Heeft iemand ervaring met overplaatsing naar andere regio?

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Sk8tahGurl.87
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-10-2011 13:18

Heeft iemand ervaring met overplaatsing naar andere regio?

Bericht door Sk8tahGurl.87 » 26-06-2012 00:36

Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met in een andere regio te gaan werken?
Ik heb namelijk gehoord dat als je bijv nu in regio Roosendaal werkt en je wilt naar Regio Best dat je dan opnieuw moet solliciteren?

Maar dat is toch kolder want de Aldi is toch een groot bedrijf? Waarom zou ik opnieuw moeten solliciteren? (en dus weer van voor af aan moeten beginnen...)

Heeft iemand hier ervaring mee of misschien handige tips?
Alvast bedankt
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 26-06-2012 05:56

Een oud collega van mij wou naar een ander district werken (inverband met verhuizing) maar was zelf haar dienstjaren kwijt dit heb ik altijd zo vreemd gevonden je blijft toch bij de Aldi werken.
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 26-06-2012 08:14

Hoi mensen, het is van af het bestaan van het 2e DC al gebruikelijk. Waarschijnlijk ligt de oorzaak dat alle DC,s een aparte BV zijn en ook apart vermeld staan in de kamer van koophandel. Er zijn meer filiaal bedrijven in ons land welke ook bij het zelfde bedrijf aan gesloten zijn, maar door de ander naam oon apart zijn. Ik denk niet dat dit door Aldi is op te lossen. Zelf heb ik bij het ontstaan van Aldi Best, daar gewerkt, maar mijn loon en administratie gegevens waren nog vanuit Culemborg.
Sk8tahGurl.87
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-10-2011 13:18

Bericht door Sk8tahGurl.87 » 26-06-2012 10:32

[quote="megavon"]Een oud collega van mij wou naar een ander district werken (inverband met verhuizing) maar was zelf haar dienstjaren kwijt dit heb ik altijd zo vreemd gevonden je blijft toch bij de Aldi werken.[/quote]

Kijk en daar ben ik nou dus ook bang voor..
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 26-06-2012 14:29

Inderdaad, dit heb ik in het verleden ook gehoord. Die persoon kwam uit een ander dc om daar promotie te kunnen maken als chef verzameling. Moest wel opnieuw beginnen.
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

Heeft iemand ervaring met overplaatsing naar andere regio?

Bericht door EEN FL » 26-06-2012 22:22

Vraag een gesprek met je DL aan en leg de situatie uit, want je moet het de Aldi zelf laten regelen om je dienstjaren dan te kunnen behouden.
Als je een goede kracht bent en ze hebben in die andere bv mensen nodig dan willen ze of kunnen ze wel eens een uitzondering maken.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
LuisPels
Berichten: 44
Lid geworden op: 24-10-2010 02:58

Bericht door LuisPels » 08-07-2012 15:37

Juridisch gezien ga je gewoon bij een ander bedrijf werken.

Zoals kater al zei is de Aldi nl niet meer dan een verzameling b.v.'s die toevallig samenwerken.
Dus zullen dienstjaren en zelfs een eventueel vast contract weer weg zijn als je naar een andere b.v. gaat.

Is er een bijzondere reden dat je van regio wil veranderen?

En vragen staat altijd vrij... misschien heeft de regio waar je naar toe wil wel een groot gebrek aan ervaren krachten en kan jouw DL of VL wel een goed woordje voor je doen zodat ze je accepteren met de dienstjaren en het contract wat je al hebt?

laat effe weten hoe het afloopt.

:)
"Loon naar werken"
Gaby
Berichten: 83
Lid geworden op: 27-10-2010 16:35

Bericht door Gaby » 12-08-2012 14:44

Hier moet haast wel een uitzondering te maken zijn. Toen Roermond een eigen DC kreeg, zijn de mensen die daar kwamen te werken en daarvoor dus voor Best werkten ook niet hun dienstjaren kwijtgeraakt. Ook zijn de contracten gewoon gebleven zoals ze waren. Het kan dus wel
"FNV KADERLID ALDI"
6346413
Berichten: 18
Lid geworden op: 24-09-2010 09:38

Bericht door 6346413 » 12-08-2012 21:50

doornroosje ik wil toch even kwijt dat als er een nieuwe BV op gestart wordt dat dit een heel ander verhaal is als waar de vraag overging.
Als je alle personeel opnieuw zou moeten laten solliciteren om in de nieuwe BV van start te gaan zou je ze eerst moeten ontslaan in de BV waar ze vandaan komen. Dan ligt er een heel ander verhaal.maar dat hoef ik waarschijnlijk niet helemaal uit de doeken te doen.
Mensen die al een langer dienstverband hebben en gelukkig die zijn er ook zijn nog in de BV Culemborg gestart en stilzwijgend nou ja op het tekenen voor een contract in de nieuwe BV via Acht en Best uiteindelijk in Roermond terecht gekomen.
En ja de antwoorden staan al bij dit thema, verhuizen naar een andere regio en toch bij de Aldi willen blijven werken betekend solliciteren binnen die BV.
Sk8tahGurl.87
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-10-2011 13:18

Bericht door Sk8tahGurl.87 » 12-11-2012 23:13

Late reactie maar bedankt voor de reacties.

Heb me DL erover gesproken maar die zei me dat het niet mogelijk was.
Behalve dan opnieuw solliciteren.
Ik heb dat ook geprobeerd maar ze hadden niemand nodig. dus ja.

Ik had hier vragen over ivm verhuizing.
De oplossing. Overgeplaatst naar het filiaal wat het dichts bij was in dezelfde regio.

Scheelt me toch 20 kilometer enkele reis per dag.
Plaats reactie