuggereerd dat het hebben van klachten eigen schuld is. Wij vinden dat de Aldi-directie hiermee te gemakkelijk voorbij gaat aan de problemen die er spelen op de werkvloer. Klachten worden door Aldi afgedaan als individuele gevallen van niet-functionerende medewerkers. Volgens ons duidt het grote aantal klachten echter op structurele problemen ten gevolge van het Aldi-beleid.

Aldi houdt echter vol dat er niks mis is met het beleid. Zij herkent zich niet in het beeld dat door de medewerkers en bonden wordt geschetst. De directie suggereert zelfs dat er helemaal niet zo veel klachten zijn. Wij vinden deze ontkennende reactie van de Aldi-directie ongepast en onfatsoenlijk. Extreme werkdruk door onderbezetting én lichamelijke klachten als gevolg van de werkzaamheden worden genoemd als twee van de belangrijkste klachten van de medewerkers. Wat echter ook naar voren komt is dat het werken met weinig medewerkers leidt tot onveilige situaties en dat het nemen van pauzes problematisch is.
Verder komt uit de klachten naar voren dat medewerkers die het beleid aan de kaak willen stellen worden gedreigd met ontslag en schorsing. Wij zijn van mening dat een dergelijke angstcultuur niet zou mogen bestaan binnen een bedrijf als Aldi!

[b]Onze missie[/b]
Wij willen een zo groot mogelijke schare aanhangers krijgen (oud-medewerkers, sympathisanten, klanten en misschien zelfs huidige medewerkers) en met deze mensen aandacht vragen voor de situatie waarin de Aldi-medewerkers verkeren. Wij zijn inmiddels oud-medewerkers, maar wij weten hoe hard de medewerkers bij Aldi moeten werken. Wij willen hen laten weten dat wij enorm veel waardering voor hen hebben, met maar weinig mensen (2 à 3) een compleet filiaal runnen: petje af! Wij willen acties voeren om hen een hart onder de riem te steken en om bij het grote publiek meer begrip te kweken voor de situatie waarin zij verkeren. Daarnaast willen wij dat de huidige directie zijn communicatiebeleid met de medewerkers en bonden in positieve zin bijstelt. Wij willen dat de directie zijn ogen opent voor de problematiek en serieus in gesprek gaat met de medewerkers en bonden. Ons uiteindelijke, grote doel is om Aldi te helpen om in te zien dat zij een gezond bedrijf moeten worden, waarin waardering is voor de inzet van de medewerkers op alle niveaus. Het is zaak dat er op alle niveaus op een zakelijke, doch fatsoenlijke manier met elkaar gecommuniceerd wordt zonder dat medewerkers angstig hoeven te zijn.
De doelen die gesteld worden op de werkvloer moeten SMART zijn. Op dit moment zijn de doelen bij Aldi al Specifiek, Meetbaar en Tijdgebonden. De A en R van Acceptabel en Realistisch zullen echter wat ons betreft ook toegevoegd moeten worden aan het woordenboek van Aldi.

Wat wij níet willen is het bedrijf Aldi kapot maken. Niemand is er bij gebaat dat de Aldi over de kop gaat. Hier heeft ook geen enkele medewerker wat aan. Wij denken dat Aldi de negatieve berichtgeving alleen zal kunnen keren door samen met de medewerkers en de vakbonden in gesprek te gaan over een positieve oplossing van de geschetste problematiek. Wij denken dat Aldi in tijden van recessie zich veel meer zou kunnen profileren als een “goed alternatief” voor andere supermarkten. Dit kan volgens ons echter alleen worden bereikt door het voldoende inzetten van personeel op de werkvloer, het uitspreken van waardering voor de medewerkers en het doorbreken van de angstcultuur. Wij zien het als onze taak om samen met de huidige medewerkers, de bonden en de klanten de directie hiervan te overtuigen!
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 23-02-2013 12:01

Post nr 2, gewoon ff voor de vorm. In post nr 3 komen onze contactgegevens!
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 23-02-2013 12:02

Daar zijn ze dan!

