+ / - uren.

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Ramona Wijnands
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-10-2010 20:39

Bericht door Ramona Wijnands » 14-03-2012 18:03

[quote="kater"]Ramona, als ik me goed herinner heeft de OR indertijd instemming verleend voor het waar nodig de uren te verwerken in de plus uren lijst. Dat houd in dat als iemand 20 uur werkt die persoon dus na 18 en een half uur gewerkt heeft zijn uren erop zitten dan worden dat dus plus uren.
En over deze uren beslis je dus zelf!. Het kan niet de bedoeling zijn dat een OR toestemming geeft om deze uit te betalen.[/quote]zo bedoelde ik dat ook,maar je krijgt er geen vrije dag voor. sorry voor de verkeerde woordkeuze...
megavon
Berichten: 64
Lid geworden op: 26-08-2011 12:46

Bericht door megavon » 14-03-2012 19:19

Maar mogen ze deze uren nu wel of niet uitbetalen want volgens mij zijn daar de roostervrije uren niet voor bedoeld?
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 15-03-2012 08:36

Megavon, indien jij het wilt mogen ze de uren die jij in de plus staat uitbetalen. Als jij het niet wilt en jij wilt daar vrijetijd voor moeten ze dat doen. Het zijn jouw uren en jij beslist, wel eens waar in overleg met FL of DL , maar de uiteindelijke beslissing ligt bij jou.
thehitman25
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-09-2010 08:49

Bericht door thehitman25 » 29-03-2012 18:50

en weer worden de plus uren uitbetaald in best bv van de maand maart?
elke keer wordt er gezegt dat het niet mag en toch blijven ze het doen.
er zijn brieven naar hap gestuurd en toch wordt er weer niks aan gedaan?

wanneer gaat het ophouden dat een dl maar doet waar ze zin in hebben.

ik dacht dat de bond met de directie had gevraagt vanwege de cao?

de direcktie lachen ons gewoon uit blijkt wel ik denk dat het tijd wordt voor aktie en de pers.......
marliespeeters
Site Admin
Berichten: 58
Lid geworden op: 26-10-2010 17:47

directie BEST heeft schijnbaar overal schijt aan

Bericht door marliespeeters » 02-04-2012 16:36

Ondanks het feit dat werknemers aangeven dat zij de plusuren niet uitbetaald willen krijgen gaat de directie gewoon door met het uitbetalen.

Meld je bij de kaderleden van FNV Bondgenoten aan als dat ook bij jou het geval is zelfs nadat je per brief (aantekenen) te kennen hebt gegeven dat je dit niet wilt.

Let op: wel eerst per aangetekende brief kenbaar maken dat je absoluut niet je plusuren (meeruren als je een parttimer bent) uitbetaald wil krijgen.
Daarna melden bij de BOND

De directie in Best wil schijnbaar niet horen. Dan moeten ze het onderhand maar gaan voelen ook.
TIJD voor AKTIE! Meld je aan als je mee wil doen.
marjolanda
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-10-2011 07:01

Bericht door marjolanda » 05-04-2012 21:45

december meeruren januari ook dus een bepaald aantal
in maart die van december gekregen nu van februari en maart min uren afgehaald van de meeruren die er nog stonden en vakantie uren afgeschreven Nee ik heb er niet voor getekend en dat ga ik ook niet doen.......................

mail weg naar de FNV dus even afwachten ....

Dus er wordt weer niet aan de regels gehouden!!!!
wanneer wordt het beter?

20 uur = 20 uur
tiptoppie
Berichten: 32
Lid geworden op: 05-11-2010 21:44

Bericht door tiptoppie » 05-04-2012 21:57

[quote="marjolanda"]december meeruren januari ook dus een bepaald aantal
in maart die van december gekregen nu van februari en maart min uren afgehaald van de meeruren die er nog stonden en vakantie uren afgeschreven Nee ik heb er niet voor getekend en dat ga ik ook niet doen.......................

mail weg naar de FNV dus even afwachten ....

Dus er wordt weer niet aan de regels gehouden!!!![/quote]

begrijp ik het goed, minuren van je vakantie uren afgehaald???
marjolanda
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-10-2011 07:01

Bericht door marjolanda » 05-04-2012 22:14

[quote="tiptoppie"][quote="marjolanda"]december meeruren januari ook dus een bepaald aantal
in maart die van december gekregen nu van februari en maart min uren afgehaald van de meeruren die er nog stonden en vakantie uren afgeschreven Nee ik heb er niet voor getekend en dat ga ik ook niet doen.......................

mail weg naar de FNV dus even afwachten ....

Dus er wordt weer niet aan de regels gehouden!!!![/quote]

begrijp ik het goed, minuren van je vakantie uren afgehaald???[/quote]



ja willen ze doen maar ik heb dus zoals ik zeg niet getekend en ben het niet van plan ;)
wanneer wordt het beter?

20 uur = 20 uur
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

+ / - uren.

Bericht door EEN FL » 08-04-2012 10:12

Eindelijk aktie.
Wie niet horen wil moet inderdaad maar gaan voelen.
Hoe koppig kun je als directie nog blijven.
Dus mensen dit is jullie kans om niet alleen maar te klagen maar ook iets te doen.
Dus sluit aan en doe iets voordat het nog veel erger wordt.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 08-04-2012 12:06

FL, je hebt volkomen gelijk! Ik wil ook alle werknemers van Aldi die problemen hebben oproepen zich te melden bij de leden van de kadergroep. Liefst met de vermeldingen wat je zelf al hebt ondernomen om het probleem op te lossen en de resultaten hier van. Je kunt je per email melden bij het volgende adres an.vries@telfort.nl
Niet onder een nickname, anders kunnen we niets voor je doen.
Je anonimiteit blijft gewaarborgt.
Plaats reactie