WERKSCHOENEN.

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
pietepiet
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-05-2011 10:18

Bericht door pietepiet » 11-05-2012 09:42

[quote="ursula"]Krijgen is altijd leuk natuurlijk, maar ik zou geen bezwaar hebben tegen een (kleine) eigen bijdrage.
Waar ik wel bezwaar tegen heb, is dat het in sommige filialen wordt verplicht ze te dragen, ook al zit je altijd achter de kassa en als je dan vervolgens overgeplaatst wordt naar een ander filiaal moet je ze weer inleveren. Buiten het feit dat niemand schoenen wil dragen die iemand anders al 3 maanden aan heeft gehad, vind ik dat heel inconsequent en puur ingegeven door angst van de directie voor controle door de arbeidsinspectie in die filialen waar iets is voorgevallen. Ik heb daarover (anoniem overigens) geinformeerd bij de arbeidsinspectie en die waren van mening dat als ik hetzelfde werk bleef doen, dat ik dan ook gewoon mijn schoenen kon blijven dragen, ongeacht in welk filiaal. Ik draag ze dus nog steeds.
En ja, ik besef dat mijn evt. meelezende DL nu waarschijnlijk wel weet wie ik ben. Prima. Ik zeg hier niks wat ik ook niet rechtstreeks tegen hem durf te zeggen.[/quote]

Moet je je schorten ook inleveren als je wordt overgeplaatst? Werkkleding wordt verstrekt door de werkgever en is daarna van jou. Je moet het tenslotte ook zelf wassen. Inleveren doe je pas als je uit dienst gaat. Niet bij een overplaatsing.
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 11-05-2012 20:04

Volledig mee eens.
pietepiet
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-05-2011 10:18

Re: WERKSCHOENEN.

Bericht door pietepiet » 12-05-2012 08:01

[quote="Ramona Wijnands"][quote="EEN FL"]Helemaal mee eens.

Wie vind dit ook zo.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.[/quote]
Ik heb begrepen dat we wel werkschoenen kunnen bestellen,maar wel zelf moeten betalen.[/quote]

Nee hoor. Je hoort ze gewoon te krijgen. Je werkt met pallets en pompwagens, dus Aldi hoort ze gewoon te verstrekken. Kijk maar eens naar de chauffeurs die de vracht brengen. Ze lopen allemaal VERPLICHT op veiligheidsschoenen. En die worden door Aldi verstrekt. Ik geloof zelfs dat iedereen die in het magazijn werkt verplicht op veiligheidsschoenen loopt. En wat is dan het verschil? Ze werken daar met het zelfde als in de winkels. Toch?
Kaart het eens aan bij de OR. Of mail de arbeidsinspectie eens. Maar zelf betalen is natuurlijk belachelijk. Nog even en we moeten de schorten ook zelf gaan betalen. En de chauffeurs lopen volledig gekleed. Trui, polo, broek, jas, fleecevest en schoenen. Denk maar niet dat die dat zelf gaan betalen. Zou ik ook niet doen.
Succes ermee, en laat hier eens horen wat het resultaat is geworden.
Plaats reactie