vakantie

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Plaats reactie
Mo
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-11-2010 17:51

vakantie

Bericht door Mo » 07-01-2013 11:58

Wij moesten in december onze WENSEN voor de vakantie doorgeven.
Nou werd daar meteen bij vermeld dat dit alleen maar WENSEN zijn en dat we er rekening mee moesten houden dat we waarschijnlijk zouden moeten schuiven met onze vakantie, er er een mogelijkheid is dat we geen 3 weken aangesloten zouden kunnen opnemen.Bij ons in het filiaal werken maar 5 personeelsleden dus is de kans groot dat het niet uitkomt.Mag dit allemaal zomaar?Zou toch graag met man en kinderen op vakantie gaan .
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 07-01-2013 16:11

Mo, even antwoord op jou probleem. Nee dit mag niet zomaar.Artikel 14 van de CAO lid 3 zegt dat je recht hebt op minimaal 3 weken vakantie aan een gesloten. en zoveel mogelijk van mei tot september. Verder neem ik aan dat toen je de wensen voor de vakantie moest inleveren er een uiterste datum is gezegd , waarop je het schriftelijke verzoek van je wensen ingelerd moest zijn. Als dat zo is dan met je volgens CAO binnen twee weken te horen krijgen of het is goed gekeurd en anders staan ze gewoon vast, de weken. Dit staat niet alleen in de CAO vermeld maar ook in het wetboek arbeids recht. Dus spreek de leiding hier maar op aan, dat ze zich aan de CAO moeten houden.
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 07-01-2013 18:19

Sterker nog het navolgende is van toepassing:

Artikel 14:

[b]Vakantie:[/b]

Indien de werkgever niet binnen 2 weken nadat de werknemer zijn wensen schriftelijk heeft kenbaar gemaakt,schriftelijk aan de werknemer gewichtige redenen heeft aangevoerd, is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de werknemer.
Mo
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-11-2010 17:51

Bericht door Mo » 07-01-2013 19:46

Nou dan is dat mooi geregeld ,wij moesten al voor de kerst onze briefjes inleveren en we hebben nog niets gehoord.Bedankt dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Ik ben zeer benieuwd.
medion
Berichten: 48
Lid geworden op: 24-10-2010 11:45

Bericht door medion » 01-05-2013 12:31

Hoe is het afgelopen met je vakantieplanning Mo?
mvg
Mo
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-11-2010 17:51

Bericht door Mo » 08-05-2013 22:23

Hallo,
Het is goed afgelopen maar wel nadat ik had gezegd dat zij te laat waren met reageren.
Eerst deden ze erg moeilijk maar nu mag er ook hulp van andere filialen komen.
Nog bedankt voor de goede tips.
Als je maar weet wat je rechten zijn dan sta je toch sterker.
herbie-lempke
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-01-2011 20:30

Bericht door herbie-lempke » 11-05-2013 15:17

[quote="Mo"]Hallo,
Het is goed afgelopen maar wel nadat ik had gezegd dat zij te laat waren met reageren.
Eerst deden ze erg moeilijk maar nu mag er ook hulp van andere filialen komen.
Nog bedankt voor de goede tips.
Als je maar weet wat je rechten zijn dan sta je toch sterker.[/quote]

Beste Mo

vertel ook aan al uw collega's en aldi vrienden wat wij als forum/kaderleden van de fnv voor u hebben kunnen betekenen.
des te meer mensen gaan weer geloven in het recht en durven hierdoor ook op te staan.
dankjewel voor uw vertrouwen in ons.
mvg
herbie-lempke
moderator van dit forum
SAMEN STERK voor GOED WERK!!!
Rex
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2011 11:16

Bericht door Rex » 30-06-2013 12:53

Regelmatig wordt het personeel overgeplaatst naar een ander filiaal, terwijl je vakantie op het oude filiaal is goedgekeurd. Dan kun je problemen verwachten dat er teveel mensen tegelijk op vakantie zijn. De DL hoort van zijn district alle vakantieaanvragen naast elkaar te leggen omdat te kijken of er geen problemen ontstaan. Aangezien ze dat niet doen, is het hun probleem als er personeelstekort ontstaat tijdens de vakanties.
Ik werd zelfs in mijn vakantie gesommeerd om terug te komen van vakantie omdat het een zooitje was in het filiaal!! Moet niet gekker worden. Ze hebben het door overplaatsing zelf veroorzaakt!
gapeau
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-01-2014 15:50

Bericht door gapeau » 05-01-2014 16:32

Was hulpkracht (8 uren contract) per 2 jan 2013. Tijdens sollicitatiegesprek met DL aangegeven dat mijn zomervakantie periode al vast stond voor 3 ½ week. Geen probleem, ook een vrije dag in februari geen probleem, kreeg daarbij nog een uitleg over + en – uren???? (betrof toen nog een half jaar contract, mijn vakantie viel pas daarna). NOOIT een vakantie aanvraag formulier gezien of over gehoord. Vrije dag in februari bleek niet bekent bij FL. Ik vraag in mei 2013 i.v.m. vele meer uren een vrije “week” in oktober aan, in geval mijn contract verlengt zou worden. FL zegt dat het geen probleem is, je vraagt het ver van tevoren aan… FL meld mij niets over een aanvraag formulier hiervoor. Contract verlengd, 3 ½ week zomervakantie gehad, veel + uren gewerkt, en geen rooster aanwezig de week voorafgaand aan mijn vrije “week”. Vraag een collega hulpkracht mij een sms te sturen tijdens mijn vakantie omdat ik niet wist welke tijden ik weer moest werken na mijn week afwezigheid. Prompt worden mijn ouders op de eerste dag (zaterdag) door de pv. FL gebeld waarom ik niet aanwezig ben. Vakantie stond niet in de agenda. Tevens zou ik nog vier dagen ingepland staan die week. Telefoon neergelegd, opnieuw de pv. FL aan de telefoon, ongeoorloofd vakantie verzuim en al voor de derde keer!, die 3 ½ week deed de deur dicht en hoe moest de komende week doorgekomen worden er was ook nog eens een ziekmelding! Het theater was kompleet. De eerste zaterdag na mijn vakantie (19 okt.) kreeg ik alleen maar te horen als klanten iets vragen over Aldi dat ik moest antwoorden “bij Aldi is niets aan de hand”. Weer drie weken gewerkt, een hoop onrust bij personeel over min uren, moet ik op het matje komen bij de FL en DL. Ik kan vertrekken de FL wil geen samenwerking meer i.v.m. mijn “vakantiegedrag”. Ik wijs op de contractverplichting, DL wil dan wel overplaatsing. FL zegt dat hij mijn vakantie aanvraag nooit officieel had bevestigd. (mij dus ook niet de spelregels bekend gemaakt) Kreeg op mijn verzoek nog 3 achterstallige loonstroken mee en ben halverwege mijn dienst maar naar huis gegaan (- uren!). Treiteren en intimidatie komt bij Aldi niet voor en ja de DL wast zijn handjes in onschuld, ik ben pas halverwege dit jaar op deze vestiging gezet ik weet NIETS van eerdere afspraken. Met de FL heb ik nog nooit een functioneringsgesprek of werkoverleg gehad.
lidl
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-02-2011 17:05

Bericht door lidl » 12-01-2014 10:01

Dat soort afspraken moet je altijd op papier vastleggen.
Zeker bij de aldi.
Zelfs een DL kan worden overgeplaatst, en dan zit je als werknemer met de gebakken peren.
Plaats reactie