a-merken in nederland
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24-10-2010 14:39
a-merken in nederland
Net bekend:
Aldi gaat a merken verkopen in nederland
Dat meldt de NOS woensdag. Per fax laat de Aldi-directie weten dat ‘op dit moment wordt bekeken of bepaalde merkartikelen worden opgenomen in het assortiment’. Exacte gegevens zijn nog niet bekend. Het betreft voor Aldi een revolutionaire stap. Bij Aldi Nord werd het op grotere schaal verkopen van A-merken altijd afgewezen. De eigen merken zouden op zich sterk genoeg zijn en de angst om door aanbiedingen van de concurrentie onderboden te worden speelt ook een rol. Dat zou ten koste gaan van het goede lage prijzenimago van Aldi. Het sinds vorig jaar actieve nieuwe management in Duitsland lijkt daar nu anders tegenover te staan, zeker in assortimentsgroepen waarin de resultaten tegenvallen.
Duitse opname
De aankondiging volgt op berichten uit Duitsland dat in de Duitse vestigingen ook meer A-merken worden opgenomen, waarover Distrifood vorige week berichtte. Daarbij wordt vooral gedacht aan artikelen die hun waarde bij Aldi Süd al hebben bewezen. Ferrero, Danone, Mars en Wrigley zijn merken die bij Aldi Süd al breed vertegenwoordigd zijn. Vooral Ferrero wordt ook met Aldi Nord in verband gebracht. Een test met meer A-merken in Hongarije, daar worden onder meer Pampers, Ariel, Lenor, Nestea en Coca-Cola verkocht, zou ook succesvol zijn.
Minder conservatief
Met de aankondiging wil Aldi ook in Nederland zijn afkalvende resultaten een impuls geven. De discounter verloor de afgelopen jaren vele klanten. Concurrent Lidl is met een veel minder conservatieve strategie de laatste jaren aanmerkelijk succesvoller. Onder leiding van de nieuwe Duitse topman Marc Heussinger (46) – die vorige zomer aantrad – vindt echter een kentering plaats. Aldi kondigde enkele weken geleden nog een investeringsprogramma van 3 miljard euro aan. Ook Alle Nederlandse filialen zouden worden gemoderniseerd.
Aldi gaat a merken verkopen in nederland
Dat meldt de NOS woensdag. Per fax laat de Aldi-directie weten dat ‘op dit moment wordt bekeken of bepaalde merkartikelen worden opgenomen in het assortiment’. Exacte gegevens zijn nog niet bekend. Het betreft voor Aldi een revolutionaire stap. Bij Aldi Nord werd het op grotere schaal verkopen van A-merken altijd afgewezen. De eigen merken zouden op zich sterk genoeg zijn en de angst om door aanbiedingen van de concurrentie onderboden te worden speelt ook een rol. Dat zou ten koste gaan van het goede lage prijzenimago van Aldi. Het sinds vorig jaar actieve nieuwe management in Duitsland lijkt daar nu anders tegenover te staan, zeker in assortimentsgroepen waarin de resultaten tegenvallen.
Duitse opname
De aankondiging volgt op berichten uit Duitsland dat in de Duitse vestigingen ook meer A-merken worden opgenomen, waarover Distrifood vorige week berichtte. Daarbij wordt vooral gedacht aan artikelen die hun waarde bij Aldi Süd al hebben bewezen. Ferrero, Danone, Mars en Wrigley zijn merken die bij Aldi Süd al breed vertegenwoordigd zijn. Vooral Ferrero wordt ook met Aldi Nord in verband gebracht. Een test met meer A-merken in Hongarije, daar worden onder meer Pampers, Ariel, Lenor, Nestea en Coca-Cola verkocht, zou ook succesvol zijn.
Minder conservatief
Met de aankondiging wil Aldi ook in Nederland zijn afkalvende resultaten een impuls geven. De discounter verloor de afgelopen jaren vele klanten. Concurrent Lidl is met een veel minder conservatieve strategie de laatste jaren aanmerkelijk succesvoller. Onder leiding van de nieuwe Duitse topman Marc Heussinger (46) – die vorige zomer aantrad – vindt echter een kentering plaats. Aldi kondigde enkele weken geleden nog een investeringsprogramma van 3 miljard euro aan. Ook Alle Nederlandse filialen zouden worden gemoderniseerd.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 12-06-2011 09:31
a-merken in nederland
Dit alles gaat alleen maar werken als je ook in mensen investeert.
SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18-11-2010 17:51
Dat de aldi niet meer populair is bij de klanten komt niet omdat ze geen a-merken verkopen maar omdat ze gewoon slechte service hebben.
Dit komt door het personeelstekort in de winkels.
De lidl doet het toch ook goed zonder a-merken. Als je bij de lidl komt loopt er altijd wel 5 of 6 man personeel zodat je als klant ook eens wat kunt vragen. En de schappen zijn er altijd vol.Bij ons niet omdat er alijd maar 1 in de winkel is en die moet alle manco"s wegwerken.
Wij lijken onderhand wel een buurtsuper.
Dit komt door het personeelstekort in de winkels.
De lidl doet het toch ook goed zonder a-merken. Als je bij de lidl komt loopt er altijd wel 5 of 6 man personeel zodat je als klant ook eens wat kunt vragen. En de schappen zijn er altijd vol.Bij ons niet omdat er alijd maar 1 in de winkel is en die moet alle manco"s wegwerken.
Wij lijken onderhand wel een buurtsuper.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 09-02-2011 22:10