Facebook: www.facebook.com/oudmedewerkers (deze pagina openbaar)

Twitter: https://twitter.com/OudmwAldi (Een eigen twitter account is niet noodzakelijk, deze pagina is openbaar)

Mail: oudmedewerkersaldi@gmail.com
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 23-02-2013 21:20

Wat is hier dom aan? Ik vind het een top-initiatief.
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 24-02-2013 05:47

Ik vind het geweldig wat jullie allemaal doen en hoop dat er steeds meer mensen mee gaan doen want het moet een keer op houden.
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 24-02-2013 08:47

Ik vind het prachtig dat jullie nu op deze wijze ook contact zoeken met de rest. Ik volg jullie al geruime tijd op facebook, en geef daar ook wel mijn mening. Ik ben zelf na 33 jaar gestopt bij Aldi, toen nog met plezier gewerkt, maar nu zou ik het niet eens meer willen. Ik ben dan ook net voor mijn pensioen toe gtreden tot de kadergroep en heb daar dus geen spijt van. Ik zou dus eigenlijk een voorloper van jullie kunnen zijn, ook een oud werknemers al een aantal jaren.Met het zelfde doel voor de oud collega's. Helaas moet ik wel bekennen dat ik inderdaad heel veel klachten over mijn schouder heb. Dit is eigenlijk heel langzaam begonnen met invoering van de scankassa. Ik lig er echt soms wakker van de pijn.
Maar hopelijk hebben we ooit nog sucses, al zal het langduren.
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 24-02-2013 13:41

Mooi om te horen! En ach ja, niet iedereen kan blij met ons zijn hè Pierewiet :wink:

Wat we nog even kwijt wilden: Gelukkig zijn er ook heel veel Aldi-medewerkers die wél tevreden zijn over hun werk. Zolang je fit bent en geen "vijanden" maakt kan het ook erg leuk zijn (weten we uit eigen ervaring). Maar zodra je kritiek hebt of geblesseerd raakt kom je er vaak helemaal alleen voor te staan.

Ook als je het nu nog enorm naar je zin hebt bij Aldi, bedenk dan wel dat voor iedereen geldt: als ze je niet meer nodig hebben dan werken ze je eruit. Misschien geldt dat nu nog niet voor jou, maar hoe is het over 25 jaar? Ben je dan nog zo fit?

Wij vinden het dus wel collegiaal om de medewerkers die (lichamelijke) klachten hebben te steunen. Los van of je het zelf goed naar je zin hebt of niet. Want misschien ben je wel de volgende...
pierewiet
Berichten: 20
Lid geworden op: 26-09-2010 12:53

Bericht door pierewiet » 24-02-2013 16:00

waar werk je nu oud medewerker?
geen
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 24-02-2013 17:28

Pierewiet, ik voel ook een beetje aangesproken door jou antwoord. Waarom zouden mensen die het bedrijf om één of andere reden hebben moeten verlaten zich niet in mogen en kunnen zetten om de werkomstandigheden te verbeteren en ook daarmee hopen de klanten ook weer wat beter te mogen bedienen. Als je er ook 33 jaar op heb zitten bij Aldi, wil ik je commentaar nog wel eens lezen.
oud-medewerkers Aldi
Berichten: 41
Lid geworden op: 12-02-2013 23:17

Bericht door oud-medewerkers Aldi » 24-02-2013 19:35

De meeste van ons hebben inmiddels een andere baan, in verschillende sectoren. Wij vragen ons af wat het motief van je vraag is? Als je bang bent dat wij namens een andere supermarkt Aldi in een kwaad daglicht willen stellen, dan kunnen we die angst wegnemen. Dit is niet het geval. Wij willen Aldi niet kapot maken, maar wel laten weten dat er een aantal punten zijn die verbeterd kunnen worden. Oud-collega’s van ons gaan kapot, dat vinden wij niet leuk om te zien.
Pierewiet, je hoeft het niet met ons eens te zijn, maar ben je je bewust van de toon die je posts hebben? Misschien kun je iets over jezelf vertellen, net zoals wij ons hebben voorgesteld? Met welke reden zit jij op dit forum? Misschien dat we je reacties dan wat beter kunnen begrijpen.
Plaats reactie