+ / - uren.

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

+ / - uren

Bericht door EEN FL » 06-01-2013 13:09

En ja hoor het nieuwe jaar is weer begonnen en we mogen weer uren inleveren.
Dus met andere woorden, mogen we dus op deze manier onze bedrijfskleding zelf gaan betalen en sturen we nog meer klanten naar de LidL, want de krantenknipsels liegen er de laatste tijd ook niet om, en helaas is het nog de waarheid ook nog.
Jammer dat het zo weer moet.
Ben benieuwd of jullie ook weer uren hebben moeten inleveren.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
brechtje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24-01-2011 09:22

Bericht door brechtje » 06-01-2013 17:26

Ja het nieuwe jaar net begonnen en het gezeur begint weer, iedereen moet volgens DL wel zijn uren maken maar maandelijks moet er natuurlijk weer minder ingezet worden. Nou ben ik gek of kan dat niet. Er wordt al weer bekapt gedreigd met overplaatsingen want dan zullen wij wel te veel personeel hebben, maar in omliggende filialen is ook geen tekort dus wat willen ze nu. De winkel ziet er maar zielig uit en zelf pleeg je roofbouw op je lichaam want je moet alles alleen inpakken. Ondertussen zet ik de gangen maar vol met pallets zodat de klant de evt. manco's die ontstaan zelf maar af moeten pakken. Ik probeer zelf de knop om te zetten en mijn uren vol te maken anders draai je door, zo'n onrechtvaardigheid! Iedereen wens ik in het nieuwe jaar in ieder geval sterkte en gezondheid (let op je lichaam) toe!
pluisjejan3
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 24-07-2011 15:24

Bericht door pluisjejan3 » 06-01-2013 17:27

nee bij ons kan er al geen uren meer ervan af, omdat we al maanden met ze staan,

is weer goed voor de VEILIGHEID .
hoeveel uren moet je weer inleveren om je nieuwe kostuum te betalen
ef el
Berichten: 57
Lid geworden op: 04-10-2010 23:12

Bericht door ef el » 06-01-2013 17:32

:D
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

+ / - uren

Bericht door EEN FL » 07-01-2013 23:15

Verreken ze wel met de + uren, maar ik zorg ervoor dat ze bijna geen min uren maken.
Dus dan valt er ook niet zoveel te verreken en dan vinden ze het ook niet zo erg als het de ene keer een beetje + is en de andere keer een beetje min is.
Maken ze wel - uren dan doe ik dit in overleg, want de ene vindt het niet zo erg als de andere, dus de ene maakt meer min uren als de ander.
Het is ook zo als diegene geen overuren uitbetaald wil hebben maakt die minder overuren als diegene die ze wel uitbetaald wil hebben.
Dus ik overleg zoveel mogelijk met mijn (paar) mensen en het is geven en nemen en niet nemen zoals de Aldi het liefste doet.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
pino
Berichten: 15
Lid geworden op: 08-10-2010 10:07

Bericht door pino » 08-01-2013 15:35

En zo zou het overal moeten gaan FL.
Bij ons is t zo dat je op dit moment zowat moet smeken om je overuren uitbetaald te krijgen...liever worden ze weggeschreven op de rustige tijden.Met als gevolg dat er steeds meer MDW zijn die "nee"zeggen als er gevraagd word om extra te werken..
Hoor ik daar nou de flessenbel?
pluisjejan3
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 24-07-2011 15:24

Bericht door pluisjejan3 » 08-01-2013 18:52

iedereen moet gewoon zijn contrakt uren werken en geen minuut meer.
kijken hoe ze in problemen komen omdat er geen personeel is
tommy95
Berichten: 87
Lid geworden op: 28-10-2010 18:56

Bericht door tommy95 » 09-01-2013 21:25

66,5 uur open per week en omgerekend werk voor 2,5 Fte per week. (120 uur)
Waarbij vanmiddag de mededeling kwam dat daar nog 0,5 Fte af moet omdat we teveel uren inzetten.

Teveel zinloze functies bij de Aldi. De top is te zwaar. Filiaalleider,Districtleider,Verkoopleider,Directeur.
Als medewerkster moet ik het inclusief mijzelf voor 5 mensen verdienen. En daar waar het verdient word, worden ordinaire bezuinigingsslagen gemaakt.

Kaderleden werken altijd overdag, zorgen goed voor zichzelf. Ik als parttimer kan altijd de kloten uren opvullen hebben ze alleen maar uren voor je vanaf 15.00-20.00 uur of op zaterdagmiddag van 12.00-18.00. Wil je die niet dan minuren.

Als je er iets van zegt krijg je het standaard antwoord, " het is even niet anders. Ik begrijp wat je zegt, maar ik kan er niets aan veranderen. We moeten er even doorheen. En daarna hoor je ze er nooit meer over.

Onderwijl ben ik in mijn huidige filiaal aan mijn 3e FL toe, en ze worden allemaal met hetzelfde sop overgoten, want ze kletsen allemaal hetzelfde, maar doen niets voor je. Veel beloven, weinig geven.
Word het te lastig voor de Fl, dan belt hij snel de Dl, want lastige medewerkers daar kan een Fl niet mee omgaan. Dat mag de Dl oplossen.

Ik kan een grote glimlach nooit onderdrukken als ik weer eens een Fl een klaagzang hoor geven op dit forum.

Ik wacht op de dag dat er eens een fl zo dapper is om op te staan, en op te komen voor zijn (weinige) personeel.

Ik denk dat dit een utopie blijft, en dat mijn collega's en ik dat nooit gaan meemaken.
pino
Berichten: 15
Lid geworden op: 08-10-2010 10:07

Bericht door pino » 09-01-2013 22:54

Zo waar ook weer...
9 van de keer zit of de Fl in de Dl zn reet(sorry voor de uitdrukking) of zijn ze bang voor hun baantje om echt tegengas te geven en dat begrijp ik op zich wel maar toch....met respect een gezond tegenwicht moet kunnen.
Hoor ik daar nou de flessenbel?
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 10-01-2013 09:43

Helaas hebben jullie allemaal gelijk. Maar wat mij ook ter oren is gekomen , dat toen het kleine groepje werknemers van de kader groep van Aldi opstond om te protesteren tegen dit soort dingen, een groot aantal van de collega,s, die alleen maar anoniem zeuren op het forum er niet hun steun aan konden geven of wilde geven. Jammer dat het altijd op een heel klein groepje moet aankomen en zij de kooltjes uit het vuur moeten halen. Kom op mensen help elkaar!
Plaats reactie