+ / - uren.

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

+ / - uren

Bericht door EEN FL » 13-04-2012 22:35

Dit is toch ook iets voor de OR, want samen staan we toch sterker.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
cathouse4
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-01-2011 20:03

Bericht door cathouse4 » 18-04-2012 18:57

Mijn mond valt open van verbazing!Mij is door mijn dl en fl (nota bene een OR-lid!!!) vertelt dat er een nieuwe wet aangenomen is waarin staat dat plus-uren door de werkgever uitbetaald mogen worden.Ik laat al zolang ik bij Aldi Best werk geen uren uitbetalen. Nu had ik dus geen keus meer; het was wettelijk bepaald!
En nu lees ik hier toch echt heel iets anders!
Waarom gaat mijn OR-fl hierin mee dan? Hij beaamde het verhaal en daardoor ben ik niet verder gaan zeuren!
Ik kan met allebei erg goed overweg maar ben ik nou door allebei glashard voorgelogen.....?!
sonja
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-09-2010 15:21

Bericht door sonja » 18-04-2012 22:22

[quote="cathouse4"]Mijn mond valt open van verbazing!Mij is door mijn dl en fl (nota bene een OR-lid!!!) vertelt dat er een nieuwe wet aangenomen is waarin staat dat plus-uren door de werkgever uitbetaald mogen worden.Ik laat al zolang ik bij Aldi Best werk geen uren uitbetalen. Nu had ik dus geen keus meer; het was wettelijk bepaald!
En nu lees ik hier toch echt heel iets anders!
Waarom gaat mijn OR-fl hierin mee dan? Hij beaamde het verhaal en daardoor ben ik niet verder gaan zeuren!
Ik kan met allebei erg goed overweg maar ben ik nou door allebei glashard voorgelogen.....?![/quote]

er is inderdaad nog geen wet die verplicht tot betalen (gelukkig)dus trek hieruit je conclusie.
ook is er zoiets niet bij de CAO onderhandelingen afgesproken (ik ben lid van de sectorraad)
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 19-04-2012 09:57

Sonja je hebt inderdaad gelijk CAO is op dit punt niet veranderd en ook is er geen nieuwe wet aan genomen of op korte termijn in voorbereiding hierover. Ik heb alle nieuwe wetten doorzocht vandaag ook die in de tweede helft van dit jaar van kracht worden, niets gevonden!
Mo
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-11-2010 17:51

Bericht door Mo » 21-04-2012 08:42

Hallo, Ik probeer al 2 maand 20 van mijn 30 overuren betaald te krijgen,maar steeds wordt dit geweigerd door mijn DL. Mag dit?
marliespeeters
Site Admin
Berichten: 58
Lid geworden op: 26-10-2010 17:47

uitbetalen plusuren

Bericht door marliespeeters » 03-05-2012 16:38

Jij bent de baas over je plusuren dus jij bepaalt of je ze spaart en op een later tijdstip opneemt of dat je ze uitbetaald krijgt.

Jouw verhaal lijkt een beetje op treiteren. Want in tegenstelling tot jou ken ik ook een heleboel mensen die ze juist niet uitbetaald willen hebben maar waar Aldi dit dus wel bij doet.

Jij vraagt om uitbetaling omdat je het geld kunt gebruiken en je krijgt ze juist niet uitbetaald. Lijkt op treiteren.....

Zou aangetekende brief met het verzoek tot uitbetaling aan de HAP sturen.

De kadergroep is er voor je. Je kunt ze altijd vrijblijvend raadplegen.
pietepiet
Berichten: 6
Lid geworden op: 28-05-2011 10:18

Bericht door pietepiet » 11-05-2012 09:31

Ik ken iemand die in het magazijn werkt in Zaandam. Daar worden dus geen min uren weggestreept. Daar worden ze al ik weet niet hoe lang iedere maand opgeteld cq verrekend met plus uren.
En het schijnt dat er wel is beloofd om dit conform CAO te gaan veranderen. Alleen gebeurt dat dus niet.
Tuffy
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-11-2010 08:40

Bericht door Tuffy » 02-06-2012 09:57

Nu we het hier toch over + en - uren hebben...
Als het de DL uitkomt, ben je, in geval van ziekte, "arbeidstherapeutisch" weer aan het werk. Wat er volgens DL op neerkomt dat je geen + uren kunt maken. Maar mocht je minder werken dan je "therapeutische" uren, dan mogen die wel afgeschreven worden! Kaart je vervolgens zelf aan dat je teveel uren ingepland staat, dan is het ineens niet meer "arbeidstherapeutisch" , maar gaat het om werken naar loonschaling! En is de loonschaling er puur voor je eigen veiligheid, niet omdat je geen + of - uren mag maken.
Snappen jullie het nog???
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 02-06-2012 12:53

Alweer iets nieuws uit het sprookjes boek van Aldi?
Tuffy
Berichten: 22
Lid geworden op: 01-11-2010 08:40

Nieuwe variant op de +/- uren

Bericht door Tuffy » 15-06-2012 14:31

Wisten jullie dat, in ieder geval bij Aldi Best BV, als je ziek bent, je niet ziek gemeld wordt, maar dat je ziekte uren van je + uren worden afgehaald??? En dat je deze dan zogenaamd na je ziekte weer terug krijgt??? Zogenaamd dan he, want diverse collega's wachten er al maanden op dat hun ziekte uren weer bij geschreven worden bij de + uren.
Plaats reactie