Stank voor Dank

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
tiptoppie
Berichten: 32
Lid geworden op: 05-11-2010 21:44

Stank voor Dank

Bericht door tiptoppie » 28-03-2012 21:16

Nooit gedacht dat ik dat het ooit zou zeggen, maar ja, Stank voor Dank.
Heb altijd veel plezier gehad in mijn functie als FL. Was altijd trots op mijn functie - hard werken (doen we allemaal), geen mancos, tevreden klanten, vriendelijke collega's, omzet stijging, wat wil je nog meer. Heb altijd veel van mijn eigen vrije tijd erin gestoken - het werk moest af - als nodig ging ik er extra heen om mijn vvfl even te helpen -een 55 uur week is geen uitzondering. Maar nu ..... je kan het nooit goed doen, dus waarom zou ik zoveel tijd erin steken.

Je werkt je uit de *aa* om alles af te krijgen, en het is toch nooit goed.
Er word nooit gezegt, dat doe je goed of wat ziet je winkel er goed uit. Je heb wat plus uren, daar moet wat aan gedaan worden!!! Okay, maar hoe?
Je vrachten blijven komen, volle vrachten. Iedere dag (behalve maandag) werk je met zn drieen, de derde vanaf 10uur. Rond 10uur begint de drukte in de winkel, dus in principe ben je zelf alleen met uitpak bezig want meestal zijn er twee kassa's open. Dus uitpakken, winkel netjes houden, administratie doen, bestellingen en ook je Diepvries vullen. Je ben met alles en nog wat bezig, er zijn gewoon niet genoeg uren in de dag. Wij hebben geen tijd voor fatsoenelijke pauzes want wij willen allemaal dat het goed verloopt in de winkel dus nemen genoegen met kortere pauzes. Ja. wij zijn gek, want wat krijg je er voor, Stank voor Dank.

Mijn motivatie en die van mijn collega's wordt ontnomen door dat negatieve gedoe,en dat vind ik heel erg, want ik bruisde van motivatie vroeger en vind het vreselijk dat ik tegenwoordig vaker het gevoel heb van 'bekijk het maar' - zo ben ik normaal niet.

ALDI, let op, je moet je mensen motiveren, niet deprimeren - straks hebben jullie geen mensen meer die 'hart voor de zaak' hebben, je jaagt ze allemaal weg - dan heb je alleen mensen die het doen voor het geld en totaal geen hart hebben voor de Aldi, en kan het hun helemaal niet schelen hoe hun winkel eruit ziet of wat dan ook.

Je moet zuinig zijn op je mensen, want geschikte mensen voor de Aldi vind je niet zo maar, wij zijn een apart volk, harde werkers, loyaal en wij weten van aanpakken - maar op een bepaald moment is de rek eruit, ook voor de echte Aldi die hards.
medion
Berichten: 48
Lid geworden op: 24-10-2010 11:45

Bericht door medion » 28-03-2012 21:39

ik vind je emoties mooi verwoord. Ik herken mezelf erin. Mijn dl heeft ook wel eens geklaagd over (mijn) mentaliteit, maar die maken ze zelf kapot. Waar gaat het heen, vraag ik me dan af. Het maakt me niet uit, als het maar niet over mijn rug is. Ik ben er wel van overtuigd dat als we met zijn allen op 1 lijn staan we het tij kunnen keren. Misschien heb jij dat ook??
iemand
Berichten: 61
Lid geworden op: 06-10-2010 15:19

Re: Stank voor Dank

Bericht door iemand » 28-03-2012 21:48

[quote="tiptoppie"]Nooit gedacht dat ik dat het ooit zou zeggen, maar ja, Stank voor Dank.
Heb altijd veel plezier gehad in mijn functie als FL. Was altijd trots op mijn functie - hard werken (doen we allemaal), geen mancos, tevreden klanten, vriendelijke collega's, omzet stijging, wat wil je nog meer. Heb altijd veel van mijn eigen vrije tijd erin gestoken - het werk moest af - als nodig ging ik er extra heen om mijn vvfl even te helpen -een 55 uur week is geen uitzondering. Maar nu ..... je kan het nooit goed doen, dus waarom zou ik zoveel tijd erin steken.

Je werkt je uit de *aa* om alles af te krijgen, en het is toch nooit goed.
Er word nooit gezegt, dat doe je goed of wat ziet je winkel er goed uit. Je heb wat plus uren, daar moet wat aan gedaan worden!!! Okay, maar hoe?
Je vrachten blijven komen, volle vrachten. Iedere dag (behalve maandag) werk je met zn drieen, de derde vanaf 10uur. Rond 10uur begint de drukte in de winkel, dus in principe ben je zelf alleen met uitpak bezig want meestal zijn er twee kassa's open. Dus uitpakken, winkel netjes houden, administratie doen, bestellingen en ook je Diepvries vullen. Je ben met alles en nog wat bezig, er zijn gewoon niet genoeg uren in de dag. Wij hebben geen tijd voor fatsoenelijke pauzes want wij willen allemaal dat het goed verloopt in de winkel dus nemen genoegen met kortere pauzes. Ja. wij zijn gek, want wat krijg je er voor, Stank voor Dank.

Mijn motivatie en die van mijn collega's wordt ontnomen door dat negatieve gedoe,en dat vind ik heel erg, want ik bruisde van motivatie vroeger en vind het vreselijk dat ik tegenwoordig vaker het gevoel heb van 'bekijk het maar' - zo ben ik normaal niet.

