Credo aldi 2012 : derving?

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Plaats reactie
medion
Berichten: 48
Lid geworden op: 24-10-2010 11:45

Credo aldi 2012 : derving?

Bericht door medion » 24-02-2012 15:43

Beste mensen,

Onlangs werd er medegedeeld dat derving het credo is voor 2012. Goed punt ook. Kostenbeheersing is natuurlijk een belangrijk meetpunt voor een hard-discounter als Aldi. In Best bv hebben ze vorig jaar de personeelskosten keihard aangepakt. Contracten werden niet verlengd, 4 keer een urenbezuiniging, minder tijd voor balansen en noem maar op.
Wat ik dan weer typisch vind van Aldi is dat er direct maatregelen getroffen worden om het te realiseren. Maatregelen die heel verstrekkend zijn, zoals het labelen van een vuilniszak met wat er in zit, maar dat daar tegenover niets word gebracht om het ons in de winkels makkelijker te maken. Je mag wel voor iedere vuilniszak naar het kantoor lopen , een bon maken, die erop plakken, eventueel zelfs je dl bellen om te vertellen hoeveel er in zit, maar tijd ervoor krijgen....Is dit in alle bv's? of zijn er bv's die andere maatregelen hebben of zelfs een ander credo hebben dit jaar?

mvg
freedom
Berichten: 23
Lid geworden op: 21-08-2011 17:49

Bericht door freedom » 24-02-2012 22:02

Medion
Je kun toch ook gewoon 1 bon maken en de zak achter laten staan in het magazijn? Of begrijp ik je dan verkeerd? Zal in ieder geval niet als een vuilnisman door de winkel lopen met die ### zakken afval. Lekker higienisch voor de klante.
Maar wie ben ik om te zegge dat je als Aldimedewerker zelf ook wel een beetje zult oete kunne denke en daarna te handelen.
je kun twel in je recht staan, maar bij de aldi heb je daar niets aan.
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 25-02-2012 10:38

Wel even lezen. De vuilniszak hoeft echt niet mee naar kantoor, maar je moet wel bij elke volle zak de vernietigingen ingeven, anders ben je aan het eind van de dag het spoor bijster. Kwestie van afschrijflijst goed bijhouden dus.
Heel handig is het allemaal niet, en je maakt mij niet wijs dat ze op HK elke vuilniszak gaan controleren. Bovendien kan ik moeilijk elk beschimmeld stokbrood/kapot toetje/verkleurd pakje vleeswaren bij de kassa laten liggen tot ik weer eens pauze heb, da's ook niet zo fris. Dus dat verdwijnt nog wel eens in de vuilnisbak bij de uitgang.
Ik snap de bedoeling erachter wel, maar het wordt meteen weer zo overdreven aangepakt. Begin eens met wat minder Tip af te sturen, want dat gaat de laatste tijd ook heel geregeld over datum. Soms staat het alweer in de folder terwijl er nog voorraad ligt van de vorige keer!
Toppertje
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door Toppertje » 04-03-2012 17:37

Bij ons waren de vernietigingen de laatste tijd wel goed, geen gekke dingen en geen hoge bedragen. De manco's daarentegen waren precies het tegenovergestelde :wink:
Tja, je moet iets...
sebas112
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-10-2010 14:39

derving

Bericht door sebas112 » 04-03-2012 17:40

in zoetermeer is dat niet het geval,gewoon dichtknopen en met de vracht mee.
Plaats reactie