pauze's

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

pauze`s

Bericht door EEN FL » 26-06-2012 22:12

Beste Halfwas,

Zo als ik het burgelijkwetboek lees dien je voor minimaal 3 uur per dag ingepland te worden of je moet het niet erg vinden om voorminder dan drie uur ingepland te worden.
Citaat uit het burgelijk wetboek:
indien de omvang van de arbeid niet of niet eenduidig is vastgelegd, heeft de werknemer voor iedere periode van minder dan drie uur waarin hij arbeid heeft verricht, recht op het loon waarop hij aanspraak zou hebben indien hij drie uur arbeid zou hebben verricht.

En de cao zegt: zoveel mogelijk voorzien in het voorkomen van kortstondig werken.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
LuisPels
Berichten: 44
Lid geworden op: 24-10-2010 02:58

Re: pauze`s

Bericht door LuisPels » 08-07-2012 15:24

[quote="EEN FL"]Beste Halfwas,

Zo als ik het burgelijkwetboek lees dien je voor minimaal 3 uur per dag ingepland te worden of je moet het niet erg vinden om voorminder dan drie uur ingepland te worden.
Citaat uit het burgelijk wetboek:
indien de omvang van de arbeid niet of niet eenduidig is vastgelegd, heeft de werknemer voor iedere periode van minder dan drie uur waarin hij arbeid heeft verricht, recht op het loon waarop hij aanspraak zou hebben indien hij drie uur arbeid zou hebben verricht.

En de cao zegt: zoveel mogelijk voorzien in het voorkomen van kortstondig werken.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.[/quote]


Ik denk dat je niet helemaal goed leest FL.
Het geciteerde wordt namelijk gesteld dat, [u]mocht de omvang van de arbeid niet of niet eenduidig zijn vastgelegd[/u], je ook al werk je maar 1 uur, je in zo'n geval toch recht hebt op het loon voor 3 uur werken.

Dus in deze situatie moet de Aldi 3 uur betalen ook al hebben ze je maar 1 uur ingepland!

Let wel het onderstreepte is de crux om te zien of deze situatie voor jou op gaat.


Toch handig als je een vriendin hebt die advocate is. :wink:
"Loon naar werken"
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

Pauze`s

Bericht door EEN FL » 09-07-2012 23:20

Volgens mijn komt dat op hetzelfde neer als ik al zei.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
LuisPels
Berichten: 44
Lid geworden op: 24-10-2010 02:58

Re: Pauze`s

Bericht door LuisPels » 10-07-2012 02:22

[quote="EEN FL"]Volgens mijn komt dat op hetzelfde neer als ik al zei.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.[/quote]

Nee, dat zei je duidelijk niet.
Of je het zo bedoelde is weer wat anders. :P
"Loon naar werken"
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

Pauze`s

Bericht door EEN FL » 11-07-2012 23:02

ik snap hem net niet helemaal meer, maar ik bedoelde inderdaad hetzelfde als jou.
Hij geld inderdaad niet voor mijn, maar vind het toch heel belangrijk, want het wordt tijd dat de Aldi wat zuiniger met zijn personeel omgaat.
Zoals ik al in eerder bericht aangaf heb ik mijn mensen altijd voor minimaal drie uur ingepland als ze dit zo wilden.
Wel makelijk om een vriendin te hebben die advocate is, dit zou voor iedereen die bij de Aldi werkt helaas eigenlijk nodig zijn.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
Plaats reactie