ALDI, let op, je moet je mensen motiveren, niet deprimeren - straks hebben jullie geen mensen meer die 'hart voor de zaak' hebben, je jaagt ze allemaal weg - dan heb je alleen mensen die het doen voor het geld en totaal geen hart hebben voor de Aldi, en kan het hun helemaal niet schelen hoe hun winkel eruit ziet of wat dan ook.

Je moet zuinig zijn op je mensen, want geschikte mensen voor de Aldi vind je niet zo maar, wij zijn een apart volk, harde werkers, loyaal en wij weten van aanpakken - maar op een bepaald moment is de rek eruit, ook voor de echte Aldi die hards.[/quote]


nou zo voel ik me ook idd, precies zoals je het omschrijft
ben benieuwd welke dl jij hebt, want het klinkt hetzelfde als de mijne
( of zouden ze echt allemaal zo zijn)
tiptoppie
Berichten: 32
Lid geworden op: 05-11-2010 21:44

Bericht door tiptoppie » 28-03-2012 22:18

[quote="medion"]ik vind je emoties mooi verwoord. Ik herken mezelf erin. Mijn dl heeft ook wel eens geklaagd over (mijn) mentaliteit, maar die maken ze zelf kapot. Waar gaat het heen, vraag ik me dan af. Het maakt me niet uit, als het maar niet over mijn rug is. Ik ben er wel van overtuigd dat als we met zijn allen op 1 lijn staan we het tij kunnen keren. Misschien heb jij dat ook??[/quote]

Ja, dat heb ik ook - misschien tzt komen ze er wel achter dat het niet langer zo kan, maar het moet echt niet veel langer duren, want dan zijn we helemaal kapot, mentaal en fysiek. Wij hebben hulp nodig meer uren, dat ze meer naar ons luisteren ivm vrachten leveringen enzo, stoppen met onnodig administratie en dat ze gewoon hulp geven waar het nodig is. Dat ze naar ons luisteren en met ons overleggen, en misschien dan krijgen wij de ouwe Aldi terug - tevreden personeel, die weer met plezier naar hun werk gaan en die gewoon trots zijn om bij de Aldi te werken.
tiptoppie
Berichten: 32
Lid geworden op: 05-11-2010 21:44

Re: Stank voor Dank

Bericht door tiptoppie » 28-03-2012 22:25

nou zo voel ik me ook idd, precies zoals je het omschrijft
ben benieuwd welke dl jij hebt, want het klinkt hetzelfde als de mijne
( of zouden ze echt allemaal zo zijn)[/quote]

Mijn DL is de ergste niet (heb ergere gehad) - maar ze worden zo gedrilld, brainwashed - ik geloof dat het voor hem ook niet makkelijk is - zou voor geen goud DL willen zijn.
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 29-03-2012 00:21

Verschrikkelijk dat het allemaal zo moet. Ook ik heb tegenwoordig de instelling van "morgen weer een dag", dat moet ook haast wel anders kun je elke avond wel tot 10 uur doorgaan. En idd, het is toch nooit goed genoeg. Jammer dat ze niet inzien dat ze hun eigen toko langzaam maar zeker de nek omdraaien, en het personeel geestelijk de vernieling in helpen. De grens is wel bereikt zo langzamerhand.
Ramona Wijnands
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-10-2010 20:39

Bericht door Ramona Wijnands » 29-03-2012 11:03

Mooi verwoord...wanneer houd het eens op.....


SAMEN STERK voor BETER WERK
medion
Berichten: 48
Lid geworden op: 24-10-2010 11:45

Bericht door medion » 29-03-2012 20:55

tiptoppie, ik heb je een pm gestuurd.
mvg Medion
Mo
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-11-2010 17:51

Bericht door Mo » 30-03-2012 15:51

Ik ben het hier helemaal mee eens ,ik werk al 23 jaar voor de Aldi,maar de laatste tijd met steeds minder zin.
Je loopt de hele week achter de feiten aan en aan het eind van een lange werkdag ben ik s,avonds zo moe dat je verder na werktijd nergens geen puf meer voor hebt.
Ze maken het bedrijf gewoon kapot met al die bezuinigingen op de werkvloer en doordat je zo hard moet werken kun je ook niet meer altijd vriendelijk tegen de klant zijn.Ik hoop dat er snel verandering komt anders hou ik dit niet vol tot mijn pensioen.
herbie-lempke
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-01-2011 20:30

Bericht door herbie-lempke » 30-03-2012 19:50

vandaag ook weer,,,,

een super drukke vrijdag. meer omzet gedraaid dan gepland.
maar wel maar met zun 3e werken. fl zit op kantoor administratie bij te werken en 2 kassa's open.
om 17 uur ging de fl naar huis want die was al bezig vanaf 8 uur... 5 dagen... dus vanaf 17 uur met zun tweetjes..

voor de aa is er nog geen plaats, winkel is helemaal niet gescheurd.
een grote puinzooi.;

en morgen meteen weer lekker fris de deuren openen en meteen vol in de stress raken.

hopelijk gaat aldi het eens inzien dat er veel meer klaneten weglopen dan erbij komen.
SAMEN STERK voor GOED WERK!!!
Plaats reactie