a-merken in nederland
Geplaatst: 29-02-2012 16:36
Net bekend:
Aldi gaat a merken verkopen in nederland
Dat meldt de NOS woensdag. Per fax laat de Aldi-directie weten dat ‘op dit moment wordt bekeken of bepaalde merkartikelen worden opgenomen in het assortiment’. Exacte gegevens zijn nog niet bekend. Het betreft voor Aldi een revolutionaire stap. Bij Aldi Nord werd het op grotere schaal verkopen van A-merken altijd afgewezen. De eigen merken zouden op zich sterk genoeg zijn en de angst om door aanbiedingen van de concurrentie onderboden te worden speelt ook een rol. Dat zou ten koste gaan van het goede lage prijzenimago van Aldi. Het sinds vorig jaar actieve nieuwe management in Duitsland lijkt daar nu anders tegenover te staan, zeker in assortimentsgroepen waarin de resultaten tegenvallen.
Duitse opname
De aankondiging volgt op berichten uit Duitsland dat in de Duitse vestigingen ook meer A-merken worden opgenomen, waarover Distrifood vorige week berichtte. Daarbij wordt vooral gedacht aan artikelen die hun waarde bij Aldi Süd al hebben bewezen. Ferrero, Danone, Mars en Wrigley zijn merken die bij Aldi Süd al breed vertegenwoordigd zijn. Vooral Ferrero wordt ook met Aldi Nord in verband gebracht. Een test met meer A-merken in Hongarije, daar worden onder meer Pampers, Ariel, Lenor, Nestea en Coca-Cola verkocht, zou ook succesvol zijn.
Minder conservatief
Met de aankondiging wil Aldi ook in Nederland zijn afkalvende resultaten een impuls geven. De discounter verloor de afgelopen jaren vele klanten. Concurrent Lidl is met een veel minder conservatieve strategie de laatste jaren aanmerkelijk succesvoller. Onder leiding van de nieuwe Duitse topman Marc Heussinger (46) – die vorige zomer aantrad – vindt echter een kentering plaats. Aldi kondigde enkele weken geleden nog een investeringsprogramma van 3 miljard euro aan. Ook Alle Nederlandse filialen zouden worden gemoderniseerd.
Aldi gaat a merken verkopen in nederland
Dat meldt de NOS woensdag. Per fax laat de Aldi-directie weten dat ‘op dit moment wordt bekeken of bepaalde merkartikelen worden opgenomen in het assortiment’. Exacte gegevens zijn nog niet bekend. Het betreft voor Aldi een revolutionaire stap. Bij Aldi Nord werd het op grotere schaal verkopen van A-merken altijd afgewezen. De eigen merken zouden op zich sterk genoeg zijn en de angst om door aanbiedingen van de concurrentie onderboden te worden speelt ook een rol. Dat zou ten koste gaan van het goede lage prijzenimago van Aldi. Het sinds vorig jaar actieve nieuwe management in Duitsland lijkt daar nu anders tegenover te staan, zeker in assortimentsgroepen waarin de resultaten tegenvallen.
Duitse opname
De aankondiging volgt op berichten uit Duitsland dat in de Duitse vestigingen ook meer A-merken worden opgenomen, waarover Distrifood vorige week berichtte. Daarbij wordt vooral gedacht aan artikelen die hun waarde bij Aldi Süd al hebben bewezen. Ferrero, Danone, Mars en Wrigley zijn merken die bij Aldi Süd al breed vertegenwoordigd zijn. Vooral Ferrero wordt ook met Aldi Nord in verband gebracht. Een test met meer A-merken in Hongarije, daar worden onder meer Pampers, Ariel, Lenor, Nestea en Coca-Cola verkocht, zou ook succesvol zijn.
Minder conservatief
Met de aankondiging wil Aldi ook in Nederland zijn afkalvende resultaten een impuls geven. De discounter verloor de afgelopen jaren vele klanten. Concurrent Lidl is met een veel minder conservatieve strategie de laatste jaren aanmerkelijk succesvoller. Onder leiding van de nieuwe Duitse topman Marc Heussinger (46) – die vorige zomer aantrad – vindt echter een kentering plaats. Aldi kondigde enkele weken geleden nog een investeringsprogramma van 3 miljard euro aan. Ook Alle Nederlandse filialen zouden worden gemoderniseerd.