+ / - uren.

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
Plaats reactie
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

+ / - uren.

Bericht door EEN FL » 16-02-2012 21:50

De + en - uren bestaan in Roosendaal en in Zoetermeer niet meer dankzij de Or en De Kadergroep.
Wat vinden jullie hiervan en is dit al op meerdere plekken zo.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
Toppertje
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door Toppertje » 19-02-2012 21:22

Huh? Snap het even niet... Dus iedereen werkt precies zijn contracturen per week? Dat kan toch niet, er zijn drukkere periodes, rustige periodes, vakanties... Dat die minuren niet meer bestaan vind ik prima, maar wat gebeurt er met de plusuren die niet meer bestaan? Word dat dan ook gewoon weggeschreven?
marjolanda
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-10-2011 07:01

Bericht door marjolanda » 19-02-2012 22:15

[quote="Toppertje"]Huh? Snap het even niet... Dus iedereen werkt precies zijn contracturen per week? Dat kan toch niet, er zijn drukkere periodes, rustige periodes, vakanties... Dat die minuren niet meer bestaan vind ik prima, maar wat gebeurt er met de plusuren die niet meer bestaan? Word dat dan ook gewoon weggeschreven?[/quote]

Ik heb ook nog wat plus-uren van december en die wil in in maart HEBBEN...

Mijn collega die heel veel over-uren had en die ze om reden van huursubsidie en nog want anders niet uit wilde laten betalen ,wat ze wel hebben gedaan en de uren die ze daarnaast nog over heeft wordt ze nu steeds minder dan haar normale uren voor ingepland Op zich wel fijn voor haar .Nu kom ik volgens de planning de komende tijd ook in de min-uren dus even in de gaten houden of ze dat niet van mijn overuren af gaan schrijven
wanneer wordt het beter?

20 uur = 20 uur
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

+ / - uren.

Bericht door EEN FL » 20-02-2012 20:29

Beste Toppertje,

De + en - uren bestaan alleen maar 1 maand, dan mogen ze dus wel verekend worden binnen die ene maand.
Daarna bestaan alleen de + uren nog maar.
Dus natuurlijk mogen daarna de + uren niet weggeschreven worden.
Dit gebeurt volgens mijn nog steeds niet overal, maar is wel verplicht.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
Toppertje
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-02-2011 22:10

Bericht door Toppertje » 20-02-2012 21:37

Oke, dus gewoon volgens het boekje zeg maar. Bedankt voor de uitleg. Ik ben er nl. wel blij mee als ik overuren kan laten uit betalen, was al bang dat ze zomaar weggestreept zouden worden of verplicht moesten worden opgenomen o.i.d.
marjolanda
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-10-2011 07:01

Re: + / - uren.

Bericht door marjolanda » 02-03-2012 12:10

[quote="EEN FL"]Beste Toppertje,

De + en - uren bestaan alleen maar 1 maand, dan mogen ze dus wel verekend worden binnen die ene maand.
Daarna bestaan alleen de + uren nog maar.
Dus natuurlijk mogen daarna de + uren niet weggeschreven worden.
Dit gebeurt volgens mijn nog steeds niet overal, maar is wel verplicht.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.[/quote]


Vanaf vorig jaar meer-uren staan die nog steeds niet zijn uitbetaald . nu van februari een aantal min-uren daar van af gehaald dus dan is mijn meer-urenstand weer wat gezakt .dat mag toch niet? ik plan mezelf toch ook niet te weinig in?
wanneer wordt het beter?

20 uur = 20 uur
binkie
Berichten: 23
Lid geworden op: 04-10-2010 19:47

Bericht door binkie » 02-03-2012 20:07

Nee Marjolande, dit mag inderdaad niet. Zoals Een FL als zegt mogen min- of meer-uren alleen binnen een maand verrekend worden en niet 2 of 3 maanden later. Dus je zou die uren terug moeten vragen.
marjolanda
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-10-2011 07:01

Bericht door marjolanda » 02-03-2012 22:39

[quote="binkie"]Nee Marjolande, dit mag inderdaad niet. Zoals Een FL als zegt mogen min- of meer-uren alleen binnen een maand verrekend worden en niet 2 of 3 maanden later. Dus je zou die uren terug moeten vragen.[/quote]


dank je wel dat ga ik doen
wanneer wordt het beter?

20 uur = 20 uur
brechtje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24-01-2011 09:22

Bericht door brechtje » 06-03-2012 23:26

Bij ons worden weer de min-uren van de meer-uren afgehaald.
DL om uitleg gevraagd omdat dit volgens CAO niet mag. Meteen wordt er gedreigd met overplaatsing! Ben hier zo spuugzat van. Die paar uur maakt mij eigenlijk niet uit, maar het is ook een principekwestie, we hebben die CAO toch niet voor niets.
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 07-03-2012 08:07

Brechtje, lijkt het je niet raadzaam om eens contact op te nemen met iemand van de kadergroep van FNV.Want als zij niet weten waar er nog de CAO regelmatig wordt overtreden, kan er ook weinig aan gedaan worden. De adressen moeten als het goed is in het filiaal aanwezig zijn.
Mijn raad is, doe het maar want anders veranderd er weinig!
Plaats reactie