aldi duitsland in de telegraaf

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Plaats reactie
marjolanda
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-10-2011 07:01

aldi duitsland in de telegraaf

Bericht door marjolanda » 01-05-2012 09:14

Duitse Aldi in opspraak
AMSTERDAM - De Duitse supermarktgigant Aldi is in opspraak gekomen. Bij de discounter zouden klanten bij het pinnen en medewerkers stiekem zijn gefilmd.
Beelden van vrouwen in korte rokjes en diep uitgesneden decolletés werden uitgewisseld.Ook zou Aldi steeds de oprichting van een ondernemingsraad willen dwarsbomen. Vrijwel gelijktijdig berichten landelijke media als Der Spiegel, de Süddeutsche Zeitung en de ARD over de rare praktijken in het concern.
De paranoia zou zo ver gaan dat zelfs in het magazijn de eigen medewerkers en transportmedewerkers met camera’s worden gevolgd. Critici wordt systematisch de mond gesnoerd, stelt ex-manager Andreas Staub. Volgens hem is Aldi een concern, dat alles tot het uiterste wil controleren, totdat de medewerkers, die niet in het schema van volgzame robots passen, murw gemaakt worden. Straub schreef het boek ‘Einfach billig’ over zijn loopbaan bij de prijsvechter.
Het zorgt voor veel opzien, omdat het miljardenbedrijf niet met de pers communiceert en de laatste ‘bedrijfsgeheimen’ van voormalige afdelingshoofden uit de jaren zeventig stammen.De werksfeer bij het concern van de broers Karl en Albrecht, dat inmiddels 57 miljard omzet maakt, is volgens de bekende onderzoeksjournalist Günter Wallraff ‘verschrikkelijk’. Wallraff werkte undercover bij leveranciers van Lidl.
wanneer wordt het beter?

20 uur = 20 uur
iemand
Berichten: 61
Lid geworden op: 06-10-2010 15:19

Bericht door iemand » 01-05-2012 10:00

ik was het net aan het lezen op de telegraaf, ben benieuwd of dat boek ook in het nls vertaald word, zou het graag willen lezen.
Tuffy
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-11-2010 08:40

Bericht door Tuffy » 02-06-2012 11:22

[quote="iemand"]ik was het net aan het lezen op de telegraaf, ben benieuwd of dat boek ook in het nls vertaald word, zou het graag willen lezen.[/quote]

Daar ben ik ook zeer benieuwd naar, eindelijk dan eens een echt `inside` verhaal.
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 02-06-2012 13:06

De echte inside verhalen zul je nooit vernemen. Ook niet al vermeld de pers dat. Wat het dwars bomen van vakbonden en Ondernemingraden aan gaat is volgens mijn informatie in Aldi Súd geweest en nog aan de gang. En wat mij wel verbaasd is dat al de "hoge"heren van de Aldi die jaren geleden weg zijn gegaan nu praten, maar ze vergeten de tijd dat ze zich maar al te graag zelf met de praktijken bezig hielden.
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 02-06-2012 22:56

Ben helaas nog niet aan het boek toegekomen kater maar je houdt het tegoed van me! Het is een behoorlijke pil en dan ook nog in het Duits - maar ik ben wel benieuwd.
Plaats reactie