Overval Aldi Geleen

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
tiptoppie
Berichten: 32
Lid geworden op: 05-11-2010 21:44

Bericht door tiptoppie » 19-02-2012 18:56

[quote="tommy95"]@tiptoppie,

Helaas ben ik ervaringsdeskundige v.w.b. overval tijdens werktijd. Ik hoop voor jou dat je dit nooit hoeft mee te maken. Dan piep je wel anders.[/quote]

En wie zegt dat ik het niet heb meegemaakt? En piepen doe ik ook niet. Ik wil alleen maar zeggen, dat als het niet in de wet staat dat het niet mag, dan heb je geen poot om op te staan. Doe je de winkel dicht, dan is het werkweigering, dus ontslag voor alle twee medewerkers en daar zitten wij ook niet op te wachten.
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

Overval Aldi Geleen

Bericht door EEN FL » 20-02-2012 20:15

Tiptoppie en Tommy jullie hebben alle twee gelijk.

Vind ook niet dat je met zijn tweeën kunt staan ivm. veiligheid, want het is inderdaad vragen om problemen en het uit lokken van.
Als er eentje gaat roken sta je tenslotte helemaal alleen.
Het zou minimaal verplicht moeten zijn om bijv. van 10.15 uur tot 15.45 uur een derde persoon te moeten laten komen om ook je pauze op een normalie manier te kunnen nemen.
Hopelijk gaat de Aldi een keertje inzien dat het zo echt niet kan en dat dit tenkoste gaat van de omzet de balansen en het ziekte verzuim en natuurlijk van de veiligheid van onze mensen.
Zonder personeel geen omzet en dus directie dan hebben jullie uiteindelijk ook geen werk meer.
Dus we kunnen beter gaan uitzoeken of dit volgens de wet wel mag.
Ben absoluut voorstander van om de handen in elkaar te slaan, maar helaas zijn er nog steeds teveel mensen die alleen maar klagen en niks durven te doen.
Dus het is noodzaak om eerst iedereen te laten inzien dat het steeds slechter gaat en dat we de koppen dezelfde kant moeten laten uitgaan, want anders blijven we keer op keer bezuinigen op de uren.

Laten we naar elkaar toe netjes blijven en onze frustraties niet op elkaar af reageren.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 21-02-2012 08:34

FL van jou kant begrijp ik je reactie best. Maar denk eens na er zullen heel weinig mensen zijn die op zo,n planning zitten te wachten, op een enkel uitzondering na. Mischien zou het een baan zijn die door Aldi gecreeerd kan gaan worden , speciaal voor vrouwen met schoolgaande kinderen. Maar hoe denk je het pauze probleem op te lossen als er koop avond is?
Je moet wel bedenken dat uit menselijk stand punt gezien iemand ook op een normale tijd even moet kunnen eten. Het lijkt mij verstandig om in de toekomst als overal de winkel sluitings tijden verlengt gaan worden, en dat komt er naar mijn gevoel toch aan, de staf uit te breiden, zodat ook een FL normale werkdagen kan werken. Dan kun je namelijk het werk verdelen. En dan ook heb je meer personeel tot je beschikking. Maar dat kost uren en ook geld, maar zoals jij ook al vermeld, wat moet je zonder personeel en klanten en dan is er ook voor de directie.......einde oefening om het zo te zeggen.
marjolanda
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-10-2011 07:01

Bericht door marjolanda » 21-02-2012 11:02

[quote="kater"]FL van jou kant begrijp ik je reactie best. Maar denk eens na er zullen heel weinig mensen zijn die op zo,n planning zitten te wachten, op een enkel uitzondering na. Mischien zou het een baan zijn die door Aldi gecreeerd kan gaan worden , speciaal voor vrouwen met schoolgaande kinderen. Maar hoe denk je het pauze probleem op te lossen als er koop avond is?
Je moet wel bedenken dat uit menselijk stand punt gezien iemand ook op een normale tijd even moet kunnen eten. Het lijkt mij verstandig om in de toekomst als overal de winkel sluitings tijden verlengt gaan worden, en dat komt er naar mijn gevoel toch aan, de staf uit te breiden, zodat ook een FL normale werkdagen kan werken. Dan kun je namelijk het werk verdelen. En dan ook heb je meer personeel tot je beschikking. Maar dat kost uren en ook geld, maar zoals jij ook al vermeld, wat moet je zonder personeel en klanten en dan is er ook voor de directie.......einde oefening om het zo te zeggen.[/quote]


