+ / - uren.

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Tuffy
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-11-2010 08:40

Bericht door Tuffy » 15-06-2012 16:32

Je vraagt met wat voor reden Aldi die uren terug zou geven Kater. Zou die reden niet zijn omdat men daar gewoon recht op heeft??? Als iemand ziek is, is de werkgever, volgens mij, verplicht om die persoon ziek te melden, en ziekteloon te betalen. Dat doen ze echter niet, in plaats daarvan houden ze de contracturen van de meeruren af, en de bedoeling is dan, van Aldi, dat de persoon die uren na hersteld te zijn weer terug krijgt.
Bijvoorbeeld: je hebt een contract van 20 u/pw, je bent 2 weken ziek, dan worden er 37 uur van je meer uren afgeschreven. Want het is natuurlijk wel zonder rvu uren.
Meerdere collega's wachten er al maanden op dat die uren terug geschreven worden.
ursula
Berichten: 125
Lid geworden op: 24-09-2010 04:41

Bericht door ursula » 15-06-2012 22:14

Dat lijkt me toch heel moeilijk recht te praten. Weet je zeker dat dit waar is? Volgens mij kan iedere malloot zien dat daar iets niet klopt. Niet zo slim om daar in te trappen dus. Ze moeten wel heel erg creatief boekhouden om dat nog recht te trekken achteraf.
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 16-06-2012 06:25

Kijk eens na of je wel bent ziek gemeld het komt mij over alsof dit niet is gebeurd.
Tuffy
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-11-2010 08:40

Bericht door Tuffy » 16-06-2012 09:47

Dat is het nu juist, Megavon. Men wordt NIET ziek gemeld.
En Ursula, je wilt niet weten hoeveel er telkens veranderd/aangepast wordt in de uren ook na maanden nog. Ze weten dus echt wel hoe ze 'creatief" moeten boekhouden hoor.
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

+ / - uren.

Bericht door EEN FL » 17-06-2012 10:40

Het is te schandalig voor woorden dat zoiets gebeurd.
En jawel hoor weer in Best BV.
Teken niet voor je uren als het niet klopt en zet verdere stappen.
Eis je uren terug en zet het op papier en geef deze af en bewaar een kopie voor jezelf.
Sla de handen in elkaar en wordt lid van de FNV en meld deze problemen dan bij hun en bij de Kadergroep. ( fnv.kadergroep.aldi@gmail.com )
Dan kunnen hun alle problemen bij elkaar bundelen.
Laat weten of jullie het ook nodig vinden om een medewerkers bijeenkomst te plannen.
Dit kan door de kadergroep en de FNV geregeld worden.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
pluisjejan3
Site Admin
Berichten: 49
Lid geworden op: 24-07-2011 15:24

Bericht door pluisjejan3 » 17-06-2012 19:21

inderdaad het wordt nu eens tijd dat we het niet meer gaan pikken, wat er allemaal gebeurd met ons.
aldi probleem hoeft niet ons probleem te zijn.
als we samen bundelen kunnen we samen wat gaan bereiken.
alleen wie niet durft heeft ook geen recht van spreken, ik hoor heel veel mensen mopperen en dingen roepen en als dan het puntje op het paaltje komt roepen ze ja maar dadelijk onslaan ze mij, ik zeg dan . nee alles pikken en 100 uur gaan werken altijd maar geven terwijl aldi nooit niks terug geeft alleen maar neemt en je helemaal leeg zuigt, want dat doen ze.
dadelijk ben je je baan kwijt plus je gezin .
dus een bijeenkomst heeft wel degelijk zin zodat we samen en allemaal wat kunnen bereiken.


SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK EN GENOEG IS GENOEG
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 18-06-2012 12:27

Goed zo!! Pluisjejan, ik ben het volkomen met je eens. Wanneer gebeurt er eens iets, kom neem initatief op de werkvloer, Neem niet alles meer.
binkie
Berichten: 23
Lid geworden op: 04-10-2010 19:47

Bericht door binkie » 21-06-2012 19:57

Wat ik hier allemaal lees over bv Best is echt schandalig. Ik werk in bv Roosendaal, maar als je ziek bent wordt je gewoon ziekgemeld. Ik zal niet beweren dat bij ons alles gaat zoals het hoort, maar zoals het in bv Best gaat is werkelijk SCHANDALIG. Het wordt inderdaad hoog tijd dat jullie iets gaan ondernemen en niet alleen maar bang zijn voor je baan of dat je zgn. niet collegiaal bent. Het maakt de Aldi niks uit of je ziek wordt van de hoge werkdruk of dat je gezins of sociaal leven er helemaal aangaat. Dus kom op voor jezelf!!
Tuffy
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-11-2010 08:40

Bericht door Tuffy » 21-06-2012 22:37

Mag je, je zelf bijgehouden uren, aflaten teken door je FL? Zodat je zelf ook altijd iets op papier hebt. Nu staan je uren alleen maar geregistreerd in het filiaal, en daar krijg je zelf geen afschrift van. Op de loonstrook is hier ook niets van terug te vinden. Net zoals je vakantiedagen trouwens, die, naar wat ik gelezen heb, altijd op de loonstrook terug te vinden moeten zijn.
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

+ / - uren.

Bericht door EEN FL » 23-06-2012 21:29

Beste Tuffy,

Dit zijn twee goede vragen waarop ik zo snel nog geen antwoorde heb.
Wel raad ik je aan om te vragen of je van je uren een kopie mag maken.
Dit zou je evt. in je pauze kunnen doen als er een winkel bij je in de buurt is waar je een kopie kunt maken.
Mag je dit niet dan zou ik het aan je FL vragen of hij dit voor jou wil doen.
Dit lijkt mijn geen probleem als hij niks te verbergen heeft.
Vind het wel een goed idee als dit alles voortaan inderdaad via je loonstrook bijgehouden zou worden.
Kaart dit idee gewoon aan bij je OR.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
Plaats reactie