Advies en hulp gevraagd (en wil mijn ei kwijt)

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
lidl
Berichten: 47
Lid geworden op: 11-02-2011 17:05

Bericht door lidl » 01-04-2012 19:56

De bond helpt jou als lid je gelijk te halen, als CAO en nederlandse rechten worden geschonden door de werkgever.
Als jij niet voor je rechten opstaat, kan een bond ook niets voor jou doen.
Een beetje anoniem op een forum je gal spuwen, dat kunnen heel veel mensen, maar opkomen voor jou rechten daar is meer lef voor nodig.
Dus als je jou en je collega's rechten gerespecteerd wilt worden, dan zal je toch op moeten staan.
Als er genoeg mensen zijn die durven op te staan, dan krijg jij je gelijk en al die andere collega's eindelijk jullie recht.
Ramona Wijnands
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-10-2010 20:39

Bericht door Ramona Wijnands » 02-04-2012 09:24

[quote="Mo"]Tommy95
Als jij mij eens een goed voorbeeld geeft van wat de bond voor jou gedaan heeft.
Ik ken er nl geen.[/quote]
Mijn atv uren in mijn zwangerschapsverlof heb ik gekregen. aldi zei dat ik er geen recht op had.Ik heb de bond ingeschakeld en heb alles betaald gekregen.Tuurlijk moet jezelf er ook achter aan gaan. De bond gaat niet jouwn zaakjes regelen dit moet jezelf doen,maar ze kunnen je het advies geven en erbij steunen...
Dit was 1 voorbeeld heb er zo nog een paar....
Op dit moment zijn ze bezig met mijn ziekte-uren.Ik draai minuren omdat ik me op donderdag ziek heb gemeld, maar wel die 3 dagen boven mijn contracturen kwam en dan min-uren??? Volgens de bond mag dit niet...
Je moet natuurlijk zelf ervoor vechten en niet denken dit doet de bond wel....
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 02-04-2012 11:39

Ze zijn hard voor mij bezig in een persoonlijke letselschade na een overval op het werk.
kassa-mw
Berichten: 40
Lid geworden op: 07-08-2011 01:20

Bericht door kassa-mw » 08-04-2012 20:07

[quote="tommy95"]De vakbond erachteraan zetten. Of ben je zoals zoveel collega's ook geen lid? Miscchien dan toch het overwegen voor de toekomst waard.
Veel succes.[/quote]

nee, ik ben geen lid. (ik werk niet meer bij de aldi) waar zou ik me evt. kunnen aanmelden?

groetjes
Respect voor de Aldi-medewerker!
Ex-medewerker
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 09-04-2012 08:30

kassa-mw als je lid wilt worden kun je dat op verschillende manieren doen. 1e zoek even kontakt met iemand van de kader groep en zij helpen je met inschrijven, nog een snellere wijze is, ga naar internet zoek de site van FNV bondgenoten en je vindt daar een link naar lid worden, je vult dit in en klaar is de inschrijving je krijgt van zelf je bewijs thuis gestuurd. Ik dacht zelfs dat je de eerste tijd heel voordelig uit bent wat je contributie betreft. Groetjes en doe je best.
kassa-mw
Berichten: 40
Lid geworden op: 07-08-2011 01:20

Bericht door kassa-mw » 09-04-2012 20:09

[quote="kater"]kassa-mw als je lid wilt worden kun je dat op verschillende manieren doen. 1e zoek even kontakt met iemand van de kader groep en zij helpen je met inschrijven, nog een snellere wijze is, ga naar internet zoek de site van FNV bondgenoten en je vindt daar een link naar lid worden, je vult dit in en klaar is de inschrijving je krijgt van zelf je bewijs thuis gestuurd. Ik dacht zelfs dat je de eerste tijd heel voordelig uit bent wat je contributie betreft. Groetjes en doe je best.[/quote]

super bedankt voor je antwoord! als ze me deze maand niet uitbetalen ga ik stappen ondernemen waar zij spijt van zal krijgen.
Respect voor de Aldi-medewerker!
Ex-medewerker
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 10-04-2012 08:14

kassa-mw, ik wens je sterkte, maar bedenk wel indien je lid wordt van FNV bondgenoten, een prbleem wat al bestond voor je lid werd, kunnen ze je niet bij helpen. Maar lees de oproep die op het forum is geplaatst over de kadergroep ook eens door en laat daar je gedachte eens over gaan, welkom bij de club, wil ik maar zeggen. Meld het als je zelf al stappen heb ondernomen ten opzicht van Aldi.
kassa-mw
Berichten: 40
Lid geworden op: 07-08-2011 01:20

Bericht door kassa-mw » 10-04-2012 14:03

[quote="kater"]kassa-mw, ik wens je sterkte, maar bedenk wel indien je lid wordt van FNV bondgenoten, een prbleem wat al bestond voor je lid werd, kunnen ze je niet bij helpen. Maar lees de oproep die op het forum is geplaatst over de kadergroep ook eens door en laat daar je gedachte eens over gaan, welkom bij de club, wil ik maar zeggen. Meld het als je zelf al stappen heb ondernomen ten opzicht van Aldi.[/quote]

hallo kater,

ik heb mijn fl gebeld en gevraagd hoe het zit met het resterende geld wat ik nog moest krijgen, zij heeft gezegd dat de dl het naar de loonadministratie heeft doorgebeld. ik heb de loonadministatie gebeld en ja hoor!! mevrouw heeft het een en ander doorgekregen van mijn dl. Na 2 maanden krijg ik eindelijk het geld waar ik voor gewerkt heb. loonad. heeft gezegd dat ik deze maand mijn geld gestort krijg. en nu maar afwachten op de 24e!! hahaha. eindelijk kan ik aldi gedag zeggen jeetje
Respect voor de Aldi-medewerker!
Ex-medewerker
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 10-04-2012 15:29

kassa-mw PROFICIAT!
Ramona Wijnands
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-10-2010 20:39

Bericht door Ramona Wijnands » 10-04-2012 17:49

[quote="kater"]kassa-mw PROFICIAT![/quote]super....
Plaats reactie