Normaal op tijd eten s'avonds?
Ja zou ik graag doen.

werken van 7.30 tot 19.00 uur plus minimaal half uurtje na werktijd( Dan rommelt mijn maag al even en wordt ik draaierig )betekent in mijn geval acht uur thuis Sorry maar dan is mijn eetlust voorbij ......Gek dat je dan helemaal uit je bio-ritme bent??
wanneer wordt het beter?

20 uur = 20 uur
kater
Berichten: 158
Lid geworden op: 25-09-2010 09:00

Bericht door kater » 21-02-2012 13:34

En dat bedoel ik dus Marjolanda, met meer mensen inzetten en staf uitbreiden. Kan ook ander ook aan zijn gezondheid denken, want zieke medewerkers hebben ze toch niets. En dat je van slechte eetgewoontes ziek kan worden worden weet een klein kind.Op HK hebben ze vast geen last van onregelmatige etens tijd.
msfee
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-09-2010 14:01

Bericht door msfee » 21-02-2012 16:10

mijn gevoel zegt dat als we de veiligheid van onze medewerkers(sters)willen waar borgen,de winkels gewoon weer tot 18:00 open doen(desnoods alleen in de donkere wintermaanden?)naar mijn idee waren er toen een stuk minder overvallen.het maakt niet uit of je nu met 2,3 of 15 personen bent,als het gebeurt gebeurt het toch,geen tegen gas geven maar aan toe geven wat er gevraagt wordt.
hier in onze omgeving zijn er nu al 7 overvallen geweest in een maand tijd.waarvan 3 aldi,s,het is heel fijn dat de maatschappij een 24/7 beeld wil vertonen en dat iedereen er maar aan toegeeft,met alle gevolgen van dien.
misschien ook de klanten weer eens attenderen op het feit,dat ze beter kunnen pinnen voor onze veiligeheid?
hiep hiep
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-10-2010 19:35

Bericht door hiep hiep » 21-02-2012 17:47

sorry hoor maar het is voor de overvaller makkelijker om twee of drie man in de gaten te houden dan vijftien.Je kunt ook met je DL bespreken om de winkel de ene keer om kwart voor acht te sluiten en de andere keer om tien voor acht een beetje schipperen met de sluiting vooral als het rustig.
msfee
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-09-2010 14:01

Bericht door msfee » 21-02-2012 17:58

DanMoet jij 112groningen.nl maar es bekijken.
DaarZijn gisteren bij een overval 15 personeelsleden
VastGetapet door 3 overvallers.dus het zegt dus niks of je
NuMet 1, 2 of 15 collega, s bent
EEN FL
Berichten: 122
Lid geworden op: 12-06-2011 09:31

Overval Aldi Geleen

Bericht door EEN FL » 24-02-2012 21:47

Het scheelt altijd wel met hoeveel man dat je bent, want ze pakken altijd eerst de gemakelijkste winkels en het is voor je gevoel altijd fijner om met 3 man te zijn, want dan kun je elkaar ook beter steunen.
Praat helaas al 3 keer uit ervaring.
Kreeg na de tweede keer gelukkig camera`s, dat helpt helaas ook niet altijd, maar voor je gevoel wel degelijk en voor de politie is dit van belang om ze evt. uiteindelijk te kunnen pakken.
Pak kans is dus wel degelijk vele malen groter met camera`s.
Die in Groningen zijn dan waarschijnlijk de grote jongens die dat doen en dus voor het grote geld gaan.
En inderdaad de winkels weer tot 18.00 uur open zou al een hele goede oplossing zijn voor de veiligheid en je hebt dan ook weer wat extra uurtjes voor overdag om de klant beter van dienst te zijn.

SAMEN STERK VOOR GOED EN EERLIJK WERK en GENOEG IS GENOEG.
EEN FL
Plaats reactie