Advies en hulp gevraagd (en wil mijn ei kwijt)

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
kassa-mw
Berichten: 40
Lid geworden op: 07-08-2011 01:20

Advies en hulp gevraagd (en wil mijn ei kwijt)

Bericht door kassa-mw » 24-03-2012 19:22

Beste leden,

zoals jullie al misschien gelezen hebben ben ik niet meer werkzaam bij de Aldi. Ik ben sinds januari dit jaar gestopt met werken. In januari had ik 3 dagen gewerkt. in februari had ik geld gekregen voor de uren die ik in januari had gedraaid. maar moest nog 22 uur uur krijgen (omdat ik een maand 22 uur te weinig ben uitbetaald) mijn ex-fl zou de formulier opsturen naar de hoofdkantoor zodat ik deze maand mijn centjes zou krijgen. nou het is al de 23e en tot op heden heb ik geen ene rooie cent van de aldi gezien. ik ben erg boos want ondanks dat ik weg ben moet ik steeds naar de filiaal om papieren te tekenen zodat ik mijn centjes krijg (wat ook geld en tijd kost) maar nog steeds niks gezien, nou hoorde ik dat mijn ex-DL niet meer werkt bij de aldi en heeft mijn regio een nieuwe DL. Ik ben het spuugzat en ga volgende week de hoofdkantoor bellen. Dit is toch belachelijk dat ik mijn geld niet krijg? hebben jullie nog advies/tips voor mij om dit zsm in orde te krijgen???

Alvast bedankt!!
groetjes,

kassa-mw
Respect voor de Aldi-medewerker!
Ex-medewerker
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 25-03-2012 08:31

Kassa-mw Ik vraag me af waarom je steeds terug moet om formulieren te tekenen. Eén keer moet genoeg zijn, dat klopt naar mijn mening al niet. Dus raad ik je dringend aan om zo spoedig mogelijk contact op te nemen of met loonadministratie of met HAP ( hoofd personeel en adm.) Leg de zaak kort maar duidelijk uit en verzoek zo snel mogelijk dit restant over te maken. Je hoeft in dit geval echt niet te wachten tot het uitbetaal dag is, dit gaat helemaal los van de rest. Ik heb echt geen enkel probleem onder vonden met de laatste betaling. Sterkte ermee!
kassa-mw
Berichten: 40
Lid geworden op: 07-08-2011 01:20

Bericht door kassa-mw » 25-03-2012 19:16

[quote="kater"]Kassa-mw Ik vraag me af waarom je steeds terug moet om formulieren te tekenen. Eén keer moet genoeg zijn, dat klopt naar mijn mening al niet. Dus raad ik je dringend aan om zo spoedig mogelijk contact op te nemen of met loonadministratie of met HAP ( hoofd personeel en adm.) Leg de zaak kort maar duidelijk uit en verzoek zo snel mogelijk dit restant over te maken. Je hoeft in dit geval echt niet te wachten tot het uitbetaal dag is, dit gaat helemaal los van de rest. Ik heb echt geen enkel probleem onder vonden met de laatste betaling. Sterkte ermee![/quote]

Hallo kater,

allereerst heel erg bedankt voor je reactie! Ik vond het ook vreemd dat ik steeds naar mijn filiaal moest gaan om de papieren te tekenen. Ik vroeg ook waarom het zo stroef ging. kreeg ik als antwoord: ja je de DL had niet alle papieren in orde(wat ik niet geloof want mijn ex-DL werkt erg strak en heeft alles zsm in orde) nadat ik de papieren had getekend ging ik ervan uit dat ik dan deze maand de restant zou krijgen omdat ik met twk betaald krijg. Ik ga morgen bellen naar het hoofdkantoor en vraag om een spoed overboeking want dit is ook niet meer normaal dat ik lang moet wachten voor mijn geld. Ik vind dit namelijk heel erg vervelend en onprofessioneel. Maarja, ik hou je op de hoogte!

Groetjess
Respect voor de Aldi-medewerker!
Ex-medewerker
kassa-mw
Berichten: 40
Lid geworden op: 07-08-2011 01:20

Bericht door kassa-mw » 26-03-2012 21:11

Ik heb vandaag gebeld met het HK. De mevrouw aan de tel zei dat ik dit via het filiaal moest regelen en zij niks voor mij kon betekenen. Ze kon ook niet in de computer zien of ze de afrekening binnen had gekregen. De persoon die over loonadministratie gaat was vandaag niet afwezig maar wel raar dat ze niet aanwezig was. Is dit normaal of wou mevrouw snel verder gaan omdat de telefoon rood gloeiend was?
Respect voor de Aldi-medewerker!
Ex-medewerker
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 27-03-2012 08:38

Kassa mw Het kan kloppen dat loonadministratie niet aan wezig is. Deze werken meestal geen volle dagen . Vooral nu de lonen onderweg zijn is voor hen het werk iets minder en zijn zij vaak vrij. Een directere oplossing is een afspraak te maken met secretaresse HAP om met HAP te kunnen praten. Of dit schriftelijk aan te vragen. Dit moet uit gezocht. Het aller uiterste geval kun je een aangetekende brief sturen aan HAP en een gewone kopie aan directie, waarin je een termijn stelt waarin je de zaak opgelost wilt hebben. Dan lijkt een termijn van 10 werkdagen mij gepast.
kassa-mw
Berichten: 40
Lid geworden op: 07-08-2011 01:20

Bericht door kassa-mw » 27-03-2012 19:02

[quote="kater"]Kassa mw Het kan kloppen dat loonadministratie niet aan wezig is. Deze werken meestal geen volle dagen . Vooral nu de lonen onderweg zijn is voor hen het werk iets minder en zijn zij vaak vrij. Een directere oplossing is een afspraak te maken met secretaresse HAP om met HAP te kunnen praten. Of dit schriftelijk aan te vragen. Dit moet uit gezocht. Het aller uiterste geval kun je een aangetekende brief sturen aan HAP en een gewone kopie aan directie, waarin je een termijn stelt waarin je de zaak opgelost wilt hebben. Dan lijkt een termijn van 10 werkdagen mij gepast.[/quote]

Dag kater,

Nadat ik met het HK had gebeld heb ik mijn ex-Fl gebeld, ze zei dat ze het zou uitzoeken en zodra de DL langskomt zou ze het regelen. Ze zou me 1 van deze dagen bellen. Ik wacht nog even af (ondanks dat ik genoeg heb gewacht) maar ik hoop dat het via de makkelijke weg gaat lukken

Groetjes
Respect voor de Aldi-medewerker!
Ex-medewerker
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 01-04-2012 13:00

De vakbond erachteraan zetten. Of ben je zoals zoveel collega's ook geen lid? Miscchien dan toch het overwegen voor de toekomst waard.
Veel succes.
Mo
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-11-2010 17:51

Bericht door Mo » 01-04-2012 13:15

O, en wat doet de vakbond dan zoal voor ons?
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 01-04-2012 14:45

[quote="Mo"]O, en wat doet de vakbond dan zoal voor ons?[/quote]

Zie je Mo, geen leden, geen organisatiegraad. Dus minder mogelijkheden om een vuist te maken. Maar ja jij zult ook wel het excuus hebben dat het te duur is.
Mo
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-11-2010 17:51

Bericht door Mo » 01-04-2012 18:45

Tommy95
Als jij mij eens een goed voorbeeld geeft van wat de bond voor jou gedaan heeft.
Ik ken er nl geen.
Plaats reactie